Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، نخعی رئیس گروه پیش بینی و صدور پیش آگاهی‌های جوی هواشناسی خراسان جنوبی گفت: از اوایل وقت پنجشنبه دوم بهمن تا پیش از ظهر شنبه ۴ بهمن، وزش باد شدید تا خیلی شدید، گرد و خاک و کاهش دید افقی پیش بینی می‌شود.

او افزود: برای جمعه و شنبه سوم و چهارم بهمن کاهش قابل ملاحظه دمای هوا بین ۱۰ تا ۱۵ درجه پیش بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نخعی عنوان کرد: برای پنجشنبه شب تا عصر جمعه ۲ تا ۳ بهمن بارش پراکنده باران و برف در شمال و شمال شرق استان شامل طبس، بشرویه، فردوس، سرایان، خوسف، قائن، نهبندان، حاجی آباد زیرکوه، سربیشه و درمیان پیش بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید

هشدار مدیریت بحران برای احتمال وقوع طوفان و باد شدید و یخبندان شبانه

رئیس گروه پیش بینی و صدور پیش آگاهی‌های جوی هواشناسی خراسان جنوبی کاهش دید افقی و اختلال در ناوگان حمل و نقل زمینی، هوایی و ریلی، خسارت به محصولات و تأسیسات کشاورزی و تأسیسات زیربنایی، گسترش سرما و یخبندان شبانه و افزایش مصرف انرژی را از جمله مخاطرات این مدت عنوان کرد.

او برای پنجشنبه شب تا عصر جمعه ۲ تا ۳ بهمن، لغزندگی جاده به دلیل بارش پراکنده باران در شمال و شمال شرق استان را پیش بینی کرد و گفت: مردم از سفر‌های غیر ضروری پرهیز کنند.

انتهای پیام/ ر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هواشناسی آب و هوا وزش باد شدید گرد و خاک پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۳۲۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید در مناطق مستعد

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به اینکه طی روز شنبه در ارتفاعات زاگرس جنوبی واقع در کرمان، بارش شدت خواهد داشت، گفت: طی دو روز اخیر در مناطق کوهستانی رگبار تگرگ و در مناطقی از نوار شرقی کشور، وزش باد شدید همراه با خیزش گرد و خاک دور از انتظار نیست.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز در بعضی نقاط واقع در شمال غرب و غرب کشور، همچنین در ارتفاعات البرز مرکزی، غرب اصفهان، شمال فارس و چهارمحال و بختیاری، به ویژه در ساعات بعدازظهر افزایش ابر، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: شنبه در اردبیل، شرق آذربایجان شرقی، زنجان و ارتفاعات البرز مرکزی، همچنین در دامنه‌های شرقی زاگرس مرکزی شامل استان‌های همدان، مرکزی، قم، شرق لرستان، چهارمحال و بختیاری، بعضی نقاط اصفهان، شمال و شرق فارس و در یزد، نیمه غربی کرمان و شمال هرمزگان، در ساعات بعدازظهر افزایش ابر و رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد و در ارتفاعات زاگرس جنوبی واقع در کرمان، بارش شدت خواهد داشت.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: یکشنبه علاوه بر ادامه این وضعیت در ارتفاعات البرز مرکزی، ارتفاعات یزد، شمال شرق فارس و کرمان، به تدریج در ساعات بعدازظهر با نفوذ موج تراز میانی جو به غرب کشور، ابرناکی، بارش پراکنده و وزش باد در مناطقی از غرب و شمال غرب کشور پیش بینی می‌شود.

ضیائیان ادامه داد: دوشنبه این سامانه در کل نوار غربی، دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز، استان‌های اصفهان، یزد، شمال فارس و بوشهر و ارتفاعات کرمان فعال خواهد بود، همچنین سه‌شنبه از میزان ابرناکی و بارش در شمال غرب، غرب، دامنه‌های جنوبی البرز در قزوین، البرز و تهران کاسته می‌شود و گستره ابرناکی و بارندگی در استان‌های واقع در نیمه شرقی کشور در شهر لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و شمال فارس خواهد بود.

وی گفت: طی دو روز اخیر در مناطق کوهستانی رگبار تگرگ و در مناطقی از نوار شرقی کشور، وزش باد شدید همراه با خیزش گرد و خاک دور از انتظار نیست؛ دوشنبه شمال خلیج فارس و از سه‌شنبه خلیج فارس و تنگه هرمز، مواج و متلاطم پیش بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی آسمان اصفهان، صاف، از بعدازظهر افزایش ابر و گاهی وزش باد با بیشینه ۲۷ و کمینه ۹ درجه سانتی‌گراد است و روز شنبه، قسمتی ابری گاهی افزایش باد شدید و بارش باران با بیشینه ۲۵ و کمینه ۱۲ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.‌

کد خبر 745901

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید در مناطق مستعد
  • هشدار زرد هواشناسی برای این استان‌ها
  • رگبار باران و وزش باد شدید در استان‌های درگیر سیل
  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین
  • رگبار و وزش باد شدید در ۴ استان کشور
  • هوای کرمانشاه تحت تاثیر امواجی ناپایدار
  • هواشناسی ایران/ هشدار وزش باد شدید و رگبار باران در نقاط مختلف کشور
  • ببینید | هشدار جدی هواشناسی به مردم؛ بارش شدید باران در این استان‌ها
  • ماندگاری هوای پایدار گیلان تا اوایل هفته پیش روی
  • هوای اصفهان بارشی می‌شود + جزئیات