Web Analytics Made Easy - Statcounter

اپلیکیشن شاد، یکی از راه‌ هایی بود که دانش آموزان و معلمان مدارس با عضویت در این سامانه توانستند با شیوع ویروس کرونا آموزش را دوباره از سر بگیرند، در نتیجه برای انتقال تجارب، البرز به سمت برپایی چنین جشنواره ای رفته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از "تیتریک"؛ نام کروناکه یک سال از عمر آن می‌گذرد و 10 ماهی می‌شود وارد کشورما هم شده، این روزها پای ثابت تماممحافل رسمی، خانوادگی ودوستانه در فضاهای حقیقی و مجازی شده است، موجودی که با چشم قابل مشاهده نیست و با وجودکوچک بودنش، تاثیر بزرگی در زندگی انسان‌ها گذاشته وروال عادی زندگی مردم را دستخوش تغییرات زیادی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این وجود جای بسی خرسندی است که این ویروس در دوره‌ای متولد شده که اینترنت و گوشی هوشمند و دیگر تجهیزات نوین در اختیار بیشتر جمعیت دنیا قرار دارد، تکنولوژی در این بحران جهانی به یاری مردم آمدو در بخش‌های مختلف از جمله آموزش موجب جبران بخشی از خلل وارد شده بر روال عادی زندگی انسان‌ها شد.

بواسطه شیوع کرونا مدارس و دانشگاه‌ها در کشورهای درگیر این بیماری تعطیل شدند و همه اقدام به ارائه آموزش از راه دور کردند؛ اینترنت، گوشی هوشمند، لپ تاپ و کامپیوتر از ابزارهای مهم این روزها برای برقراری کلاس‌های مدارس و دانشگاه‌هاست که در ایران هم از این طریق، آموزش به دانش آموزان و دانشجویان در حال اجرا است.

اپلیکیشن شاد، یکی دیگر از راه‌ هایی بود که دانش آموزان و معلمان مدارس با عضویت در این سامانه توانستند آموزش را دوباره از سر بگیرند اما این برنامه نیز خالی از مشکلات نیست؛ استفاده از این برنامه، مشکلاتی را برای برخی از دانش‌آموزان شهری و هم چنین دانش آموزان روستایی که به اینترنت و گوشی هوشمند دسترسی ندارند به وجود آورده و دست آنها را از فراگیری علم و دانش کوتاه‌تر ساخته است.

در این بین بیشترین دغدغه و نگرانی متوجه کلاس اولی هاست زیرا این مقطع پایه است و برای آینده دانش آموزان بسیار سرنوشت ساز است.

با اینکه چند ماه از تعطیلی مدارس می‌گذرد و دانش آموزان از طریق فضای مجازی، آموزش‌های خود را دریافت می‌کنند در این میان نیز دانش آموزانی وجود دارند که در صورت عدم نبود امکانات لازم برای آموزش از طریق فضای مجازی، از دروس خود عقب مانده‌اند.

با وجود همه این مشکلات و سختی ها معلمان و مسئولین آموزشی پرقدرت در صحنه ایستاده اند و برای ادامه راه آموزش از هر شیوه و سبکی بهره جسته اند در این بین برخی معمان هستند که از ایده های نابی برای آموزش از راه دور بهره جسته اند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش البرز از برگزاری نخستین جشنواره فیلم تدریس مجازی برای آموزگاران مدارس ابتدایی استان خبر داد که مخاطبان این جشنواره را معلمان دوره اول و دوم ابتدایی در استان البرز تشکیل می دهند.

یونس جاوید نسب روز گفت: این جشنواره به منظوربه کارگیری فناوری روز در فرآیند تدریس و استفاده از تجارب ارزشمند آموزگاران در تدریس مجازی، شناسایی معلمان توانمند و خلاق و استفاده بهینه از فرصت به وجود آمده ملی و استانی در دستورکاری قرار گرفت.

وی مهمترین اهداف برگزاری جشنواره را مشارکت معلمان در تولید محتوای آموزشی، ارتقای مهارت های آموزگاران در تدریس مجازی، انتقال تجارب به سایر معلمان استان و کشور و بهبود استفاده از نرم افزارهای جدید در تدریس مجازی ذکر کرد.

با توجه به اینکه پایه اول و دوم ابتدایی در آینده کودکان بسیار سرنوشت ساز است و بسیاری از والدین کلاس اولی نگران این شیوه آموزشی هستند آموزش و پرورش استان درصدد این است که با شناسایی خلاق ترین و موثرترین آموزش راه دور کلاس اولی، سایر معلمین را برای امر آموزش و کاهش نگرانی والدین راهنمایی کند.

جاوید نسب ادامه داد: معلمان علاقمند به شرکت دراین جشنواره تا ۲۵ فروردین ماه سال ۱۴۰۰ فرصت دارند آثارتولیدی خود را به معاونت آموزش ابتدایی استان ارائه دهند.

وی افزود: برگزاری این جشنواره در توسعه فضای رقابتی سازنده، افزایش کیفیت و نوآوری دربکارگیری علم وفن آوری‌های جدید اطلاعاتی،ارتقای زمینه پژوهشگری وتوانمندسازی حرفه‌ای معلمان درآموزش فضای مجازی نقش موثری دارد.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش البرزادامه داد:آموزش مجازی و سنجش دانش آموزان دراین فضا، سختی کار معلمان را درفرآیند یاد دهی و یادگیری چند برابر کرده است و از طرفی والدین نیز به شدت نگران هستند و دغدغه دارند و چه بسیار والدینی که به آموزش و پرورش مراجعه و خواستار آموزش حضوری برای فرزندان پایه اول ابتدایی خود شدند.

جاوید نسب گفت: واقعا سلامتی دانش آموزان اولویت آموزش و پررش است و این جشنواره درصدد این است که ثابت کند با آموزش خلاق و تاثیر گذار مجازی می توان نگرانی والدین را کاهش داد و از طرفی آموزش دانش آموزان مانند آموزش حضوری مثمر ثمر واقع شود.

معاون آموزش ابتدایی استان با بیان اینکه فعالیت درفضای مجازی نه تنها برای معلمان زمانبر ودشوار است بلکه برای دانش آموزان به دلیل افزایش ساعت آموزش وانجام تکالیف درسی بسیار سخت شده است، ادامه داد: بالاخره روزهای سخت می گذرد و مدارس باز می شود ولی فعلا به دلیل شرایط موجود باید از این فضا برای آموزش استفاده کرد ولی معلمین نیز باید با ایده های جذاب و خلاق و با بهره گیری از زبان قصه و شعر دانش آموزان را تشویق و علاقه مند به یادگیری کنند.

وی تاکید کرد: زمان تدریس درفضای مجازی برای معلمان نسبت به کلاس درس چندین برابرشده است اما معلمان تلاشگر از اسفند ماه سال گذشته که مدارس به علت شیوع ویروس کرونا تعطیل شد تا کنون ثابت کردند که درهرشرایطی جریان آموزش باید استمرارداشته باشد.

معملمان اول و دوم ابتدایی می توانند آثار تولیدی خود حداکثر تا 25 فروردین ماه به معاونت آموزش ابتدایی منطقه تدریس خود تحویل دهند.

 

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: آموزش ابتدایی آموزش و پرورش دانش آموزان تدریس مجازی فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۳۲۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تلاش برای افزایش معدل امتحانات نهایی دانش‌آموزان

استاندار خوزستان گفت: با توجه به وضعیتی که در آموزش و پرورش داریم، معلمان، مدیران، دانش‌آموزان و خانواده‌ها در مدت باقیمانده سال تحصیلی دست در دست هم دهند و تلاش کنند معدل امتحانات نهایی پایه دهم تا دوازدهم رشد داشته باشد چون معدل این مقطع در تعیین رتبه‌های کنکور سراسری تأثیرگذار است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان، علی اکبر حسینی محراب امروز _دوشنبه سوم اردیبهشت_ در پایان نشست شورای آموزش و پرورش خوزستان در جمع رسانه‌ها اظهار کرد: با توجه به اینکه در آستانه هفته بزرگداشت مقام معلم هستیم در جلسه امروز موضوعات مربوط به انتخاب معلمان و مدارس نمونه مطرح شد.

وی افزود: این مناسبت فرصتی است که از زحمات معلمان و اساتید قدردانی کنیم، در سطح کشور نیز دیدار معلمان نمونه کشور با مقام معظم رهبری نیز برگزار خواهد شد.

استاندار خوزستان تصریح کرد: موضوع دیگری که مطرح شد در خصوص جهش تحصیلی بود، در این زمینه با توجه به وضعیتی که در آموزش و پرورش داریم معلمان، مدیران، دانش‌آموزان و خانواده‌ها در مدت باقی‌مانده سال تحصیلی دست در دست هم دهند و تلاش کنند معدل امتحانات نهایی پایه دهم تا دوازدهم رشد داشته باشد چون معدل این مقطع در تعیین رتبه‌های کنکور سراسری تأثیرگذار است.

حسینی محراب ادامه داد: موضوع دیگری که در نشست امروز مطرح شد نرم‌افزار شاد بود. با توجه به تکنولوژی‌های ارتباطی جدید چنین ابزارهایی می‌تواند در رفع اشکال دروس مختلف برای دانش‌آموزان و در نهایت در رقابت آزمون سراسری کمک شایانی داشته باشد.

وی اضافه کرد: در حوزه ساخت و ساز مراکز آموزشی گزارش ارائه شده توسط اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس امیدوارکننده بود، امیدواریم سازمان برنامه و بودجه و دیگر دستگاه‌های متولی و همچنین خیرین مدرسه‌ساز نیز این مسیر را تسهیل نمایند.

استاندار خوزستان تاکید کرد: در خصوص کمبودهایی که در برخی مدارس استثنایی وجود دارد نیز مباحثی مطرح شد که برای رفع این موارد پیگیری لازم صورت می‌گیرد.

کد خبر 747041

دیگر خبرها

  • جشنواره فناوری و نوآوری دانش‌آموزی رینوفست ۲۰۲۴ برگزار می‌شود
  • تجلیل از ۲۴ معلم نمونه بیرجند
  • واکنش صحرایی به گزارش مهر/ ۱۰ امتیاز در رتبه بندی دانشجو معملمان
  • نمایشگاهی از دست سازه های دانش آموزان هیرمندی
  • نخستین کارسوق سواد رسانه‌ای ویژه دانش آموزان درآمل برگزار شد
  • شکایت معلمان آلمانی از تشدید خشونت‌ها در بین دانش آموزان
  • اجرای طرح فلورایدتراپی دانش آموزان مقطع ابتدایی شیراز
  • دستمزد معلم خصوصی ابتدایی مشهد چقدر است؟
  • زجر خلاقیت زیر زنجیر کتاب‌های درسی
  • لزوم تلاش برای افزایش معدل امتحانات نهایی دانش‌آموزان