Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، ائتلاف سائرون به پیشنهاد کمیساریای انتخابات عراق مبنی بر تعویق موعد برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی از ژوئن آینده به موعدی دیگر واکنش نشان داد.

ریاض المسعودی نماینده ائتلاف سائرون در پارلمان عراق گفت: ائتلاف سائرون اجازه فشار سیاسی به کمیساریا را نمی دهد. درخواست تعویق موعد انتخابات از سوی کمیساریا از سوی ائتلاف سائرون مورد واکاوی قرار خواهد گرفت تا درباره صحت و سقم آن تحقیق شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: درباره اینکه آیا این درخواست تعویق به دلایل فنی یا نتیجه فشارهای سیاسی بوده است، تحقیق می کنیم و موضع رسمی مان را در این باره اعلام خواهیم کرد.

این در حالی است که روز گذشته مقتدی صدر رهبر جریان صدر درباره موضوع تعویق انتخابات پارلمانی زودهنگان عراق گفته بود: امیدواریم که این پیشنهاد کمیساریا فنی باشد تا سازوکار انتخاباتی به نحو احسن انجام شود و به دور از دخالتهای سیاسی و حزبی باشد و اگر این گونه باشد ما مشکلی نداریم اما در غیر این صورت منتظر تصمیم ما باشید.

اخیرا «جلیل عدنان خلف» رئیس کمیساریای عالی انتخابات عراق در نامه ای به «مصطفی الکاظمی» نخست‌ وزیر این کشور اعلام کرده بود: در سایه دغدغه‌ی این کمیساریا برای برگزاری انتخاباتی کامل، سالم و عادلانه و با توجه به پایان مهلت ثبت ‌نام ائتلاف ‌های سیاسی و اندک بودن ائتلاف‌ های ثبت‌ نام شده در اداره امور احزاب و تشکلهای سیاسی در مهلت تعیین شده و ضرورت تمدید دوره ثبت ‌نام ائتلافها و نامزدها و همچنین مهیا کردن فرصت برای کارشناسان سازمان ملل و ناظران بین‌ المللی برای ایفای نقش خود به منظور تحقق بیشترین میزان نظارت و شفافیت در فرایند انتخابات آینده و تضمین سلامت آن و نیز همسو با تصمیم هیات وزیران درخصوص گسترش ثبت ‌نام هوشمند (بیومتریک) و اعطای زمان کافی به مشمولان آن و تکمیل همه مقدمات فنی لازم و همچنین با توجه به اینکه تمدید مهلت ثبت ‌نام ائتلاف‌ها نیازمند تمدید زمان اعلام شده انتخابات است و پس از بازبینی جدول زمانبندی فرایند انتخابات که از جانب مدیریت امور انتخابات با مشورت سازمان ملل تعیین شده بود، کمیسیون انتخابات در جلسه مورخه هفدهم ژانویه۲۰۲۱ میلادی خود تصمیم گرفت تا روز شانزدهم اکتبر سال۲۰۲۱ میلادی را به عنوان زمان برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام پیشنهاد کند.

طرح موضوع تعویق زمان برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی عراق با واکنش های متفاوتی در بین جریان های سیاسی این کشور روبرو شده است و برخی از آن استقبال و برخی ابراز نارضایتی کرده اند و خواهان برگزاری انتخابات در موعد مقرر ششم ژوئن آینده هستند.

کد خبر 5125668

منبع: مهر

کلیدواژه: سائرون کمیساریای عالی مستقل انتخابات عراق ایالات متحده امریکا عراق رژیم صهیونیستی جو بایدن فلسطین دونالد ترامپ روسیه سوریه افغانستان ایران عربستان سعودی ویروس کرونا حشد شعبی عادی سازی روابط با اسرائیل برگزاری انتخابات ائتلاف سائرون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۳۱۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهاد بزرگان اهل تشیع به آغاز پروژه‌ای عمرانی در غرب کابل

شماری از علما و بزرگان اهل تشیع در دیدار با معاون سیاسی نخست وزیر حکومت طالبان پیشنهادهایی را درباره آغاز پروژه‌های عمرانی منطقه شیعه نشین غرب کابل ارائه کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «مولوی عبدالکبیر» معاون سیاسی نخست وزیر حکومت طالبان با شماری از علما، بزرگان و نمایندگان اهل تشیع دیدار و گفتگو کرد.

وی در این دیدار بر اتحاد و همبستگی در میان همه مردم افغانستان تأکید کرد.

مولوی عبدالکبیر همچنین گفت: امارت اسلامی به عنوان خانه مشترک همه افغان‌ها است و به کسی اجازه برخوردهای تبعیض آمیز را نمی‌دهد.

معاون سیاسی نخست وزیر حکومت طالبان تصریح کرد: تمامی سازمان‌های ذیربط موظفند اقدامات لازم را برای رسیدگی به مطالبات شیعیان و همچنین بزرگان قومی انجام دهند.

وی ضمن تاکید بر همبستگی و وحدت میان افغان‌ها، اذعان داشت که همه اقوام  باید برای آبادانی و رفاه افغانستان باید با یکدیگر همکاری کنند.

بزرگان اهل تشیع افغانستان: حکومت به برنامه‌های توسعه‌ای در مناطق دور دست توجه بیشتری کندمتنفذین شیعه در دیدار با حنفی: علمای اهل تشیع برای ایجاد وحدت کوشا هستند دیدار معاون سیاسی حکومت افغانستان با شماری از متنفذین اهل تشیع

علما، بزرگان و نمایندگان اهل تشیع نیز در این دیدار بر اتحاد و همبستگی مردم در میان همه مردم افغانستان تأکید کردند و پایداری نظام اسلامی را مسئولیت اقوام دانستند.

این هیئت از علما و بزرگان شیعه افغانستان در این دیدار ضمن قدردانی از پیشرفت‌ها و دستاوردهای اخیر هیئت حاکمه افغانستان مطالبات و پیشنهادات خود را در خصوص آغاز پروژه‌های عمرانی در منطقه شیعه نشین غرب کابل به معاون سیاسی نخست وزیر حکومت طالبان ارائه کردند.

  انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تشکیل یک استان جدید در کمیسیون سیاسی دولت تصویب شد
  • تصویب تشکیل استان تهرانِ شرقی در کمیسیون سیاسی دولت
  • لیست ۱۶ نفره انتخاباتی "شانا" هفته آتی منتشر می‌شود
  • اختصاصی|لیست ۱۶ نفره انتخاباتی شانا هفته آتی منتشر می‌شود
  • دور خیز احزاب برای مرحله دوم انتخابات مجلس
  • ائتلاف قالیباف و پایداری‌ها ادامه دارد؛ لیست مشترک در دور دوم انتخابات
  • ائتلاف قالیباف و پایداری ها ادامه دارد /لیست مشترک در دور دوم انتخابات
  • پیشنهاد کشور‌های عربی به حماس؛ در ازای دریافت امتیازات سیاسی خلع سلاح شوید
  • حماس پیشنهاد عجیب کشورهای عربی را قاطعانه رد کرد
  • پیشنهاد بزرگان اهل تشیع به آغاز پروژه‌ای عمرانی در غرب کابل