Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@16:29:39 GMT

کاهش دمای متوسط ۱۵ تا ۲۰ درجه سانتی گراد در گیلان

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۳۰۵۷۵

کاهش دمای متوسط ۱۵ تا ۲۰ درجه سانتی گراد در گیلان

شبنم هادی نژاد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از عصر و شب سه شنبه با شمالی شدن جریانات سطح زمین و روند کاهش دما ، بارندگی،  بارش برف باران و مخلوط برف و باران و وزش باد، بعضی نقاط شدید تا اواخر هفته پیش بینی می شود.

وی تصریح کرد: از عصر و  شب چهارشنبه تا جمعه برخی نقاط جلگه ای مخلوط برف و باران ، بارش برف، مه آلود بودن هوا و یخبندان را تا جمعه شاهد خواهیم بود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت:  با نفوذ سامانه بارشی ؛ بارندگی و بارش برف ، وزش باد گاهی شدید و خیلی شدید و  کاهش دما به طور متوسط ۱۵ تا ۲۰ درجه سانتیگراد در مناطق مختلف استان و در ارتفاعات و دامنه ها بارش برف بعضی نقاط شدید مورد انتظار است.

هادی نژاد همچنین به آبگرفتگی و بالا آمدن آب رودخانه‌ها،  سیلابی شدن مسیل‌ها،  لغزش و رانش ، کاهش دید و لغزندگی جاده‌ها،  اختلال در تردد محورهای کوهستانی ، کولاک برف و احتمال وقوع بهمن در ارتفاعات و دامنه ها مناطق کوهستانی هشدار داد و  فراهم کردن تمهیدات لازم توصیه کرد.

سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان  بیشینه و کمینه دمای استان را نیز  طی شبانه روز گذشته مربوط به فومن با ۲۶ درجه سانتی گراد و  جیرنده با چهار درجه سانتی بالای صفر عنوان کرد.

به گزارش ایرنا،  طی یک هفته اخیر و حتی صبح امروز شاهد وزش باد گرم در برخی نقاط استان بودیم که طی چندین روز قبل دمای هوا دریکی از مناطق سیاهکل به بیش از ۲۹ درجه رسید و بیشتر شهرهای گیلان نیز دمای ۲۶ درجه سانتی گراد را در واپسین روزهای نخستین فصل زمستان تجربه کردند.

برچسب‌ها رشت گیلان سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رشت گیلان سازمان هواشناسی رشت گیلان سازمان هواشناسی اخبار کنکور درجه سانتی بارش برف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۳۰۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش ۲۵ میلیمتر باران در مشهد

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛  کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: پس از مشهد بیشترین میزان بارش در شهرستان صالح آباد واقع در شرق خراسان رضوی با ۲۲ میلیمتر و کاخک گناباد با ۲۱ میلیمتر بارندگی گزارش شده است.

زهرا مبشری نسب افزود: این بارشها بر طبق پیش بینی ها  تا روز شنبه هفته آینده ادامه دارد و در این روز بیشتر بارشها به صورت رگباری همراه با  رعد و برق در ساعات بعد از ظهر رخ خواهد داد.

وی بیان کرد: بیشترین میزان بارش برای روز جمعه در جنوب غرب استان و روز شنبه در شمال غرب خراسان رضوی پیش‌بینی شده است و در این مدت شاهد وزش باد شدید در استان خواهیم بود.

وی با اشاره به کاهش دما در خراسان رضوی از دیروز (چهارشنبه)، افزود: این روند کاهش دمای استان تا روز دوشنبه ادامه خواهد داشت، بر طبق پیش بینی ها در این مدت دمای شبانه در مناطق مرکزی خراسان رضوی به حدود هفت درجه سلسیوس و در شهر قوچان تا سه درجه افت خواهد کرد.

مبشری نسب ادامه داد: کاخک گناباد با کمینه دمای هشت درجه سلسیوس و سرخس با ۲۷ درجه به ترتیب سردترین و خنک ترین مناطق استان خراسان رضوی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند، در همین مدت دمای کلانشهر مشهد بین ۱۳ تا ۲۳ درجه در نوسان بود.

به گفته وی، در این مدت بیشترین سرعت وزش باد از شهرستان رشتخوار با سرعت ۶۵ کیلومتر در ساعت به ثبت رسید.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: دمای شهر مشهد برای امروز در گرمترین ساعات ۱۷ درجه سلسیوس و در سردترین ساعات ۱۳ درجه پیش بینی شده است.

 
 

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت
  • ۲۵ میلیمتر باران در مشهد بارید
  • بارش ۲۵ میلیمتر باران در مشهد
  • پیش‌بینی بارش‌ها در اغلب نقاط استان کرمان
  • دمای هوا در برخی مناطق زنجان به زیر صفر رسید
  • کاهش دمای هوا در استان
  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت
  • آذربایجان‌غربی گرم‌تر می‌شود
  • هوای زنجان گرم‌تر می‌شود
  • باران رگباری ، تگرگ ،صاعقه و تندبادهای لحظه ای در کرمان