Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه استراتژی ایران صلح پایدار در منطقه است، گفت: ایران برای اتصال خواف- هرات به مزار شریف در افغانستان آمادگی دارد.

«محمد اسلامی» ظهر امروز (سه شنبه) در مراسم افتتاح دوره آموزشی کارکنان راه آهن افغانستان، با بیان اینکه پیشرفت و توسعه کشورهای همسایه با پیشرفت ایران به یکدیگر گره خورده است، افزود: صلح و امنیت کشورهای منطقه و همسایه در واقع صلح و امنیت ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: هرگونه خلل در پیرامون ما برای همه ما است و همزمان پیشرفت کشورهای همسایه با توسعه و پیشرفت ایران گره خورده است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: یکی از استراتژی‌های پایدار ایران این است که به صورت گسترده تلاش کند صلح پایدار در منطقه وجود داشته باشد و دست بیگانگان از دخالت در سرنوشت ملت ها کوتاه شود و کشورها خود سرنوشت خود را بدون دخالت بیگانگان تعیین کنند.

اسلامی بیان کرد: توسعه و پیشرفت برای بهبود کیفیت زندگی مردم ضروری است، ما همواره آماده کمک و پشتیبانی از ملت افغانستان بوده و هستیم تا یک هم پیوندی فرهنگی و تاریخی در همه سرفصل‌ها متجلی شود و به جهان نشان دهیم ملت‌های هم‌فرهنگ می‌توانند با ثروت‌های انسانی و ذخایر خدادادی کشور خود را در ریل توسعه قرار دهند.

وی تاکید کرد: امیدواریم فراگیران افغانستانی از این فرصت به خوبی استفاده کنند و آینده سازان صنعت راه آهن افغانستان باشند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: در کنار حضور فراگیران افغانستانی امیدواریم تجار و فعالان اقتصادی استفاده از خط موجود و مسیر ترانزیتی موجود (خواف-هرات) را هرچه سریع تر در دستور کار قرار دهند تا این سرمایه‌گذاری به خوبی بهره برداری شود.

اسلامی ادامه داد: امیدواریم خط آهن خواف-هرات به مزارشریف متصل شود البته ما به افغانستان اعلام کردیم با چه شرایطی می‌توان با سازماندهی قدرتمند، پروژه را اجرا کرد و سپس به قندهار، کابل و مرزهای جنوبی و شرقی افغانستان رسید.

وزیر راه و شهرسازی گفت: برای ما این امر ضروری است و در این راستا اعلام آمادگی کردیم در صورت موافقت افغانستان این مسیر ریلی را اجرا کنیم.

 

 ایرنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: وزیر راه و شهرسازی صلح و امنیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۳۳۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار یک مقام نظامی ایران به برخی کشورهای اسلامی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، امیر سرتیپ محمد اکرمی نیا معاون هماهنگ کننده سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه۱۰ فروردین ۱۴۰۳ شهرستان ورامین گفت: دو عامل باعث خشونت و خوی ددمنشی اسرائیل در منطقه شده است که این عوامل حمایت های دولت های غربی و بی عملی برخی از دولت های اسلامی منطقه است.

آنگونه که ایسنا روایت کرده، وی افزود: آمریکا سالیانه سه میلیارد دلار کمک بلاعوض به اسرائیل می کند و تسهیلات مورد نیاز اسرائیل از آمریکا تامین می شود و حمایت های رسانه ای از دیگر موضوعات مورد حمایت آمریکا از اسرائیل است.

امیر اکرمی‌نیا مدعیان دروغین حقوق بشر را دولت های غربی ها خواند و افزود: بیش از بیست هزار زن و بچه در شش ماه اخیر به شهادت رسیده اند ولی ابزارهای رسانه ای آنها برای آزادی زنان در ایران به اخبار کذب می پردازند و این از عجایب روزگار است که ادعاها با عمل متفاوت است.

این مقام مسئول با اشاره به خیانت کشورهای اسلامی در مسئله فلسطین اظهار داشت: متاسفانه ردپای برخی از کشورهای اسلامی را در تجاوز اسرائیل به فلسطین شاهد هستیم و این کشورها به خاطر حفظ منافع خود از برقراری ارتباط با اسرائیل سر باز نمی زنند و این سبب شده است خوی وحشی گری اسرائیل ادامه پیدا کند.

معاون هماهنگ کننده عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: کشورهای اسلامی این را بدانند که اگر اسرائیل قدرت پیدا کند به هیچ کشوری برای رسیدن به اهداف خود رحم نخواهد کرد و متاسفانه این مهم را سران کشورهای اسلامی درک نمی کنند و علی رغم جنایات رژیم غاصب صهیونیستی، این کشورها دست از حمایت از اسرائیل برنمی‌دارند.

امیر اکرمی‌نیا به پایداری مردم غزه اشاره کرد و گفت: مردم مظلوم فلسطین در شش ماهه گذشته مقاومت را به معنای واقعی تعبیر کردند و نتیجه این مقاومت دادن شروط به اسرائیل برای اجرای آتش بس است و نتیجه دیگر این مقاومت پاشیدن این رژیم از درون است که اعتراضات مردمی خود اسرائیلی ها و استعفای پی در پی عوامل این رژیم می باشد.

وی افزود: امروز این خوی درندگی اسرائیل صدای آزادی خواهان و حامیان انسانیت در دنیا را بلند کرده است و متحدان دائمی اسرائیل را به فکر فرو برده است و تشکیل دولت فلسطینی را برای آنها کلید زده است.

امیر اکرمی نیا در پایان گفت: راه مقاومت تنها مسیر نجات فلسطین است و این راه را مردم فلسطین انتخاب کرده اند و نشانه های این پیروزی با توجه به ترویج فرهنگ مقاومت در سراسر جبهه مقاومت، قطعا بدست خواهد آمد.

27218

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1889235

دیگر خبرها

  • هشدار یک مقام نظامی ایران به برخی کشورهای اسلامی
  • ایران اسلامی در حال فتح قله‌های پیشرفت است
  • پیشرفت کشور باید بر اساس الگوی اسلامی و ایرانی باشد
  • مقاومت، تنها مسیر نجات فلسطین است
  • اعلام آمادگی ایران برای میزبانی سومین همایش اقتصادی کشورهای ساحلی
  • اعلام آمادگی ایران برای میزبانی از همایش اقتصادی کشورهای ساحلی خزر
  • بازگشایی گمرک مرزی افغانستان و ایران در استان نیمروز
  • سرزمینی غوطه‌ور میان قدمت و تمدن/ با سفر به لرستان تاریخ را ورق بزنید
  • عراق همچنان «خویشاوند» ایران / روابط تهران- بغداد در ۱۴۰۲
  • گام نخست باشگاه هسته‌ای بریکس با حضور ایران