Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران گفت: متاسفانه در دو تا سه هفته گذشته قیمت ارز کاهشی شده و قرار است که به زیر ۲۰ هزار و یا حتی زیر ۱۵ هزار تومان هم برسد .

مسعود خوانساری با انتقاد بر روند حاکم بر بازار ارز تاکید کرد: این وضعیت موجب شده صادرکننده نتواند برنامه‌ریزی داشته باشد یعنی نمی‌داند کالا را با چه قیمتی در داخل بخرد و با چه قیمتی صادر کند از این رو انتظار داریم حرف و سخنی که از سوی مسئولان زده می‌شود کارشناسی بوده و تاثیر آن در واردات و صادرات سنجیده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی ندانم کاری‌ها و تصمیمات عجولانه را عامل کاهش صادرات کشور بیان کرد.

مسعود خوانساری که در نوزدهمین نشست هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران سخن می‌گفت، اضافه کرد: سال ۹۷ و با افزایش قیمت ارز انتظار می‌رفت که صادرات کشور نیز افزایش یابد یعنی در حالی که ارزش پول ملی چهار تا پنج برابر کاهش یافته بود صادرات به جای افزایش، کاهش یافت که علت آن را باید در تصمیمات عجولانه اخذ شده جستجو کرد.

خوانساری افزود: البته تصمیم سه ماه قبل سران قوا مبنی بر اینکه صادر کننده می‌تواند با ارز حاصل از صادرات کالا وارد کند و یا آن را در اختیار فرد دیگری قرار دارد اجازه داد که صادرکنندگان با انگیزه بیشتری به صادرات اقدام کنند.

رئیس اتاق ایران در بخش دیگری از سخنانش درباره قطع برق بنگاه‌های تولیدی که بدون اطلاع در روزهای اخیر صدمات و مشکلات زیادی را برای این بنگاه‌ها ایجاد کرد گفت: مسئولان گفتند گاز کمبود داریم مازوت مصرف کردند بعد از اینکه آلودگی شد مازوت را قطع کردند، اما توضیح ندادند که مشکل اصلی چیست؟ به یکباره همه چیز را سر استخراج رمز ارزها شکستند. سوال این است چرا مسئولان شفاف صحبت نمی‌کنند که مشکل برق چیست؟ چرا همه چیز را در ابهام نگه می‌دارند؟

خوانساری درباره قیمت گذاری‌ها به ویژه در حوزه فولاد گفت: این قیمت گذاری‌ها در مجموعه فولاد و بازار سهام مشکلاتی ایجاد کرد یعنی تجربه ۴۰ ساله قیمت‌گذاری را دوباره می‌خواستیم تجربه کنیم که الحمدالله چنین نشد و مشکل رفع شد.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۳۰۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمادگی چین برای ساخت بندر خشک ریلی در قرقیزستان

تین نیوز

اتاق بازرگانی و صنایع قرقیزستان از ابراز علاقمندی چین برای ساخت بندر خشک ریلی در این کشور خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ریل نیوز، اتاق بازرگانی قرقیزستان و چین، طرف چینی نسبت به سرمایه گذاری در ساخت بندر خشک جدید و بزرگ در قرقیزستان و اتصال این بندر به شبکه ریلی چین اعلام آمادگی کرده است. قرقیزستان از مهمترین همسایگان چین به حساب آمده و شاخه ای از کریدور میانی BRI با عبور از شبکه ریلی  این کشور به سمت غرب رهسپار می شود.

به نوشته اتاق بازرگانی قرقیزستان و چین، به منظور انجام توافق اولیه میان دو کشور، یک هیات اعزامی از قرقیزستان به استان شی یان چین سفر کرده و با مقام های ارشد این استان به رایزنی پرداخته اند.

رئیس اتاق بازرگانی قرقیزستان و چین در این خصوص اعلام کرده است: چینی ها سال گذشته کار ساخت بندر خشک مشابهی را در قزاقستان آغاز کرده اند. با توجه به برنامه ساخت راه آهن چین – قرقیزستان – ازبکستان در آینده نزدیک، مدیر بندر خشک شی یان چین، نسبت به ساخت بندری مشابه پروژه قزاقستان در کشور ما اعلام آمادگی کرده است.

به گفته مقام های اتاق بازرگانی قرقیزستان و چین، سران دو کشور نیز در خصوص ساخت بندر خشک در خاک قرقیزستان و با سرمایه گذاری چین، با یکدیگر رایزنی کرده اند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • اعلام آمادگی چین برای ساخت بندر خشک ریلی در قرقیزستان
  • این ۲ مشکلِ بزرگ در بازار مسکن ایران
  • برگزاری سومین نشست معاون اول رئیس جمهور با فعالان اقتصادی و اعضای اتاق بازرگانی و تعاون
  • توافق آمریکا برای خرید نفت ایران / بازار انرژی شگفت زده شد!
  • حضور ٤ وزیر و برخی از سفرا در همایش کرمان آیدکس
  • آقای رئیسی! قرار نبود مشکل بورس و دلار یک هفته ای حل شود؟/مقاومت در برابر تغییر وزرای اقتصادی دولت به قیمت بدترشدن معیشت مردم
  • عضو اتاق بازرگانی: بانک مرکزی مسئول قیمت نهایی کالاها نیست
  • طولانی شدن زمان تخصیص ارز مشکل عمده پرونده‌های میز گمرک است
  • آفریقا ظرفیت جذب انواع کالاهای ایرانی را دارد
  • بازار مهریز زیر ذره بین بازرسان