Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، نحوه شرکت در آزمون‌های پایان ترم دانشگاه آزاد اسلامی بر بستر «دان» اعلام شد.

بر این اساس دانشجویان به منظور شرکت در آزمون‌های آنلاین دانشگاه آزاد اسلامی بر بستر دان پس از فعال شدن قسمت «آزمون‌های من» باید به موارد زیر دقت کنند:

_ در قسمت «آزمون‌های من» باید برای هر کدام از دروسی که در ترم جاری اخذ کرده‌اید یک آزمون با عنوان پایان ترم مشاهده شود که تاریخ و ساعت برگزاری آن، با کارت امتحانی شما مطابقت داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

(در صورتی که مغایرتی در این خصوص مشاهده می‌کنید موضوع را با دانشگاه و پشتیبانی آنلاین دان مطرح کنید)

_دکمه ورود به آزمون به هنگام فرا رسیدن زمان برگزاری آزمون فعال شده و شما می‌توانید وارد آزمون شوید.

_از قسمت چپ می‌توانید به فایل سوالاتی که استاد درس آپلود کرده است دسترسی داشته باشید.

_پس از دانلود سوالات باید پاسخ خود را بر روی کاغذ A۴ سفید و سالم نوشته و از آن عکس بگیرید یا پاسخ خود را تایپ کرده و به صورت عکس یا PDF از طریق گزینه ارسال پاسخنامه آن را ارسال کنید و دکمه ثبت آزمون را کلیک کنید.

_دانشجویان توجه داشته باشند که باید حتماً دکمه ثبت آزمون را کلیک کنند تا پاسخنامه آنها به صورت نهایی ارسال شود.

_در طول مدت زمان برگزاری آزمون دانشجویان می‌توانند فایل پاسخنامه خود را که بارگذاری کرده‌اند حذف و فایل یا فایل‌های جدیدی (به صورت عکس یا PDF) بارگذاری کنند.

_ملاک تصحیح پاسخنامه آخرین فایل‌هایی است که توسط دانشجو بارگذاری شده است.

کد خبر 5125556 مهتاب چابوک

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی درس مجازی امتحانات پایان ترم دانشگاه های علوم پزشکی امتحانات پایان ترم دانشگاه تهران وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشجویان مرکز سنجش آموزش پزشکی آزمون دستیاری آزمون استخدامی آموزش مجازی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی سازمان سنجش دانشگاه پیام نور وام دانشجویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۳۱۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از شبکه مجازی، سطح دانش تئوری دانشجویان را کاهش می‌دهد

به گزارش گروه پژوهش خبرگزاری علم و فناوری آنا، شبکه‌ مجازی به یکی از تأثیرگذارترین ابزارها در زندگی افراد تبدیل‌شده است که بر جنبه‌های مختلف زندگی تأثیر می‌گذارد. در رشته‌های علوم پزشکی با توجه به پیشرفت‌های فراوان، استفاده از شبکه‌ مجازی در حال افزایش است؛ اما شبکه‌ مجازی می‌تواند سبب اتلاف­ وقت دانشجویان و کاهش ساعت مطالعه شود که بر دانش و مهارت عملی دانشجویان تأثیر منفی دارد.

در رابطه با این موضوع، پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی (تهران، مشهد، گناباد، تربت جام) مطالعه‌ای انجام داده‌اند تا تأثیر استفاده از شبکه‌ مجازی بر دانش و مهارت عملی دانشجویان اتاق عمل را ارزیابی کنند.

این پژوهش از نوع توصیفی-تحلیلی بوده و بر روی ۶۰ نفر از دانشجویان ترم ۶ و ۸ اتاق عمل دانشگاه علوم پزشکی ایران سال ۱۳۹۹ به روش سرشماری انجام شده است. دانشجویان در پایان ترم تحصیلی به‌منظور بررسی دانش تئوری به آزمون جامعی که شامل ۴۰ سوال بود و به‌منظور بررسی میزان استفاده از شبکه‌ی مجازی، به پرسش‌نامه­‌ پژوهشگرساخته پاسخ دادند. همچنین، مهارت عملی دانشجویان توسط نمره کارآموزی آنان سنجیده شد. در نهایت، از آزمون کولموگروف اسمیرنف و ضریب همبستگی پیرسون برای سنجش نرمال بودن داده‌ها استفاده‌شده و تجزیه‌وتحلیل داده‌ها با نرم‌افزار SPSS انجام شد.

از یافته‌ها نتیجه‌گیری شد که میان دانش تئوری و مهارت عملی ارتباط معناداری وجود دارد و دانشجویان با دانش تئوری بالاتر، مهارت عملی بهتری در بیمارستان‌ها داشته‌اند

 بر اساس یافته‌های این پژوهش، بین میزان استفاده از شبکه مجازی و دانش تئوری رابطه معنی‌دار منفی وجود دارد. بدین‌صورت‌که با افزایش استفاده از شبکه مجازی، سطح دانش تئوری دانشجویان کاهش می‌یابد. از سوی دیگر، بین دانش تئوری و مهارت عملی ارتباط معنادار مثبتی وجود دارد. ازطرفی بین میزان استفاده از شبکه­‌ مجازی و مهارت عملی دانشجویان رابطهی معنی‌داری مشاهده نشد.

نتایج این پژوهش، تفسیری بر ویژگی‌های شبکه مجازی است؛ به این معنی که در کنار داشتن اثرات مثبت آموزشی، می‌تواند سبب تضعیف دانش تئوری دانشجویان شود که این امر ضرورت فرهنگ‌سازی مناسب و آموزش استفاده بهینه از شبکه مجازی را نشان می‌دهد.

از نتایج دیگر این پژوهش، می‌توان به ارتباط دانش تئوری و عملی دانشجویان اشاره کرد؛ چراکه از یافته‌ها نتیجه‌گیری شد که میان دانش تئوری و مهارت عملی ارتباط معناداری وجود دارد و دانشجویان با دانش تئوری بالاتر، مهارت عملی بهتری در بیمارستان‌ها داشته‌اند.

از محدودیت‌های این پژوهش می‌توان به کم بودن جامعه آماری اشاره کرد. همچنین این پژوهش بر روی دانشجویان دوره کارشناسی رشته اتاق عمل انجام گرفت؛ بنابراین، قابلیت تعمیم‌دهی به همه مقاطع تحصیلی را ندارد.

در یک جمع‌بندی کلی باتوجه به یافته‌های این پژوهش، استفاده از شبکه‌ مجازی سبب تضعیف دانش تئوری دانشجویان می‌شود. بدین‌صورت­‌که، با افزایش نمره‌ پرسش‌­نامه­ پژوهشگرساخته (میزان استفاده از شبکه‌ مجازی)، نمره­‌ آزمون جامع کاهش‌ می‌یابد. از نتایج دیگر پژوهش می‌توان به ارتباط معنادار مثبت میان دانش تئوری و مهارت عملی اشاره کرد که با افزایش نمره‌ آزمون جامع، نمره‌­ به‌دست‌آمده در کارآموزی نیز افزایش می‌یابد.

گفتنی است، این یافته‌ها، به صورت یک مقاله علمی پژوهشی باعنوان «ارزیابی اثر استفاده از شبکه‌ی مجازی بر دانش و مهارت عملی دانشجویان اتاق عمل» تهیه شده که در دوماهنامه «پیاورد سلامت» منتشر شده است. این نشریه متعلق به دانشگاه علوم پزشکی تهران است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بارگذاری ۹۰ میلیون رأی و تصمیم قضایی گمنام‌شده در سامانه تناد
  • شیوه‌نامه مشوق‌های خدمتی برای کسب مهارت دانش‌آموختگان دانشگاهی ابلاغ شد
  • اشتغال دانشجویان در واحدهای بزرگ تولیدی بر مبنای توانایی/ پایان‌نامه‌ها را کاربردی کردیم
  • نام نویسی ناشران دیجیتال برای حضور در نمایشگاه کتاب آغاز شد
  • خدمت دانش آموختگان دانشگاهی باکسب مهارت عمومی و تخصصی
  • آیا استفاده از شبکه مجازی، سطح دانش تئوری دانشجویان را کاهش می‌دهد؟
  • استفاده از شبکه مجازی، سطح دانش تئوری دانشجویان را کاهش می‌دهد
  • پایان روزهای تلخ سردار آزمون در رم
  • سردار آزمون در رم قهرمان بوندسلیگا شد!
  • سردار در رم قهرمان بوندسلیگا شد!