Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانشگاه صنعتی اصفهان براساس رتبه‌بندی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) در سال ۲۰۲۰، برترین دانشگاه ایران بین دانشگاه صنعتی و سومین دانشگاه برتر کشور معرفی شد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، دانشگاه صنعتی اصفهان براساس رتبه بندی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) در سال ۲۰۲۰، برترین دانشگاه ایران بین دانشگاه صنعتی و سومین دانشگاه برتر کشور معرفی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این رتبه بندی ۲ هزار و ۱۸۲ دانشگاه از ۱۰۲ کشور و ۴۶ دانشگاه ایران حضور دارند و براساس آن دانشگاه‌های تهران و علوم پزشکی تهران در رتبه‌های اول و دوم بین دانشگاه‌های ایران قرار گرفتند.

دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و صنعتی شریف نیز به صورت مشترک با دانشگاه صنعتی اصفهان در رتبه سوم دانشگاه‌های ایران معرفی شدند.

پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) به‌منظور رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان در معیار‌های خود، مهم‌ترین مأموریت دانشگاه‌ها که عبارتند از پژوهش (با وزن ۶۰ درصد)، نوآوری (با وزن ۱۵ درصد)، آموزش (با وزن ۱۰ درصد) و فعالیت‌های بین‌المللی (با وزن ۱۵ درصد) را در نظر می‌گیرد و بر این اساس دانشگاه‌های کشور‌های اسلامی را مورد سنجش و ارزیابی قرار می‌دهد.

تفاوت رتبه بندی ۲۰۲۰ این مؤسسه با سال‌های گذشته، محاسبه تعداد مقالات سلب اعتبار شده (Retractions) دانشگاه‌ها با نمره منفی است که در شاخصی تحت عنوان اعتبار منفی (Neg Rep) ارائه شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه صنعتی اصفهان پایگاه استنادی علوم جهان اسلام رتبه بندی دانشگاه ها دانشگاه صنعتی اصفهان رتبه بندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۳۱۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب معیار‌های جدید رتبه بندی ملی دانشگاه‌های کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، احمد فاضل‌زاده افزود: معیار‌های جدید رتبه بندی ملی دانشگاه‌های کشور سیزدهم اسفند پارسال در کارگروه رتبه‌بندی و جلسه شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به تصویب رسید و به زودی پرسشنامه‌های مربوط به رتبه‌بندی امسال در اختیار دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی قرار خواهد گرفت.
فاضل‌زاده بیان کرد:  معیار‌های شش‌گانه رتبه‌بندی ملی ISC شامل "آموزش"، "پژوهش"، "فناوری و نوآوری"، "مرجعیت و دیپلماسی علمی و فناوری"، "فرهنگی- اجتماعی و دانشجویی"، "مدیریت و بهره‌وری" است.
فاضل زاده ادامه داد: در معیار‌های جدید رتبه‌بندی به گفتمان انقلاب اسلامی در دانشگاه‌ها، مرجعیت علمی و فناوری کشور در سطح بین‌المللی و پاسخگو بودن دانشگاه‌ها به حل مسائل کشور توجه ویژه‌ای شده است.
وی با بیان اینکه امروزه دانشگاه‌ها به عنوان نهاد‌های ارزش آفرین اجتماعی و اقتصادی، یکی از مهمترین و موثرترین ارکان در اقتصاد دانش بنیان محسوب می‌شوند؛ افزود: در بودجه امسال برای ۳۰ دانشگاه برتر در رتبه‌بندی ملی ISC حمایت ویژه‌ای در نظر گرفته شده است.
رئیس مؤسسه ISC تاکید کرد: دانشگاه‌ها از نتایج رتبه‌بندی‌ها برای تعیین اهداف، برندسازی و تبلیغ خود به منظور جذب دانشجو، استادان و پژوهشگران برجسته استفاده می‌کنند، همچنین نتایج رتبه بندی دانشگاه‌ها در رقابت پذیری و برخورداری از منابع و تسهیلات حمایتی حائز اهمیت است.

دیگر خبرها

  • حمایت ۴ میلیارد تومانی بخش صنعتی از پژوهشگران امیرکبیر
  • تحلیل جایگاه دانشگاه تهران در حوزه‌های علوم‌ مختلف
  • سقوط دانشگاه‌های چهار کشور بزرگ جهان در رتبه‌بندی QS
  • ۳۰ دانشگاه برتر رتبه بندی ملی ISC مورد حمایت ویژه قرار می‌گیرند
  • دانشگاه تهران تنها دانشگاه ایرانی دارای رتبه در «مدیریت و کسب‌وکار» و «علوم محیط زیست»
  • تصویب معیار‌های جدید رتبه بندی ملی دانشگاه‌های کشور
  • رتبه دانشگاه صنعتی شریف در جدیدترین رتبه‌بندی موضوعی کیو اس
  • ۳۰ دانشگاه برتر رتبه‌بندی ملی ISC مورد حمایت ویژه قرار می گیرند
  • ۳۰ دانشگاه برتر در رتبه‌بندی ملی ISC مورد حمایت ویژه قرار می‌گیرند
  • ۳۰ دانشگاه برتر در رتبه بندی ملی ISC مورد حمایت ویژه می‌شوند