Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-19@00:53:15 GMT

جلوگیری از چاقی در زمستان

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۳۳۲۳۱

جلوگیری از چاقی در زمستان

لازم است که تا پیش از رسیدن روزهای خيلي سرد تلاش کنید در این فصل وزن خویش را ثابت نگه داشته و از چاقی زمستانی هم جلوگیری کنید. با ما باشید تا با چند توصیه ی ساده برای جلوگیری از چاقی پاییزه بیشتر اشنا شوید. ناطقان: کوتاه شدن روزها، کاهش نور افتاب، افسردگی فصلی و سرد شدن هوا این میل را ایجاد می کند که زیر پتو بخزیم و گرمای داخل خانه را به همه چیز ترجیح دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ولی هنوز هوا آن قدرها سرد نشده است که پیاده روی و ورزش در هوای ازاد مشکل شود. هم چنان میتوانید به پارک ها و فضاهای سبز بروید و یک دل سیر بدوید یا ورزش کنید.

 

ولی در عین حال نباید از تغذیه ی سالم غافل بمانید. زیرا کاهش فعالیت بدنی به بهانه ی سرما و استفاده غذاهای چرب و سنگین میتواند در عرض چند هفته شما را چاق کند. بنابراین لازم است که تا پیش از رسیدن روزهای خيلي سرد تلاش کنید در این فصل وزن خویش را ثابت نگه داشته و از چاقی زمستانی هم جلوگیری کنید.

 

 
کاهش مصرف کربوهیدرات

حذف کربوهیدرات در رژیم غذایی اصلا ایده خوبی نمی باشد. مصرف کربوهیدرات بطور هرروز هم رفتار سالمی شمرده نمی شود. حال چطور باید تعادل ایجاد کرد؟ بهترین راه این است که در طول ماه های پائیز مصرف کربن را کاهش دهید. به جای خوردن نان سفید سعی کنید از نان جو گندم استفاده کنید و از پاستای کامل استفاده کنید که فیبر و مواد مغذی فراوانی دارد.

 
آب بخورید تا با گرسنگی کاذب مقابله شود

در اغلب موارد که در یخچال یا کابینت ها را به دنبال خوراکی از جا می کنید تشنه تان است نه گرسنه! چنانچه در هر وعده ی غذایی به ميزان کافی غذا بخورید نباید به دنبال ریزه خواری باشید. برای مقابله با این مشکل آب و مایعات سالم بیشتری استفاده کنید. نتیجه پژوهشی که در دانشگاه Tennessee انجام گردیده است نشان می دهد که حفظ آب بدن میتواند با گرسنگی و میل به پرخوری مقابله کند.

 

یک فنجان چای سبز بهمراه هل و دارچین و نعنای تازه برای گرم شدن، تأمین آب بدن، تقویت سیستم ایمنی بدن و کمک به تناسب اندامتان فوق العاده است. سعی کنید همیشه یک بطری آب دم دستتان باشد و جرعه جرعه میل کنید. همین کار ساده شما را از ریزه خواری بین وعده های غذایی حفظ می کند.

 
چاق شدن در روزهای سرد,جلوگیری از چاق شدن در روزهای سرد,مهم ترین علت و راه پیشگیری از چاقی در فصل پاییز



 
از میوه های پاییزی چربی سوز استفاده کنید

برخی از میوه ها قند دارند و سبب چاقی موضعی میشوند و برخی ديگر برعکس لاغر می کنند ولی آیا تا کنون در مورد میوه های پاییزی که چربی را بسوزانند، چیزی شنیده اید اصلاً این میوه ها را می شناسید؟

 

زمانی که شما آغاز به کاهش وزن می کنید، تمام چیزهایی که می خورید در این مسأله اثر دارند؛ ما در ادامه میوه هایی را معرفی می کنیم که در لاغری بدن و به ویژه از بین بردن چربی شکم و پهلو مؤثر هستند. پژوهش های اخیر نشان می دهد که مصرف گروهی از میوه ها میتواند سوخت و ساز بدن را بالا ببرد و در نتیجه شما را لاغرتر کند.

 

سیب، آووکادو، پاپایا، گریپ فروت ، پرتقال، لیمو و انار از میوه های چربی سوز هستند.


 
چاق شدن در روزهای سرد,جلوگیری از چاق شدن در روزهای سرد,مهم ترین علت و راه پیشگیری از چاقی در فصل پاییز


 
در یک باشگاه ثبت نام کنید.

یکی از بهترین راهها برای مبارزه با چاقی ثبت نام در باشگاه میباشد البته معمولاً با سرد شدن هوا، انگيزه اشخاص برای ورزش کردن هم کاهش پیدا می کند ولی باید زمانی را برای این کار اختصاص دهید. دست کم میتوانید این کار را در خانه انجام دهید. دوبار باشگاه رفتن در هفته میتواند به صورت شگفت انگیزی عمل کند.

 
از لباس‌های راحت استفاده کنید که شما را فعال نگه می دارد

همان طور که گفتیم ورزش کردن را حتماً باید در این فصل در پیش بگیرید ولی مهم این است که لباس‌های راحت بپوشید تا فعالیت شما در آن راحت تر صورت بگیرد.

 

                                                     
                                                 

این لباس ها سبب می شود که حس راحتی بیشتری کنید و تمایل بیشتری به انجام تمرین های ورزشی داشته باشید.
برچسب ها: چاقی ، ناطقان ، زمستان ، سرد

منبع: ناطقان

کلیدواژه: چاقی ناطقان زمستان سرد جلوگیری از چاق استفاده کنید میوه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۳۳۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عامل چاقی مردان و زنان که احتمالا نمی‌دانید

در سال‌های اخیر، نقش باکتری‌های روده در سلامت انسان مورد توجه بسیاری قرار گرفته است. اکنون، تحقیقی جذاب، رابطه پیچیده بین باکتری‌های میکروبیوم روده و چاقی را روشن کرده است و تفاوت‌های جالبی را بین زنان و مردان آشکار می‌کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، نتایج این تحقیق به رهبری دکتر پائولا آراناز از مرکز تحقیقات تغذیه در دانشگاه ناوارا در اسپانیا، در کنگره اروپایی چاقی (ECO) ونیز ایتالیا ارائه شد. گروه تحقیقاتی داده‌های متاژنومی و متابولومیک جمعیت اسپانیایی را تجزیه‌وتحلیل کردند تا دریابند چگونه باکتری‌های روده بر ایجاد چاقی تأثیر می‌گذارند.

نتایج نشان داد که میکروبیوتای روده، جامعه متنوعی از میکروارگانیسم‌های ساکن در دستگاه گوارش، نقش مهمی در سلامت متابولیک ایفا می‌کنند و اختلال در این تعادل، معروف به دیس بیوزیس، می‌تواند به‌طور قابل توجهی بر خطر ابتلا به برخی بیماری‌ها از جمله چاقی تأثیر بگذارد.

با این حال، گونه‌های خاصی به چاقی کمک یا در برابر آن محافظت ایجاد می‌کنند و تأثیر آن‌ها بر سلامت متابولیک، تاکنون ناشناخته مانده‌اند.

این تحقیق شامل ۳۶۱ داوطلب بزرگسال (۲۵۱ زن و ۱۱۰ مرد) اسپانیایی بود، این کارآزمایی تصادفی رابطه بین گونه‌های ژنتیکی و پاسخ به رژیم کم کالری را بررسی کرد.

شرکت‌کنندگان بر اساس شاخص چاقی و عواملی مانند شاخص توده بدنی، درصد توده چربی و دور کمر طبقه‌بندی شدند.

تجزیه‌وتحلیل نشان داد که افراد با شاخص بالا به‌طور قابل‌توجهی سطوح پایین‌تری از Christensenella minuta داشتند که باکتری مرتبط با لاغری و سلامتی است. این یافته نشان می‌دهد که این مورد ممکن است نقش محافظتی در برابر چاقی داشته باشد.

محققان اظهار کردند که به نظر می‌رسد ترکیب میکروبیوم روده، به‌ویژه سطوح بالاتر این باکتری، در برابر چاقی محافظت ایجاد کند. جالب اینجاست که این تحقیق همچنین تفاوت‌های جنسیتی را در باکتری‌های روده مرتبط با چاقی نشان داد.

در مردان، فراوانی بیشتر گونه‌هایی (پاراباکتریز و کامپیلوباکتر کاندیداسیس) به شدت با شاخص توده بدنی و دور کمر بالاتر مرتبط بود. در مقابل، سه گونه (Prevotella - Prevotella micans Prevotella brevis و Prevotella sacharolitica) نشانگر‌های چاقی در زنان، در مردان وجود نداشت.

یافته‌های محققان نشان می‌دهد که چگونه عدم تعادل در گروه‌های باکتریایی مشخص نقش مهمی در شروع و توسعه چاقی بازی می‌کند، با تفاوت‌های قابل‌توجه بین جنسیت‌ها، که ممکن است بر متابولیسم تأثیر بگذارد.

همانطور که درک خود را از باکتری‌های روده بیشتر می‌کنیم، ممکن است راهبرد‌های جدیدی را برای ارتقای سلامت، پیشگیری از چاقی و شخصی‌سازی تغذیه بر اساس ترکیب میکروبیوم روده منحصر به فرد برای افراد باز کنیم.

نتایج تحقیق کنونی توسط کنگره اروپایی چاقی منتشر شده است.

دیگر خبرها

  • این رژیم غذایی پیری مغز را تسریع می‌کند
  • مرسدس بنز زنجیر چرخ اتوماتیک را معرفی می‌کند: رانندگی در زمستان بدون دردسر (فیلم)
  • عامل چاقی مردان و زنان یکسان است؟
  • عامل چاقی مردان و زنان که احتمالا نمی‌دانید
  • زمستان معتدل و کوتاه، بلای جان گندمزارها
  • کاهش بیکاری در شهر‌ها بیش از روستا‌ها است
  • تاخیر در تحویل ساینا s تیپ da متقاضیان را در نیمه راه گذاشت
  • استقبال ۵۰ درصدی مودیان از اظهارنامه های پیش فرض
  • تک‌رقمی شدن نرخ بیکاری زمستانی در آذربایجان‌غربی
  • توت خولان دریایی برای دیابت و چاقی مفید است