Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقایسه آمارهای نشر در دی ماه سال جاری با دی ماه سال گذشته حکایت از کاهش بیش از ۵۰ درصدی تعداد عناوین کتاب دارد،‌ آن هم در شرایطی که نمایشگاه مجازی کتاب قرار است برگزار شود. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ بر اساس آمارهای منتشر شده در سایت خانه کتاب در دی ماه سال جاری 5 هزار و 112 عنوان کتاب منتشر شده است که از این تعداد 3 هزار و 600 عنوان تالیف و هزار و 501 عنوان ترجمه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناشران تهرانی 4 هزار و 76 عنوان کتاب و ناشران شهرستانی هزار و 36 عنوان کتاب منتشر کرده‌اند.  شمار کتاب های چاپ اول سه هزار و 91 عنوان و شمار تجدید چاپی‌ها 2 هزار و21 عنوان بوده است. شمارگان کل کتاب‌های منتشر شده  نیز 206 میلیون و 589 هزار و 785 نسخه بوده است.

ادبیات با 976  عنوان کتاب در صدر رده‌های دیویی نشر در دی ماه قرار داد و پس از آن کمک آموزشی با 897 علوم اجتماعی و 645 عنوان در رده‌های بعدی قرار دارند. آخرین رده نیز متعلق به کلیات با 53 عنوان کتاب بوده است.

توقف فعالیت ناشران و کاهش شمارگان کتاب در خراسان / نمایشگاه مجازی می‌تواند نجات‌بخش باشد؟

کاهش تعداد عناوین منتشره در ماه‌های گذشته حکایت از ضربه‌های اقتصادی است که کرونا و دیگر مسائل بر پیکر نشر وارد کرده‌اند‌، با این حال انتظار می‌رفت که هر چه به زمان نمایشگاه مجازی کتاب نزدیک شویم آمار انتشار کتاب بیشتر شود اما به نظر می‌رسد همزمانی نمایشگاه مجازی کتاب با توقف توزیع کاغذ یارانه‌ای و افزایش بیش از 100 هزار تومانی قیمت‌ها در بازار آزاد موجب شده نا ناشران از خبر انتشار کتاب بیشتر همزمان با نمایشگاه مجازی کتاب بگذرند.

مقایسه آمار انتشار کتاب در دی ماه سال جاری با دی ماه سال گذشته حکایت از کاهش بیش از 50 درصدی تعداد عناوین کتاب دارد،‌ در دی ماه سال گذشته 11 هزار و 374 عنوان کتاب منتشر شده بود که از این تعداد 8276 عنوان چاپ اول بوده‌اند.

در حوزه کودک و نوجوان اما در دی ماه 561 عنوان کتاب منتشر شده است که از این تعداد 112 عنوان تالیف و 249 عنوان ترجمه است. متاسفانه غلبه انتشار کتاب‌های ترجمه در حوزه کودک در دی ماه به خوبی مشخص است؛ موضوعی که در سال‌های اخیر تبدیل به نگرانی برای کارشناسان حوزه کودک و نوجوان شده است.

در میان کتاب‌های منتشر شده کودک و نوجوان در دی ماه 266 عنوان کتاب چاپ اول و 295 عنوان چاپ مجدد بوده‌اند. شمارگان متوسط کتاب در حوزه کودک و نوجوان  هزار و 828 نسخه بوده است و میانگین قیمت کتاب در این گروه نیز 26 هزار و 800 تومان بوده است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کتاب نمایشگاه مجازی کتاب کتاب نمایشگاه مجازی کتاب نمایشگاه مجازی کتاب کودک و نوجوان دی ماه سال انتشار کتاب عنوان کتاب کتاب منتشر حوزه کودک منتشر شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۳۲۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سروده‌ای که رهبر انقلاب در آستانه عملیات وعده صادق خواندند

عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب، سروده‌ای را که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در آستانه عملیات وعده صادق خواندند، منتشر کرد.

مهدی فضایلی عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در صفحه توئیتر خود، غزلی را که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای یک بیت از آن را در آستانه عملیات وعده صادق در یک جلسه مرتبط خوانده بودند، منتشر کرد نوشت:

غزل زیر، سروده چندسال پیش رهبر انقلاب اسلامی است. معظم له این بیت از سروده را در آستانه عملیات وعده صادق در یکی از جلسات مرتبط خوانده‌اند:

تو رااست معجزه در کف زساحران مهراس

عصا بیفکن و از بیم اژد‌ها مگریز

متن کامل این غزل با دستخط مبارکشان برای اولین بار منتشر می‌شود.

دیگر خبرها

  • ۸ اردیبهشت، آخرین مهلت ثبت‌نام حضور در بخش مجازی نمایشگاه کتاب تهران
  • مهرداد صدقی با یک آبنبات جدید به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • انتشار کتابی متفاوت درباره آلبرکامو
  • خبر بیماری ترانه علیدوستی به حاشیه کشیده شد!
  • کتاب در فروردین؛ رشد ۱۵ درصدی تولید و انتشار ۲۸۲۵ عنوان جدید
  • رشد ۱۵ درصدی تولید و انتشار ۲۸۲۵ کتاب جدید در فروردین ۱۴۰۳
  • سروده‌ای که رهبر انقلاب در آستانه عملیات وعده صادق خواندند
  • سروده رهبر انقلاب در آستانه عملیات وعده صادق | عکس
  • انتشار برای نخستین بار| سروده رهبر انقلاب و روایت ایشان از «وعده صادق»
  • ثبت‌ نام کتابفروشی‌ ها در سامانه «بازار کتاب»