Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الفرات نیوز، «برهم صالح» رئیس جمهور و «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند. دو طرف در جریان این دیدار در خصوص آخرین تحولات سیاسی و امنیتی عراق بحث و تبادل نظر کردند.

بر اساس این گزارش، برهم صالح و مصطفی الکاظمی در جریان دیدار مذکور همچنین در خصوص انتخابات پارلمانی زودهنگام در عراق به رایزنی پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنها بر لزوم نظارت بین المللی بر انتخابات تأکید کردند.

نخست وزیر و رئیس جمهور عراق در دیدار مشترک خود تأکید کردند که در جریان انتخابات پارلمانی زودهنگام باید فضای مناسبت جهت مشارکت حداکثری فراهم گردد. این دیدار در شرایطی برگزار شد که پیشتر کمیساریای عالی انتخابات عراق طرح تعویق ۴ ماهه انتخابات را مطرح کرده بود.

کمیساریای عالی انتخابات عراق در توضیح تصمیم خود اعلام کرد که این درخواست با توجه به پایان مدت تعیین شده برای ثبت نام ائتلاف‌های سیاسی و کم بودن تعداد این ائتلاف‌ها صورت گرفته است تا زمینه و فرصت برای ثبت نام نامزدهای بیشتر مهیا و سالم بودن انتخابات تضمین شود.

درحالی که دفتر نخست‌وزیری عراق تاریخ ۶ ماه میلادی ژوئن (۱۶ خرداد) را برای برگزاری انتخابات پارلمانی در نظر گرفته است؛ کمیساریای عالی انتخابات عراق گفته که ترجیح می‌دهد این تاریخ به ۱۶ اکتبر (۲۴ مهر) موکول شود.

کد خبر 5125538 رامین حسین آبادیان

منبع: مهر

کلیدواژه: برهم صالح مصطفی الکاظمی عراق ایالات متحده امریکا عراق رژیم صهیونیستی جو بایدن فلسطین دونالد ترامپ روسیه سوریه افغانستان ایران عربستان سعودی ویروس کرونا حشد شعبی عادی سازی روابط با اسرائیل انتخابات عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۳۱۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عمار حکیم: جامعه جهانی رژیم صهیونیستی را وادار به اجرای آتش‌بس کند

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، به نقل از دفتر اطلاع رسانی جریان حکمت ملی عراق، «سید عمار حکیم» رهبر جریان حکمت ملی عراق در پیامی با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی، گفت: رژیم غاصب صهیونیستی به جرایم وحشیانه خود در نوار محاصره‌شده غزه ادامه می‌دهد. چنان‌که واقعیت‌ها نشان می‌دهد در پی پایان دادن کامل به مظاهر زندگی در غزه است و در برابر دیدگان جامعه جهانی به نابودی همه چیز و از بین بردن ساکنان آن دست می‌زند.   وی با اشاره به حملات رژیم صهیونیستی به مراکز درمانی غزه، افزود: ۲ بار حمله به بیمارستان ناصر و کشته و ناپدید شدن صدها تن از شهروندان در آن صرفا یکی از حلقه‌های زنجیره جنایات رژیم وحشی است.   رهبر جریان حکمت ملی عراق در پایان ضمن محکوم کردن کشتار دسته‌جمعی مردم غزه از همه ملت‌ها و دولت‌های جهان و نهادهای بین‌المللی خواست که برای نجات ملت فلسطین از دستگاه جنگ اسرائیل که پیر و جوان و کودک و زن نمی‌شناسد، دست به اقدامی انسانی بزنند و رژیم صهیونیستی را وادار به پذیرش قطعنامه شورای امنیت درباره توقف جنگ کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه
  • تک‌صدایی در لرستان نباید داشته باشیم/ هدف‌گذاری برای سفر دوم دولت
  • در دور دوم انتخابات ۴۵ نماینده راهی مجلس می‌شوند
  • در دور دوم انتخابات ۴۵ نماینده راهی خانه ملت می‌شوند
  • فرایند قانونی سد معشوره طی شده‌ است
  • عمار حکیم: جامعه جهانی رژیم صهیونیستی را وادار به اجرای آتش‌بس کند
  • دیدار دبیر شورای عالی امنیت ملی و همتای عراقی وی در سن‌پترزبورگ
  • برخورد قضایی با متخلفان انتخاباتی در لرستان
  • موضع‌گیری جدید عمار حکیم درباره غزه
  • نماینده پارلمان عراق: ترکیه ۵۰۰۰ بار حاکمیت عراق را نقض کرده است