Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@00:23:44 GMT

پلاسکو ؛ متمایزترین خاطره ام

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۳۱۷۹۳

پلاسکو ؛ متمایزترین خاطره ام

خبرگزاری آریا - نخستین تجربه جدی روابط عمومی بحران ، یک خاطره متمایز تلخ، صبح از بی سیم منطقه 12 زنگ زدند که پلاسکو دچار حریق شده ، پرسیدم اوضاع آن تا چه حدی ست و بی سیم اعلام کرد ، انشالله ختم به خیر می شود و آتش نشانی در محل مستقراست ، بر حسب تجربه فوری به همکاران روابط عمومی زنگ زدم که خودشان را به آنجا برسانند و بچه ها با تجهیزات مستندسازی به سرعت به محل رسیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آزمون شروع شد؛ هم آزمون پایان ترم دکترا و هم آزمون سرشار از کابوس کاری ام ! از ناظر و استاد آزمون خواهش کردم به دلیل شرایط اجازه دهد موبایل کنارم باشد و قبول کرد ، استرس داشتم و بچه ها مرتب وضعیت را بحرانی تر گزارش می دادند و بی سیم هم اعلام وضعیت ؛ به سرعت برگه را نوشتم ، از همکلاسی های خوب آن دوران سردار آبنوش عزیز بودند که آن زمان هماهنگ کننده قرارگاه خاتم نیز بود و حسین عطایی که رییس سازمان سیما و منظر شهرداری کرج ، به کمک من آمدند و حسین عطایی به راننده اش گفت فوری من را به چهار راه استانبول برساند و سردار هم دستور دادند که بچه های سپاه در قرارگاه خاتم، آماده باش باشند . شک ندارم اولین دستور را سردار آبنوش دادند .
به پلاسکو رسیدم و هنوز ایستاده بود ! دقایقی بعد در حالیکه همکاران شهرداری ، پلیس و آتش نشانی و جمعیت تماشاگر همیشگی هم در صحنه در محل بودند، پلاسکو در درون خودش ریخت و چهارراه استانبول مملو از خاک و دود و آتش ، بچه های روابط عمومی هم زخمی شدند ، زخم های ظاهر و زخم هایی که هنوز در روان تک تک بچه ها مانده است !
دوره تقریبا سه هفته ای و شبانه روزی یک تیم روابط عمومی بحران شروع شد، اقداماتی که تا آن روز اساسا تجربه نشده بود؛ تشکیل فوری ستاد بحران در حوزه اطلاع رسانی با مسئولیت رییس وقت روابط عمومی شهرداری تهران و پشتیبانی و همراهی تیم منطقه 12 ، صدور کارت های تردد ، تولید محتوا ، توزیع و دروازه بانی اخبار حادثه ، نحوه مستندسازی حادثه در همه جوانب و جزییات عملیات ، ارتباط با رسانه های حاضر و پشتیبانی خبری ، استقرار اتوبوس ویژه جهت پذیرایی از خبرنگاران و اصحاب رسانه ، رصد و پایش مداوم اخبار و شایعات و پاسخگویی به موقع ، ایجاد تیم تحلیل محتوا و پاسخگویی مجازی ، نظارت بر روند فعالیت های رسانه ها و حضور مسئولین غیر مرتبط در محل و مستندسازی امورات ، برپایی نشست های خبری ، همکاری مستمر با نیروی انتظامی و دیگر دستگاه های امنیتی ، هماهنگی انجام مصاحبه های مرتبط با مسئولین شهرداری ، ارایه خدمات به خانواده های آسیب دیده و شهدای گرانقدر ، ساماندهی کمک ها و نذورات مردمی برای همکاران آتش نشانی ، پلیس و سپاه و هلال احمر و دیگر بخش ها و ده ها فعالیت دیگر ، بخشی از اقدامات آن دوره ی تلخ توسط تیم خوب روابط عمومی منطقه 12 بود که طی این چهار سال حتی مورد تقدیر ساده هم قرار نگرفت .
حضور شبانه روزی روابط عمومی کنشگر ، پویا ، خلاق و مسئولیت پذیر در این حادثه تلخ بسیار مهم بود که جا دارد در آستانه چهارمین سالروز وقوع حادثه پلاسکو و شهادت همکاران آتش نشانم از آن نیز یاد شود . یادنمای پلاسکو ، ساختمانی که روح عشق ، ایثار ، شجاعت و مسئولیت پذیری را در خود نگه داشته است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: روابط عمومی بچه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۳۱۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۴۰۰ برنامه در آموزش و پرورش به مناسبت هفته معلم

ولی موسوی در نشست ویبناری کارشناسان روابط عمومی شهرستان‌ها ومناطق این استان با موضوع بزرگداشت هفته معلم گفت: برنامه‌های هفته معلم از ۱۲ اردیبهشت با شعار "همه مدیون توییم" با تجدید میثاق با شهدا و حضور مسئولان و اولیاء دانش آموزان در کلاس‌های درس معلمان در مدارس آغاز و براساس روز شمارهفته معلم برنامه‌های متنوعی برای گرامیداشت هفته معلم در استان اجرا می‌شود.    موسوی، برنامه‌های مختلف رادیویی و تلویزیونی با حضور معلمان خلاق، ایثارگر و فداکار، تهیه مستند و کلیپ از برنامه‌های خودجوش دانش آموزان برای تکریم منزلت معلمان خود در مدارس، تهیه کلیپ‌های یک دقیقه‌ای از روسای ادرات، نهاد‌ها و دستگاه‌های مختلف با موضوع جایگاه و منزلت و ارزش کار معلمی و تبریک روز معلم، تبلیغات محیطی و رسانه‌ای با هماهنگی شهرداری و ادارات مختلف با موضوع مقام معلم و تهیه تیزر از افراد شاخص علمی، ورزشی، فرهنگی، اجتماعی و نخبه شناخته شده در خصوص مقام و جایگاه معلم را، بخشی از برنامه‌های هفته معلم عنوان کرد.    رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد افزود: نواختن زنگ سپاس معلم، دیدار با خانواده‌های معلمان شهید، جانباز و ایثارگر، سخنرانی مدیرکل و روسای آموزش وپرورش قبل از خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه، برپایی میز خدمت و تجلیل از معلمان برترشهرستانی و استانی بخش دیگری از این برنامه‌های هفته معلم است.    وی از اجرای ۲۸ برنامه زنده تلویزیونی و رادیویی و نشست خبری با اصحاب رسانه خبرداد وگفت:اختصاص یک برنامه تلویزیونی به مدرسه تحولی استان برای اطلاع خانواده‌ها و الگوگیری مدیران مدارس نیز پیش بینی شده است.    رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان همچنین، تهیه کلیپ از خاطرات اقشار مختلف مردم از قبیل، مسئولان، هنرمندان یا سرایداران مدرسه در خصوص مدرسه و معلم در این هفته را، از کار‌های جالب توجه عنوان کرد.    موسوی تاکید کرد: فعالیت‌های روابط عمومی شهرستان‌ها ومناطق در هفته معلم ارزیابی و روابط عمومی‌های برتر معرفی خواهند شد.  باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • روابط‌عمومی‌ها برند سازمان را حفظ می‌کنند
  • مستقل شدن روابط عمومی‌ها در دستگاه‌های اجرایی پیگیری می‌شود
  • اجرای ۴۰۰ برنامه در آموزش و پرورش به مناسبت هفته معلم
  • صعوبت کار پزشکی قانونی فرسودگی شغلی ایجاد می‌کند
  • سختی کار پزشکی قانونی فرسودگی شغلی ایجاد می‌کند
  • دستگیری ضارب دانش‌آموزان آملی
  • علی رشیدی دبیرکل فدراسیون کبدی شد
  • آتش سوزی بزرگ انبار گوگرد در مشهد 
  • قطعی موقت آب در برخی مناطق همدان
  • توصیه‌های ایمنی روابط عمومی آتش‌نشانی مشهد به شهروندان در پی طوفان و وزش باد