Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

سرویس بین المل- "یوسف کاپلان" ستون‌نویس روزنامه "ینی شفق" نزدیک به حزب عدالت و توسعه در یادداشت تازه و تندی علیه ایران موضع‌گیری کرده است.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ این ستون‌نویس ترک در یادداشت خود مدعی شده که غرب همواره جاده‌صاف‌کن اقدامات ایران بوده چرا که هدف غربی‌ها را نابود ساختن کشور‌های مسلمان سنی و استفاده از ایران به عنوان اهرمی در راستای دستیابی به این هدف می‌داند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ستون‌نویس در ادامه ادعاهایش می‌نویسد: "آرنولد توین بی" مورخ بریتانیایی نوشته بود مهم‌ترین نتیجه استعمارگری غرب در خاورمیانه ایجاد تفرقه و اختلاف بین جهان سنی و از بین بردن قدرت اتحاد جهان اسلام بود. نظر "توین بی" مبتنی بر شکاف جغرافیایی ایجاد شده در جهان اسلام به دنبال فروپاشی امپراتوری عثمانی، چند پاره شدن مسلمانان هندوستان، ترک‌ها و جهان عرب بود. این برنامه غرب بوده است. نخست ایجاد شکاف الهیاتی و سپس فروپاشاندن سیاسی - مذهبی کشورها. نخست وهابیت را با هدف از میان برداشتن امپراتوری عثمانی از نظر سیاسی - مذهبی بسیج کردند. به طور مشابه، جنبش‌هایی، چون احمدیه را با هدف پروتستانیزه‌کردن اسلام در هندوستان تقویت کردند که منجر به ایجاد تفرقه میان مسلمانان هند شد. سپس سیاست قدیمی تفرقه‌افکنی را بین اعراب و ترک‌ها به راه انداختند چرا که از دید غرب، ترک‌ها و اعراب هرگز نباید با یکدیگر همکاری کنند. نتیجه این سیاست هموار کردن مسیر برای ایران بوده تا تشیع را به عنوان تنها نماینده واقعی جهان مسلمان معرفی کند".

او در ادامه یادداشت خود تنش‌های میان اسرائیل و ایران را سطحی و در نهایت به نفع ایران خوانده و مدعی شد: "من ضدایرانی نیستم؛ این ایران است که ضد من و ضد جهان سنی است. این خصومت ایران ریشه‌های اعتقادی و تاریخی دارد. اقدامات ایران در سوریه، عراق، لبنات و یمن ناقض ادعای آنان است. این بدان معنا نیست که من اقدامات سعودی‌ها را نادیده می‌گیرم. عربستان برده امپریالیست‌ها است و تقصیری کم‌تر از ایران -کشور در رویای گسترش امپراتوری پارسی- نداشته است. همچنین، عربستان همواره با اقدامات‌اش راه را برای ایران هموار کرده است. اسرائیل نیز با اقدامات خود در منطقه دست ایران را قوی‌تر کرده است. فراموش نکنیم که اسرائیل موجودیت‌اش را مرهون خصومت ایران است. به گفته‌های "هانری کوربن" شرق‌شناس نگاه کنید. او مدعی شده بود که ایرانیان نمایندگان فلسفه و ایدئولوژی اسلامی در حدود یک قرن پیش بوده‌اند. او در کنفرانس‌های خود در دانشگاه‌های امریکایی و اروپایی این ایده را تبلیغ و ترویج کرده بود. در نتیجه، دانشگاهیان غربی به صورت هدفمند ایده نمایندگی جهان مسلمان توسط ایران را تبلیغ می‌کنند و پارسیان را پدران اصلی فلسفه اسلامی قلمداد و معرفی می‌کنند".

او در توصیه به دولت ترکیه می‌نویسد: "ترکیه باید به رابطه‌اش با ایران ادامه دهد. البته زنگ‌های خطر به صدا درآمده‌اند و ایران به سوی غرب در حال حرکت است و ترکیه نباید در این میان عامل تقویت‌کننده این نزدیکی باشد. ترکیه هرگز نباید فراموش کند که غرب همواره هموارکننده مسیر برای ایران و تشیع بوده است و به این راه ادامه می‌دهد. غرب هیچگاه راه را برای ترکیه و جهان سنی هموار نکرده است. غربی‌ها انقلاب چهار دهه‌ای ایران را در هم نکوبیدند بلکه بالعکس تنها نتوانستند دولت منتخب اخوان المسلمین در مصر که برآمده از رای مردم بود را تحمل کنند. غربی‌ها کودتایی را در ترکیه سازماندهی کردند".

منبع: آفتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۳۱۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه اتریشی: مظنونان تروریستی از اوکراین به اتحادیه اروپا می‌آیند

روزنامه چاپ اتریش به نقل از مقامات امنیتی گزارش داد اوکراین ممکن است به گذرگاهی مناسب برای افراط گرایان خشن تبدیل شده باشد که به دنبال ورود به اتحادیه اروپا هستند.

به گزارش ایسنا، رسانه اتریشی هایته خبر داده تعداد زیادی از تروریست‌های مظنون از طریق خاک اوکراین به این اتحادیه اروپا سفر کرده‌اند.

به نقل از شبکه خبری راشاتودی، این روزنامه همچنین به دستگیری ۲ تبعه تاجیکستانی و چچنی در دسامبر گذشته میلادی در آلمان و اتریش به ظن توطئه برای حمله تروریستی در وین اشاره کرده است. این مظنونان به دنبال حمله به کلیسای سنت استفان در وین بودند و می خواستند از کلاشنیکف و مواد منفجره استفاده کنند.

این روزنامه از قول مقام‌های اجرای قانون نوشت، مظنونان بخشی از یک شبکه گسترده‌تر تروریستی موسوم به «داعش خراسان» بودند.

بر اساس گزارش رسانه‌های غربی، این گروه ترویستی همچنین مسئول حمله تروریستی جمعه گذشته به سالن کنسرت کروکوس مسکو است که ۱۳۷ کشته و بیش از ۱۸۰ زخمی برجای گذاشت.

دادستان‌های اتریشی در ماه دسامبر گفته بودند که مظنونان توطئه وین «بسیار رادیکال» بودند، عقاید مشترک داشتند و ظاهرا بخشی از شبکه‌ای بودند که در اواخر سال ۲۰۲۳ حملاتی را در کلن و مادرید برنامه ریزی می‌کرد.

روزنامه هایته اتریش همچنین نوشت، این مظنونان تروریستی بدون آنکه کسی متوجه شود، از طریق خاک اوکراین وارد اروپا شده‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تناقض آشکار ترکیه در ادامه تجارت با رژیم اسراییل
  • حمله اردوغان به ساکتان در برابر جنایات رژیم صهیونیستی
  • اردوغان: به فرزند بی قانون غرب باید فشار بیاوریم | قطعنامه اجرایی خواهد شد
  • اردوغان: باید به فرزند بی‌قانون غرب فشار بیشتری وارد کنیم
  • انتخابات شهرداری استانبول / رقابت میان نامزدهای حزب حاکم و مخالف / رای تعیین کننده کردها
  • انتخابات شهرداری استانبول / رای کردها، تعیین کننده رقابت اصلی
  • تهران-آنکارا در مسیر تجارت ۳۰ میلیارد دلاری
  • ترکیه باید گام های عملی برای دفاع از مردم غزه بردارد
  • رسانه اتریشی: مظنونان تروریستی از اوکراین به اتحادیه اروپا می‌آیند
  • ننگ سکوت برای مدعیان آزادی