Web Analytics Made Easy - Statcounter

موفقیت‌های چشمگیر تزریق واکسن ایرانی و در مقابل سرشکستگی امریکا در تزریق فایزر امریکایی، در هیئت بغضی نفس‌گیر رسانه‌های معاند غربی-عربی را واداشته تا در بوق تحریف خود بدمند که جان ایرانیان با واکسن دشمن مصون می شود!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ۹دی‌ماه سال جاری بود که نخستین مرحله تست انسانی واکسن ایرانی کرونا، پس از ماه‌ها تحقیق و پژوهش از زمان شیوع کرونا آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ساخت واکسن،حاصل ماه‌ها پژوهش و تحقیق بر روی ویروس کرونا است و ایران پس از تحریم‌های دارویی، فشار کشورهای مستکبر جهانی و عدم صدور مجوز واردات دارو، توانست یکی از کشورهای برتر در حوزه تولید واکسن کرونا در دنیا باشد.

ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، به عنوان تولیدکننده نخستین واکسن ایرانی کرونا در کشور، سرانجام در روز ۹ دی‌ماه سال جاری توانست طیبه مخبر دختر رئیس این ستاد را با حضور نمایندگان، مسئولان و خبرنگاران، به‌عنوان نخستین داوطلب تزریق واکسن کرونا انتخاب کند، تا به گفته سعید نمکی وزیر بهداشت و درمان به دنیا بگویند: "همگان دریابند چیزی را که قرار است به ملت ایران تزریق کنیم، خودمان باورش داریم و قبولش داریم".

 


وزیر بهداشت همچنین از پیشینه دیرینه ایران در حوزه واکسن‌سازی یادکرد و گفت: "ما ۱۰۰ سال است که در منطقه واکسن‌سازی هستیم و به بسیاری از کشورهای دنیا و منطقه واکسن صادر می‌کردیم".

در همین روز، دومین داوطلب مرحله اول تزریق واکسن کرونا نیز معرفی شد، او علی عسگری معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) بود که دومین واکسن به او تزریق شد.


واکسن تولیدشده در ستاد اجرایی فرمان امام(ره) موسوم به "کوو ایران برکت" ساخت شرکت شفافارمد است که با نظارت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) از ویروس کرونای غیرفعال تولیدشده است.

مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام، ۷دی‌ماه در بازدید از محل آماده‌شده برای تولید واکسن ایرانی کرونا، گفته است: علیرغم تبلیغات سوء شبکه‌های معاند و رسانه‌های ضدانقلاب تا امروز ۶۰ هزار داوطلب برای تزریق واکسن با سامانه ۴۰۳۰تماس گرفته‌اند و ۳۶ هزار نفر پس از اطلاع از شرایط لازم، ثبت‌نام خود را قطعی کرده‌اند، اگرچه ما بیشتر از ۵۶ نفر را نمی‌توانیم بپذیریم.

وی با اشاره به توان تولید واکسن در این مجموعه گفت: ظرف ۴۰ روز آینده به ظرفیت تولید ماهیانه ۱.۵ میلیون دوز خواهیم رسید و از ۶ ماه دیگر این ظرفیت به ماهیانه ۱۲ میلیون دوز خواهد رسید و پس از تأمین نیاز کشور ، قادر خواهیم بود که واکسن را به خارج از کشور هم صادر کنیم.

اما دوز اول واکسن ایرانی کرونا بر روی ۱۴ نفر تزریق‌شده که تمامی این تعداد باید در فاز مطالعه بالینی به ۵۶ نفر برسند. پس از دو هفته از تزریق اولین واکسن، داوطلبان دومین تزریق را دریافت خواهند داد و پس از تائید امن بودن واکسن، وارد فاز دوم و تعیین میزان اثربخشی واکسن می‌شویم.

حامد حسینی مدیر مرکز کار آزمایی بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران ۲۹ دی‌ماه در گفت‌وگو با رسانه‌ها نیز گفت: بنا داریم بر اساس برنامه‌ریزی‌هایی انجام‌شده از امروز تا پایان هفته، تزریق گروه ۷ نفره داوطلبان واکسن ایرانی کرونا را به اتمام برسانیم.

وی با تأکید بر اینکه ۹ دی‌ماه اولین تزریق به ۳ نفر از داوطلبان انجام شد و تزریق دوم آن‌ها نیز به سرانجام رسید، گفت: دوز دوم گروه دوم که ۴ نفر هستند نیز از امروز آغاز می‌شود و تا فردا به پایان می‌رسد.


رسانه‌های خارجی درباره واکسن ایرانی کرونا چه نوشتند؟

سایت خبری دویچه وله از همان مراحل اول ساخت واکسن ایرانی کرونا، مراسم نخستین روز از تست انسانی واکسن را پوشش داده و در عبارتی فتنه انگیز و تحریف شده از شباهت واکسن ایرانی کرونا به واکسن چینی این ویروس مرگبار می‌گوید.


این سایت خبری می‌نویسد: "گفته می‌شود این واکسن "مشابه واکسن شرکت چینی سینوواک" است".

سایت خبری بی‌بی‌سی نیز که در بازده‌های مختلف به اظهارات مسئولان ایرانی در حمایت از تصمیم رهبر انقلاب درباره منع واردات واکسن انگلیسی و آمریکا کرونا تاخته بود، این بار درباره تولید واکسن ایرانی کرونا اعتراف کرد که دانشمندان ایرانی به دستاورد مهمی در تولید واکسن کرونا دست‌یافته‌اند و دانش خوبی در ایران برای تولید انواع واکسن وجود دارد.



سایت خبری ایران اینترشنال نیز نوشت: ادعای تولید واکسن ایرانی کرونا در میان بخشی از داروسازان ایرانی چندان خریداری ندارد.

 

پاسخ شانه‌ساز به نامه 167 داروساز درباره واکسن ایرانی کرونا


این وب‌سایت خبری در ادامه نوشت: ۱۶۷ داروساز ایران در نامه‌ای به محمدرضا شانه ساز، رئیس سازمان غذا و دارو، مطالعات بالینی در ایران برای تولید واکسن کرونا را «در حد یک شوخی» خواندند و نوشتند: «با کدام جرات ادعای تولید چنین واکسنی راداریم... چرا اجازه بدهیم تولید یک محصول این‌قدر تخصصی را ساده جلوه دهند؟ ما که قابلیت خرید چند فریزر برای انتقال و نگهداری واکسن را نداریم، تجهیزات تولید واکسن آن‌هم برای ۸۰ میلیون نفر راداریم؟» (ایران اینترنشنال ۷ دی ۱۳۹۹)

در پاسخ به این نامه، محمدرضا شانه ساز، رئیس سازمان غذا و دارو گفت: در زمینه توانمندی در تولید واکسن و نامه ۱۶۷ داروساز هم مطالبی را شنیده‌ام و اگر این نامه صحت داشته باشد، تعجب می‌کنم که چرا برخی خودباوری کمی دارند. این در حالی است که ما پیچیده‌ترین مولکول‌های دارویی را تولید می‌کنیم و به مصرف می‌رسانیم.

سایت سازمان مجاهدین خلق نیز در واکنش به تولید واکسن ایرانی کرونا با درج مطلب " نوش دارو بعد از مرگ سهراب" اشاره‌ای به موضوع ممنوعیت واردات واکسن انگلیسی و آمریکایی داشته و تولید واکسن ایرانی را یک نمایش خواند.



تحریم تنها سازنده واکسن ایرانی کرونا از سوی آمریکا

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز چهارشنبه ۲۴ دی‌ماه برخی از رؤسای ستاد اجرایی فرمان امام و آستان قدس رضوی را تحریم کرد.

وزارت خزانه‌داری گفته که احمد مروی، تولیت آستان قدس رضوی و محمد مخبر، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام را به فهرست تحریم‌های آمریکا اضافه کرده است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا می‌گوید که دارایی‌های این افراد در خاک ایالات‌متحده ضبط خواهد شد و شهروندان آمریکایی حق انجام معامله با آن‌ها را ندارند.

این اقدام وزارت خزانه‌داری آمریکا پس از تحریم داروهای بیماران خاص و کرونا برای واردات به ایران را می‌توان اقدامی دیگر در تثبیت ماهیت خبیثانه و ظالمانه آمریکا درباره سلامت مردم ایران تلقی کرد.


تمجید سخنگوی سازمان بهداشت جهانی از واکسن ایرانی کرونا

"تارک یاسارویچ" یک سخنگوی سازمان جهانی بهداشت درباره موفقت ایران در عرصه تولید واکسن ایرانی کرونا نوشت: موفقیت دانشمندان «گواهی است که در اصل نشان می‌دهد ما می‌توانیم برای مقابله با این بیماری واکسن بسازیم و ابزارهایی را که به ما برای پایان دادن به این‌همه گیری کمک می‌کند، در اختیارداریم.»

دانشمندان ایرانی به‌رغم تحریم‌های همه‌جانبه دولت واشنگتن موفق به رونمایی از واکسن جدید کرونا شده‌اند که اینک به مرحله مطالعات بالینی رسیده‌ است.


 فایزر همچنان تلفات می‌گیرد

آخرین گزارش‌ها از نتایج تزریق واکسن فایزر در اروپا حاکی از آن است که در کشورهای فنلاند و نروژ هرکدام به ترتیب، ۳۲ و ۲۳ نفر در اثر تزریق واکسن فایزر و اثرات جانبی آن جان‌باخته‌اند.

به‌رغم تبلیغات گسترده غربی‌ها برای نجات بخشی مردم از مرگ‌ومیرهای کرونایی اما فایزر آمریکایی همچنان قربانی می‌گیرد، از زمان آغاز تزریق این واکسن در کشورهای اروپایی پرستاران بسیاری جان‌باخته‌اند، یک پرستار ۴۱ ساله اهل کشور پرتغال هفته گذشته در اثر تزریق این واکسن جان باخت و پرستارانی از انگلیس، ایالت آلاسکا و دو ایالت دیگر آمریکا نیز دچار عوارض ناشی از تزریق واکسن فایزر شدند و پس ‌از آن نیز یک فرد در خانه سالمندان در سوئد جان باخت.

گزارش‌های دیگری حکایت از مرگ دو نفر در منطقه تحت اشغال رژیم صهیونیستی دارند و این آمارها همچنان در حال افزایش است.

۲۷دی‌ماه، خبرگزاری اسپوتنیک در خبری اشاره کرد آژانس دارویی فنلاند به نام فیما از ۳۲ مورد عوارض شدید جانبی درنتیجه تزریق فایزر خبر داده است.


آژانس فدرال دارو و محصولات درمانی بلژیک در ۱۴ ژانویه ۲۰۲۱ میلادی می‌گوید: یکی از شهروندان بلژیکی ۵ روز پس از دریافت واکسن فایزر فوت کرده است. از سویی دیگر هفته گذشته نیز ۲شهروند بلژیکی ساکن خانه سالمندان پس از دریافت واکسن فایزر فوت کردند.

 

آمریکای کرونا زده، ناجی شکست خورده در دنیا


همچنین بلژیک شاهد ۲۹ مورد عوارض جانبی ناشی از تزریق واکسن فایزر بوده است.

سازمان جهانی بهداشت نیز از مرگ ۲۳ نروژی پس از دریافت واکسن کووید ۱۹ خبر داد.

حدود ۱۰۰ نفر نیز در کشور هلند از عوارض جانبی شدید ناشی از دریافت واکسن فایزر خبر داده‌اند. در این باره "آگنس" کانت مدیر لارب گفت: دو نفر دچار عارضه بسیار شدید شده بودند به‌طوری‌که روی بدن آن‌ها کهیر به وجود آمد و چشمان آن‌ها متورم شد.

گزارش‌های دیگری همچنان از ظهور عوارض ناشی از تزریق واکسن فایزر در کشور بلغارستان حکایت دارد. به‌طوری‌که در این کشور ۴ تن از شهروندان شاهد عوارض ناشی از تزریق واکسن آمریکایی فایزر بوده‌اند، این در حالی است که کشور فرانسه نیز مرگ یک سالمند را به فاصله دو ساعت پس از تزریق واکسن گزارش کرده است‌.

آمریکا نیز به‌عنوان تولیدکننده واکسن فایزر از زمان تولید این واکسن در دو ماه اخیر؛ حدود ۱۲ میلیون برشمار مبتلایان به کرونا در آن افزوده‌شده است. در تاریخ ۸ ژانویه مجموع مبتلایان در آمریکا ۲۲ میلیون و ۴۵۶ هزار و ۹۰۲ نفر اعلام شد.


سکوت رسانه‌های غربی در برابر داوطلبان دریافت فایزر آمریکایی!

عجیب آنکه رسانه‌های معاند و وابستگان غربی-عربی، با دیدن عوارض ناشی از واکسن فایزر حتی نامی از کشته‌شدگان این دستاورد به اصطلاح عظیم آمریکایی-اروپایی نمی‌برند و همچنان در سکوت و بی‌خبری سیر می کنند.

این رسانه‌ها در روزهای اخیر که شاهد افزایش آمار مبتلایان و فوتی‌های کرونا در آمریکا از یک‌سو و از سویی دیگر شاهد افزایش آمار مرگ‌ومیر ناشی از عوارض واکسن آمریکایی فایزر بود‌ه‌اند، هیچ‌گاه از این سرشکستگی آمریکا سخن به میان نیاورده اند و در پاره‌ای موارد در ویژه‌برنامه‌های خود نام رهبر انقلاب را به‌عنوان فردی که با ورود واکسن آمریکایی و انگلیسی به ایران مخالفت کرده است، داد سخن سر داده اند!

 

 

درواقع این رسانه ها با این تحریف خبری سعی در القای این تفکر دارند که ایران نپذیرفته که جان مردم کشورش را با واکسن‌های آمریکایی نجات دهد. 
رسانه‌های ضدانقلاب حتی در ادامه شرارت‌ها و ناکامی‌ها، درباره تزریق واکسن کوبایی به مردم ایران نوشتند و سعی در به حاشیه کشاندن موفقیت عظیم بین‌المللی و فرا منطقه‌ای ایران در عرصه پزشکی و تولید واکسن مشترک ایران و کوبا در مقابله با کرونا داشتند.

انقلاب اسلامی ایران از زمان پیروزی بر رژیم شاهنشاهی همواره فراز و نشیب‌های بسیاری را طی کرده است و توانسته نام خود را در عرصه‌های پزشکی در دنیا به نمایش بگذارد و دشمنان از طی شدن مسیر رشد و تعالی ایران در این روزها نگران هستند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: تولید واکسن ایرانی کرونا ستاد اجرایی فرمان امام ناشی از تزریق واکسن تزریق واکسن فایزر وزارت خزانه داری دریافت واکسن عوارض ناشی واکسن کرونا سایت خبری رسانه ها دی ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۲۸۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون متقاضیان حج تمتع از امروز آغاز شد/ متقاضیان ۱۵ روز قبل از اعزام ادغام کنند

به گزارش خبرآنلاین از خراسان، حسن پرکار در گفتگویی با بیان اینکه متقاضیان حج تمتع امسال این استان طبق نوبت اعلام شده از امروز (پنجم) تا شانزدهم اردیبهشت ماه برای انجام واکسیناسیون اجباری فرصت مراجعه دارند، اظهارکرد: هر فرد متقاضی سفر به حج تمتع باید ۱۵ روز قبل از اعزام، واکسن مننژیت را به منظور ایمن سازی در مقابل این بیماری دریافت کرده باشد.

وی اظهار کرد: تزریق واکسن مننژیت برای متقاضیانی که در ۲ سال گذشته این واکسن را تزریق نکرده‌اند، اجباری است.

معاون درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی با بیان اینکه در مشهد حدود ۱۰ هزار نفر شامل متقاضیان اعزام، عوامل کاروانها و عوامل آشپزخانه واکسینه می‌شوند، ادامه داد: با توجه به مدت مشخص جهت تزریق واکسن برای حجاج تمتع، ظرفیت پذیرش و انجام واکسیناسیون زائران غیرخراسانی را هم در مشهد با توجه به زیارتی بودن این شهر داریم.

وی ادامه داد: شمار متقاضیان حج تمتع امسال استان خراسان رضوی ۹ هزار و ۵۶۷ نفر هستند که در قالب ۶۷ کاروان به این سفر زیارتی اعزام می‌شوند، ۳۹ کاروان از این شمار متعلق به مشهدی‌ها است.

پرکار گفت: تامین عوامل یکی از آشپزخانه‌های مرکزی در مکه نیز با خراسان رضوی و به تعداد ۱۰۰ نفر است که معاینات پزشکی این تعداد از روز گذشته در مشهد آغاز شده است.

شایان ذکر است، نخستین کاروان اعزام متقاضیان حج تمتع امسال خراسان رضوی از روز ۲۹ اردیبهشت ماه جاری آغاز می شود و تا ۱۲ خرداد ادامه دارد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899103

دیگر خبرها

  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد
  • واکسیناسیون متقاضیان حج تمتع از امروز آغاز شد/ متقاضیان ۱۵ روز قبل از اعزام ادغام کنند
  • آغاز واکسیناسیون بیش از ۹ هزار عمره گزار خراسان رضوی
  • واکسن گارداسیل برای همه ضروری است؟
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • واکسیناسیون همگانی گارداسیل انجام می‌شود؟ | مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسیناسیون واکسن اچ‌پی‌وی
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل
  • وزارت بهداشت ضرورتی برای تزریق واکسن گارداسیل نمی بیند
  • تزریق ۵۸۴ هزار دز واکسن فلج اطفال در خراسان رضوی