Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-03-28@23:30:28 GMT

قیمت واکسن ایرانی کرونا چقدر خواهد بود؟

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۳۳۳۶۶

قیمت واکسن ایرانی کرونا چقدر خواهد بود؟

رویداد۲۴ محمد مخبر روز سه شنبه در آئین رونمایی از محصولات جدید حوزه مواد اولیه دارویی، مکمل‌ها و دارو‌های ایورمکتین (دارو‌های مربوط به قلب و عروق و صرع) درشهرک دارویی برکت استان البرز گفت: واکسنی که برخی کشور‌ها تولید کردند دارای عارضه بوده، این در حالی است که واکسن تولیدی کشورمان هیچ گونه عارضه‌ای نداشته و حال تمام ۱۴ نفری که واکسن بر روی آن‌ها تست شده مساعد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: واکسن ویروس کرونا پس از تولید انبوه بخش قابل توجهی از آن برای استفاده محرومان به صورت رایگان در اختیار وزارت بهداشت و درمان قرار می‌گیرد.

مخبر با بیان اینکه رسیدن به تولید انبوه مساله اصلی ما است گفت: واکسن تولیدی را زیر قیمت خارجی آن در اختیار مردم قرار خواهیم داد و کشور در این بخش خودکفا خواهد شد.

بیشتر بخوانید: واکسن ایرانی کرونا به کجا رسید؟

وی با اشاره به سخنان وزیر بهداشت ودرمان مبنی اینکه ایران اسلامی در زمینه درمان کووید ۱۹ محتاج هیچ کشوری نشد، افزود: نه تنها در تولید داخلی توانستیم بخش زیادی از نیاز کشورمان را تامین کنیم بلکه به ظرفیت صادرات نیز رسیدیم.

رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) خاطر نشان کرد: رویکرد ستاد اقتصادی نبوده و بخش قابل توجهی از تولیدات از جمله دارویی که امروز شاهد رونمایی از آن بودیم در اختیار وزارت بهداشت برای استفاده رایگان افراد به خصوص محرومان قرار گرفته و می‌گیرد.

منبع: ایرنا لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 واکسن کرونا ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۳۳۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پشت پرده تراز منفی تجارت ایران در ۱۴۰۲

حسین سلاح ورزی، رئیس پیشین اتاق بازرگانی ایران در گفتگو با ایلنا درباره آنچه سبب منفی شدن تراز تجاری کشور در سال ۱۴۰۲ شد، گفت: در سال‌های گذشته بسیاری سعی داشتند بگویند تحریم‌ها تاثیری بر اقتصاد ایران ندارد با این حال بخشی از دلایلی که به منفی شدن تراز تجاری کشور در سال ۱۴۰۲ انجامید برآمده از تاثیرات تحریم‌ها بود.

وی افزود: مساله دیگر آنست که از نظر دیپلماسی اقتصادی تحولات منطقه‌ای رخ داده در عراق و افغانستان به عنوان دو شریک تجاری اصلی ایران در کاهش تجارت کشور موثر بوده‌اند به ویژه که عراق به دنبال احیای دینار است و تلاش می‌کند سیستم بانکی خود را سر و سامان بدهد.

سلاح‌ورزی ادامه داد: امروز صادرکنندگانی ایرانی که سال‌ها صادرات گسترده‌ای به عراق داشته‌اند در این کشور با پدیده چندنرخی بودن ارز مواجه هستند؛  قیمت ارز در بانک‌های عراق با قیمت ارز در بازار آزاد متفاوت است و خریدار عراقی کالای ایرانی با این محدودیت مواجه است که باید ارز را از بازار آزاد تهیه کند در حالی که دلار در بازار آزاد ۱۵ درصد گران‌تر از دلار در نظام بانکی این کشور است و به همین دلیل خرید کالای ایرانی برای خریدار عراقی گران‌تر تمام می‌شود و این امر قدرت رقابت کالای ایرانی را در بازار عراق پایین می‌آورد.

رئیس پیشین اتاق ایران در ادامه از تاثیر سیاست‌های داخلی کشور بر تجارت گفت و توضیح داد: سیاستگذاری‌های داخلی نیز در کاهش صادرات غیرنفتی ایران در سال ۱۴۰۲ تاثیرگذار بود و مزید بر علت‌های خارجی شد.

وی تصریح کرد: سختگیری‌هایی که در انجام تعهدات برآمده از پیمان‌سپاری ارزی بر صادرکنندگان در سال ۱۴۰۲ اعمال شد سبب شد حتی بسیاری از تاجران خوش‌نام و باسابقه برای احتراز از پیامد‌های این سختگیری‌ها تجارت خود را کاهش دهند. آن‌ها مجبورند تسویه صادرات خود را با قیمتی غیر از قیمت ارز در بازار آزاد انجام دهند.

دیگر خبرها

  • سال بد برای صنعت؛ چطور شرکت‌های ایرانی از بازار عراق حذف شدند؟
  • ۱۷۰۰ هکتار به سطح زیر کشت گیاهان دارویی لرستان اضافه شده است
  • سازندگان واکسن برکت از قهرمانان ملی هستند/ روایتی متفاوت از یک دستاورد علمی
  • دلایل منفی شدن تراز تجاری کشور در سال ۱۴۰۲
  • راه اندازی سردخانه نگهداری واکسن در مرکز بهداشت غرب اهواز
  • پشت پرده تراز منفی تجارت ایران در ۱۴۰۲
  • تولید پد ضد ارتعاش با دانش فنی ایرانی
  • چپ تیم ملی دربست در اختیار این بازیکن است (عکس)
  • رنکِ نخست تنیس روی میز دنیا همچنان در اختیار نوجوان ایرانی
  • رنکِ اول تنیس روی میز دنیا همچنان در اختیار نوجوان ایرانی