Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرکنسول جدید پاکستان در مشهد گفت: موزه توس از تاثیرگذارترین موزه‌هایی است که تا به حال دیده‌ام.

به گزارش قدس آنلاین، «عارف خان بهتنی» در بازدید از آرامگاه فردوسی، موزه توس، بنای تاریخی هارونیه و سایت موزه مسجد مدرسه توس اظهار کرد: این فرصت بسیار ارزشمندی برای اینجانب بود که بازدیدی از آرامگاه فردوسی و موزه توس داشته باشم و بازدید از موزه و آرامگاه برایم بسیار جالب و دیدنی و تاثیرگذار بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین در دفتر یادبود آرامگاه فردوسی نوشت: «همه اشیاء و آثار تاریخی به نمایش گذاشته شده در موزه توس بسیار جالب بودند، به‌ ویژه آن‌ که تاریخ باستانی منطقه را به تصویر کشیده‌اند و این موزه یکی از زیباترین و تاثیرگذارترین  موزه‌هایی بود که تا به حال دیده‌ام. مقامات موزه و آرامگاه نیز بسیار خونگرم بودند، با روی باز از ما استقبال کردند و تجربه و دانش بالای آنان در این زمینه بسیار تحسین برانگیز بود». 

در ادامه یادنوشت او آمده است «من از این همکاری گسترده کمال تشکر را دارم و مراتب تقدیر خود را بابت زمانی که اختصاص دادند و به توضیح همه ابعاد و جنبه‌های هنری آرامگاه و ‌موزه پرداختند، اعلام می‌دارم». 

بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان‌ رضوی در این بازدید رئیس گروه موزه‌های اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان ‌رضوی، سرکنسول پاکستان را همراهی کرد.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: موزه توس موزه توس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۲۹۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پذیرایی موزه‌های آستان قدس رضوی از بیش از ۴۳ هزار زائر داخلی و خارجی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،   رئیس اداره گنجینه‌های موزه آستان قدس رضوی گفت: در نوروز ۱۴۰۳ بیش از ۴۳ هزار زائر داخلی و خارجی  از موزه‌های آستان قدس رضوی بازدید کردند.

عبدالحسین ملک جعفریان افزود:  این آمار به بازه زمانی ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۲ فروردین ۱۴۰۳ اختصاص  دارد.

وی گفت: ۱۱۰ نفر از این تعداد بازدید کننده زائر و گردشگر خارجی از کشور‌های پاکستان، عراق، هند، لبنان، افغانستان، ترکیه بودند.

رئیس اداره گنجینه‌های موزه آستان قدس رضوی افزود: موزه مرکزی و فرش  با ۳۸ هزار و ۸۰۸ نفر بازدید کننده بیشترین استقبال را داشته است و پس از آن موزه قرآن و هدایای مقام معظم رهبری با  ۳ هزار و ۸۰۰ و موزه مردم شناسی با ۵۰۵ نفر بازدید کننده در رتبه‌های بعدی بازدید قرار دارد.

ملک جعفریان افزود:  روز پنج‌شنبه دوم فروردین ۱۴۰۳  با تعداد ۵ هزار و ۶۵۵ نفر بازدید کننده پربازدیدترین روز سال بود، اما در مجموع با توجه به همزمانی عید نوروز و ماه مبارک رمضان، آمار بازدید کنندگان در مقایسه با پارسال با کاهش رو به رو بود.

دیگر خبرها

  • دکتر ساکت به دور از مواضع سیاسی دنبال کار فرهنگی بود
  • مرکز آثار مفاخر و اسناد دانشگاه فردوسی، دیگر دانشگاه‌ها را به تقلید از ما واداشته است
  • انتصاب اعضای کارگروه همایش «حکیم طوس»
  • اجرای برنامه های هنری ناشنوایان در جوار آرامگاه فردوسی
  • بازدید رئیسی از آرامگاه اقبال لاهوری+ فیلم
  • بازدید رئیسی از آرامگاه اقبال لاهوری
  • بازدید آیت‌الله رئیسی از آرامگاه اقبال لاهوری
  • رویداد هنری گل و مرغ و خوشنویسی در جوار آرامگاه سعدی برپا شد
  • پذیرایی موزه‌های آستان قدس رضوی از بیش از ۴۳ هزار زائر داخلی و خارجی
  • بازدید بیش از ۳۵ هزار نفر از آرامگاه سعدی در یادروز شیخ اجل