Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی محمد ملوندی مسئول حفظ نباتات مدیریت جهاد کشاورزی چناران گفت: محصولاتی مانند یونجه و زعفران و همچنین باغات در معرض خسارت جوندگان مضر از جمله موش‌ها هستند، موش‌ها علاوه بر خسارت به مزارع، درختان و محصولات کشاورزی به تاسیسات آبیاری نیز خسارت وارد می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او افزود: مبارزه به موقع بااین جوندگان امری ضروری است و باید کشاورزان مبارزه با این جوندگان را جدی بگیرند. کشاورزان عزیز می‌توانند از طعمه مسموم دولتی که از سوی این مدیریت توزیع می‌شود برای مبارزه با جوندگان استفاده کنند یا با مراجعه به فروشگاه‌های سموم کشاورزی نسبت به تهیه سموم مورد نیاز خود اقدام کنند.
مسئول حفظ نباتات مدیریت جهاد کشاورزی چناران ادامه داد:فصل مبارزه خود اهمیت زیادی دارد. برای مبارزه با موش مغان در طول پاییز و زمستان طعمه گندم با فسفوردوزنگ تا ۹۸ درصد تلفات می‌دهد، ولی همین طعمه در بهار ۳۵ تا ۴۵ درصد تلفات وارد می‌آورد، زیرا موش‌ها در این فصل رغبتی به خوردن مواد پر کالری ندارند.

ملوندی بیان کرد: برای جلوگیری از خسارت موش‌ها مخصوصاً در باغات و مزارع صیفی، پاک کردن مزارع از علف هرز یا زدن شخم عمیق در پاییز اهمیت زیادی دارد و از تراکم موش‌ها در بهار خواهد کاست.

انتهای پیام//ف. ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی آفات کشاورزی سموم کشاورزی موش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۳۱۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازسازی جاده‌های دسترسی به مزارع وقنات،جنوب سیستان وبلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان،  سیدحسینی برآورد‌های اولیه خسارت واحد‌های تولیدی، زیرساخت‌های بخش کشاورزی ناشی از بارندگی‌های سیل آسای فروردین امسال در ۱۵ شهرستان جنوبی استان را بیش از ۲۱۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: عمده خسارات وارده به بخش کشاورزی در شهرستان‌های زرآباد، کنارک، چابهار، قصرقند، نیکشهر، دشتیاری، راسک است.

 وی افزود: بیشترین خسارت بارندگی سیل آسای اخیررا به بیش از ۱۷ هزار هکتار از اراضی زراعی آبی و دیم، هشت هزار و ۵۷۰هکتار اراضی باغی، ۱۹ واحد گلخانه، ۸۴۴ واحد دامداری روستایی و عشایری، سه هزار و ۵۱۶ راس دام سبک و سنگین، ۳۴۲ کلنی زنبورعسل، شش واحد صنعتی پرورش مرغ گوشتی،۸۸۸حلقه چاه کشاورزی، ۸۱ دستگاه ماشین آلات و ادوات کشاورزی، ۲۰۰ رشته قنات، ۷۷ هکتار اراضی تحت پوشش آبیاری تحت فشار، ۲۹۹ کیلومتر جاده بین مزارع، ۵۰۷ کیلومتر انتقال آب با لوله و کانال، هزار و ۱۱۵ بندسار و سازه آبخیزداری و ۹۸ باب استخر ذخیره برشمرد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان تاکیدکرد سازمان جهادکشاورزی با تمامی امکانات با تأمین نهاده‌های دام و طیور، ماشین آلات سنگین برای بازسازی بندسار‌ها و قنوات و بازگشایی جاده‌های دسترسی به مزارع و باغات آماده خدمت رسانی است.

دیگر خبرها

  • هشدار به کشاورزان، برای مبارزه با آفات علیه سن گندم
  • عوامل خسارت‌زای زنگ زرد گندم و سن غلات مزارع فارس مدیریت می‌شوند
  • مدیریت عوامل خسارت‌زا زنگ زرد گندم و سن غلات در فارس
  • خسارت میلیاردی سیل به کشاورزان گراشی
  • مبارزه با آفات سن در هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری
  • ۱۵۰۰ هکتار از اراضی داورزن زیر کشت محصولات جالیزی
  • استفاده از پهپاد برای سمپاشی در قم ۵۰ درصد افزایش یافت
  • خسارت میلیاردی سیل به بخش کشاورزی سیستان‌وبلوچستان
  • بازسازی جاده‌های دسترسی به مزارع وقنات،جنوب سیستان وبلوچستان
  • خسارت ۲۱ هزار میلیارد ریالی سیلاب به بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان