Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه شنبه مرکز اطلاع رسانی پلیس البرز، سردار عباسعلی محمدیان اظهار داشت : ماموران پلیس امنیت عمومی استان البرز با اشرافیت بالای خود و در پی یک کاردقیق علمی و پلیسی از فعالیت یک شبکه بزرگ جعل مدارک دانشگاهی پزشکی از دانشگاه های خارج از کشور و فروش آن به صورت میلیونی به متقاضیان مطلع شده و بلافاصله روند تحقیقات را وارد مرحله گسترده تری کردند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد که در تحقیقات تکمیلی ماموران محرز شد که اعضای این باند با تهیه مدارک جعلی اقدام به بارگذاری مدارک تحصیلی جعلی دانشگاه های پزشکی خارج از کشور در سامانه های استعلام  و اخذ تاییدیه آن از مبادی قانونی و انتقال دانشجو به داخل و یا خارج از کشور می کنند.

سردار محمدیان افزود:  یکی از سرکرده های اصلی این باند که یک خانم بود با تلاش ماموران پلیس  در مهرشهر کرج شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی و رعایت موازین شرعی و قانونی در بازرسی از منزل وی تعدادی اوراق و مدارک تحصیلی مربوط به افراد مختلف و یک دستگاه شوکر برقی فاقد مجوز، کشف و به همراه متهم به پلیس امنیت عمومی استان البرز منتقل شد.

وی هچنین از دستگیری ۲ نفر دیگر از اعضای این باند در نقاط مختلف شهر کرج خبر داد و گفت: متهمان ضمن اعتراف به جرم خود مبنی بر جعل مدارک دانشگاهی پزشکی دانشگاه های خارج از کشور و ثبت آن ها در سیستم های دانشگاه، اذعان داشتند که مدارک را به قیمت ۲ میلیارد تا هفت میلیارد ریال به افراد فروخته اند.

وی با بیان این که اعضای این باند تا کنون از ۴۰ نفر در استان های مختلف کشور کلاهبرداری کرده اند که با تلاش های صورت گرفته ۲۰ نفر از مال باختگان شناسایی شده و برای آن ها پرونده تشکیل شده است خاطرنشان کرد: متهمان حدودا یکصد میلیارد ریال از طعمه های خود کلاهبرداری کرده اند.

فرمانده انتظامی استان البرز با هشدار به استفاده کنندگان از اسناد جعلی افزود: افرادی که از اسناد و مدارک جعلی استفاده می کنند برابر قانون مجرم بوده و تحت تعقیب کیفری قرار می گیرند.

برچسب‌ها البرز کلاهبرداری فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: البرز کلاهبرداری فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران البرز کلاهبرداری فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران اخبار کنکور خارج از کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۳۰۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت نام ۵۲ دانشجوی اتباع خارجی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ محسنی از ثبت نام ۵۲ دانشجوی اتباع خارجی در دانشگاه علوم پزشکی استان خبر داد و گفت: این دانشجویان از اتباع کشور‌های پاکستان، هند و لبنان هستند که به منظور ادامه تحصیل در رشته پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان ثبت‌نام کرده اند.

وی افزود: هم اکنون با احتساب دانشجویان جدید، ۱۲۵ دانشجوی بین‌الملل در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.


سرپرست پردیس بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی زنجان ادامه داد: امیدواریم این دانشجویان در طول تحصیل، سفیران خوبی از سوی کشور خود در ایران باشند و در پایان دوره نیز خاطرات خوب و به یاد ماندنی از ایران به همراه خود ببرند.


محسنی گفت: دانشجویان خارجی پس از فراغت از تحصیل و بازگشت به کشورشان معمولا ارتباط خود را با دانشگاهی که در آن تحصیل کرده‌اند حفظ می‌کنند و به عنوان سفیران فرهنگی ایران، تمدن و آداب و رسوم ما را به هموطنان خود معرفی می کنند.


وی افزود: ارتباطات بین‌المللی موجب تبادل دانشجو و استاد و منجر به ارتقای آموزش در دانشگاه‌ها می‌شود.


سرپرست پردیس بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی زنجان ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان از ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های لازم و اساتید توانمند برای جذب دانشجویان خارجی برخوردار است و باید از این ظرفیت‌ها برای رسیدن به اهداف کشور در بخش‌های مختلف استفاده کرد.

دیگر خبرها

  • دستگیری ۲۰ نفر به دلیل فروش سوال های جعلی آزمون سراسری
  • دستگیری ۲۰ نفر به دلیل فروش سوال‌های جعلی آزمون سراسری
  • انهدام باند سارقان در بیرجند
  • ثبت نام ۵۲ دانشجوی اتباع خارجی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان
  • گزارش افغانستان اینترنشنال باز هم جعلی درآمد
  • باند سارقان انبار کالاهای ملوانی و منازل در گناوه منهدم شد
  • باند ۱۱ نفره قاچاق سوخت در مرز ماهیرود دستگیر شدند
  • فعالیت شبانه روزی مرکز فوریت های سایبری در البرز
  • اعضای باند ۱۱ نفره قاچاق سوخت در مرز ماهیرود دستگیر شدند
  • کشف ۱۲۰۰۰ قوطی اکتان بنزین آلمانی در شهرری