Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روابط عمومی استانداری مازندران مهدی رازجویان روز سه‌شنبه در جلسه شورای ترافیک مازندران افزود: با توجه به پیش‌بینی سازمان هواشناسی، در روزهای آینده شاهد کاهش شدید دما و بارش برف در جاده‌های مواصلاتی استان خواهیم بود.

وی اظهار داشت: دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان باید برای تداوم خدمات رسانی مطلوبتر به مردم در جاده‌های ارتباطی و به ویژه مناطق صعب‌العبور و کوهستانی از آمادگی لازم برخوردار باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون عمرانی استاندار گفت: به علت بارش برف و بروز یخبندان در فصل زمستان نباید جاده‌های اصلی استان مسدود شود و هرگونه کوتاهی در این بخش توسط دستگاههای اجرایی پذیرفته نیست.

رازجویان با اشاره به اینکه دستگاه‌های اجرایی باید در برابر جان مردم باید احساس مسوولیت کنند، افزود: طرح‌های حوزه راهسازی مازندران باید به بهترین شکل و با امنیت و ایمنی مناسبی اجرایی و عملیاتی شوند تا علاوه بر کاهش تصادفات و تلفات جانی، از هدر رفت بیت‌المال نیز جلوگیری شود.

بر اساس تجریه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، با تقویت جریان سرد شمالی، هوای مازندران از روز چهارشنبه تا صبح جمعه هفته جاری ابری با کاهش دما، وزش باد و بارش باران و برف همراه خواهد بود.

هواشناسی مازندران پیش‌بینی کرد که طی این مدت دمای هوا در مناطق مختلف استان بین ۱۰ تا ۱۵ درجه کاهش خواهد یافت. ضمن اینکه آبگرفتگی معابر عمومی در شهرهای ساحلی و جلگه ای و همچنین بالا آمدن آب روخانه ها دور از انتظار نیست و در مناطق و مسیرهای کوهستانی نیز مه گرفتگی شدید، کاهش دید، اختلال در تردد، لغزندگی و یخ زدگی را شاهد خواهیم بود.

علاوه بر این هواشناسی مازندران توصیه کرد که مردم از تردد جاده ای و سفرهای غیرضروری خودداری کنند و در صورت لزوم تجهیزات کامل زمستانی را به همراه داشته باشند.

هواشناسی مازندران همچنین به باغداران و کشاورزان توصیه کرد با توجه به کاهش محسوس دما در اواخر هفته جاری، برای جلوگیری از سرمازدگی‌، نسبت به برداشت محصولات خود به ویژه پرتقال اقدام تا از بروز خسارت‌های احتمالی جلوگیری کنند.

معاون استاندار مازندران با اشاره به قطعی برق در برخی جاده‌های ارتباطی استان، علت این امر را افزایش مصرف گاز طبیعی توسط شهروندان عنوان کرد و افزود: خاموشی چند وقت اخیر با هدف صرفه جویی در مصرف انرژی، پایداری شبکه و تامین سوخت مورد نیاز نیروگاه‌ها صورت گرفته است.

مازندران ۱۰ هزارو  ۵۰۰ کیلومتر راه ارتباطی دارد که از این میزان حدود ۷۰ درصد آن راه روستایی است.

برچسب‌ها ساری استانداری مازندران مازندران بارش برف تردد جاده ای سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ساری استانداری مازندران مازندران ساری استانداری مازندران مازندران بارش برف تردد جاده ای سازمان هواشناسی اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۳۰۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور هشدار نارنجی هواشناسی برای مازندران

هواشناسی مازندران با صدور هشدار سطح نارنجی اعلام کرد: با شکل گیری جریانات شمالی همراه با عبور موج از عصر دوشنبه  تا اواخر وقت سه‌شنبه  بارش باران (در ارتفاعات بالای ۲۵۰۰ متر با بارش برف)، وزش باد نسبتاً شدید، کاهش دما، احتمال رعدوبرق و تگرگ در استان خواهیم داشت.

بارش‌ها در ارتفاعات از مقدار و شدت بیشتری برخوردار است.

لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید، اختلال در تردد محور‌های کوهستانی، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، افزایش حجم آب رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، صاعقه، ریزش سنگ در نواحی کوهستانی، احتمال خسارت به پوشش خزانه برنج از پیامد‌های این سامانه است.

توصیه می‌شود شهروندان عدم اسکان در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها و عدم استقرار در مناطق مرتفع، پرهیز از فعالیت‌های کوه‌نوردی، خودداری از چرای دام در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت بویژه چادر‌های مسافرتی و پوشش خزانه برنج و و سایر اقدامات پیشگیرانه را مدنظر قرار دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در مازندران
  • هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای اصفهان صادر شد/انیروهای امدادی در حالت آماده باش
  • آماده‌باش مدیریت بحران اصفهان در پی صدور هشدار هواشناسی
  • آماده باش تیم‌های امدادی اصفهان تا روز چهارشنبه
  • آماده باش دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان استان اصفهان
  • هواشناسی مازندران هشدار نارنجی صادر کرد
  • آماده باش دستگاه های امدادی و خدمات رسان استان اصفهان
  • دستگاه‌های اجرایی البرز با هشدار هواشناسی به حالت آماده باش درآمدند
  • هشدار هواشناسی؛ مازندران آماده سیل شود / اعلام آماده‌باش در ۲۲ شهرستان
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی برای مازندران