Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/قم معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور گفت: تولید محتوای آی تی ازجمله موضوعاتی است که باید نسبت به آن برتری داشته باشیم و نیازمند تولید محتوا درزمینهٔ علم و فناوری هستیم و توسعه فرهنگ دینی نیز باید مورد تأکید باشد.

سورنا ستاری ظهر امروز در مراسم افتتاح مرکز ملی نوآوری اشراق و خانه فناوری‌های فرهنگی اصفهان و مشهد در قم با ذکر این مطلب که توسعه فرهنگی از اصول مهم در توسعه هر کشوری تلقی می شود، اظهار داشت: توسعه یعنی فرهنگ و اگر فرهنگ جاری شود فرایند قضیه اصلاح می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور افزود: فرهنگ دارای ارزش و اهمیت است و اگر در حوزه توسعه فرهنگ مدنظر باشد اقدامات مؤثری انجام می‌شود.

وی بیان کرد: امسال 130هزار میلیارد تومان بودجه آموزش‌وپرورش است و در کنار آن بودجه دانشگاه‌ها هم موردتوجه است و اگر آموزش وارد زندگی مردم نشود ضرر کرده‌ایم.

ستاری با اشاره به اهمیت آموزش در رشد کشور عنوان کرد: اینکه برای آموزش هزینه شود و خروجی نداشته باشد بی‌فایده است و ممکن است شیوه یا روش‌های آموزش اشتباه باشد و باید اصلاح شود.

وی نقش جوانان در توسعه کشور را موردتوجه قرارداد و تصریح کرد: برای آموزش هزینه می‌کنیم تا مردم فرهنگ بهتر داشته باشند و جوانان روی پای خود بایستند و سبب تغییر در محیط اطراف شده و اثرگذار باشند.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: تولید محتوای آی تی ازجمله موضوعاتی است که باید نسبت به آن برتری داشته باشیم و نیازمند تولید محتوا درزمینهٔ علم و فناوری هستیم و توسعه فرهنگ دینی نیز باید مورد تأکید باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی سورنا ستاری معاون رییس جمهور استانی فرهنگی و هنری توسعه فرهنگ فناوری رئیس معاون علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۳۴۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ به مسائل دینی با هوش مصنوعی ممکن نیست

حجت‌الاسلام و المسلمین علیرضا قائمی‌نیا، عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا می‌توان به هوش مصنوعی درباره مسائل دینی اعتماد کرد؟ گفت: باید اطلاعاتی که از هوش مصنوعی به دست می‌آید، اعتبارسنجی شود. چون اطلاعات درست و نادرست در این فضا زیاد است. باید همیشه یک متخصص در حوزه‌های مختلف کنار هوش مصنوعی باشد، تا بتواند اطلاعات را اعتبارسنجی کند.

حجت‌الاسلام قائمی‌نیا در پاسخ به این سوال که ممکن است برای مردم سوال پیش بیاید که ما توانستیم در حوزه سوالات علمی به هوش مصنوعی اعتماد کنیم، گفت: در زمینه‌های علمی هم نمی‌توان به هرچه که در اینترنت و فضای مجازی هست، اعتماد کرد. حتی دانشمندان می‌گویند نمی‌توان به همه اطلاعات پزشکی موجود در این فضا اعتماد کرد. باید پزشک متخصص هم حضور داشته باشد، تا تشخیص دهد اطلاعات از منابع معتبر جمع‌آوری شده است، یا خیر. در زمینه دینی هم باید متخصصان دینی تایید کنند، که مطالب تاریخی یا برداشت قرآنی، روایی و ... معتبر است یا خیر. 

عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا هوش مصنوعی منجر به حذف انسان می‌شود؟ یا در کنار انسان قرار می‌گیرد، توضیح داد: بنظرم باید انسان در کنار هوش مصنوعی باشد؛ چراکه این فناوری نمی‌تواند به تنهایی تمام مشکلات معرفتی بشر را حل کند. این کار انسان است که به منابع معتبر رجوع کند. بعضی‌ها معتقدند هوش مصنوعی انسان را حذف خواهد کرد. ولی من می‌گویم هوش مصنوعی نمی‌تواند در زمینه مطالعات علوم انسانی، علوم اجتماعی و علوم طبیعی جایگزین انسان شود و فقط می‌تواند دستیار انسان باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری قرآن و عترت

دیگر خبرها

  • معاون وزیر علوم: افزایش تقلب در کنکور ناشی از توسعه فناوری است
  • پاسخ به مسائل دینی با هوش مصنوعی ممکن نیست
  • ضرورت رسیدگی سریع‌تر به سیل‌زدگان مناطق جنوبی کشور
  • افتتاح دو مرکز تحقیقات و فناوری در حوزه تولید واکسن و ایمپلنت های ارتوپدی در پارک فناوری پردیس
  • معاون اول رئیس جمهور: حمایت از حرکت‌های دانش بنیان، وظیفه همه وزارتخانه‌ها است
  • شرکت‌های دانش بنیان، نماد اصلی جهش تولید و مشارکت مردم/ حمایت از حرکت‌های دانش بنیان، وظیفه همه وزارتخانه‌ها
  • تربیت معلم مهمترین گام در مسیر تقویت تربیت دینی در مدارس است
  • بزرگترین مزیت جمهوری اسلامی وجود نیروی جوان و نخبه است
  • سخنرانی علمی «فناوری اطلاعات و امر دینی» برگزار می‌شود
  • کارگروه بین‌الملل حوزه اتصال‌پذیری و ارتباطات تشکیل می شود