Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالمالک شنبه‌زاده مدیرکل میراث‌فرهنگی ، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ گفت: با توجه به مصوبات سیزدهمین جلسه قرارگاه عملیاتی ستاد استانی مبارزه با کرونا که به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده و طی هماهنگی با نماینده دانشگاه علوم پزشکی فعالیت تالار‌های پذیرایی و رستوران‌های تحت نظارت این اداره‌کل با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی ابلاغی از سوی دانشگاه علوم پزشکی و رعایت سقف حضور افراد با رعایت یک سوم ظرفیت آغاز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: این مکان‌ها شامل اماکن تاریخی، موزه‌ها و تمامی تاسیسات گردشگری اعم از آژانس‌های مسافرتی ، دفاتر خدمات مسافرتی ، هتل‌ها ، مهمان‌پذیرها ، خانه مسافرها ، رستوران‌ها ، اقامتگاه‌های بوم‌گردی ، مجتمع‌های خدماتی‌رفاهی و بین‌راهی، کمپ‌های گردشگری و... است.

شنبه‌زاده اضافه کرد: این واحد‌ها با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از یک سوم ظرفیت ، استفاده از لوازم یکبار مصرف و استفاده از ماسک و دستکش برای همه کارکنان و با تأییدیه اتحادیه فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/ د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۳۴۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۳۹۶ مورد بازدید نظارتی از تأسیسات گردشگری گیلان

ایسنا/گیلان مدیرکل میراث فرهنگی گیلان گفت: از ابتدای طرح نوروزی تاکنون ۳۹۶ مورد بازدید نظارتی از تأسیسات گردشگری گیلان صورت گرفته که نتایج بازدیدهای نظارتی ۲۳۰ بازدید عادی، ۱۱۱ مورد تشویق، ۵۰ مورد تذکر و ۵ مورد اخطار کتبی بوده است.

ولی جهانی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: همزمان با آغاز طرح نوروزی از ۲۴ اسفندماه تا پایان روز ششم فروردین ۹۸۳ هزار و ۲۷ خودرو از مبادی‌های ورودی وارد گیلان و ۷۵۴ هزار و ۶۹۳ خودرو هم از استان خارج شده که آمار ورود خودرو نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹.۴۷ درصد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۴ میلیون و ۵۳۶ هزار و ۵۳۸ مسافر و گردشگر به استان وارد شده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷.۹۳ درصد کاهش داشته است، افزود: این تعداد مسافر از ابتدای طرح نوروزی و از طریق زمینی و هوایی وارد گیلان شدند؛ در این بازه زمانی ۳ میلیون و ۷۷۸ هزار و ۴۸۰ نفر مسافر از استان خارج شدند.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان از ثبت اقامت ۶ میلیون و ۸۱۵ هزار و ۲۳۸  نفر شب در گیلان خبر داد و گفت: بر اساس گزارش‌های آماری ۷۶.۲۷ درصد تخت‌های تأسیسات اقامتی ثابت تحت پوشش اداره کل میراث فرهنگی گیلان توسط گردشگران اشغال شده است.

جهانی از حضور ۳۱۳ گردشگر خارجی به گیلان از آغاز طرح نوروزی خبر داد و افزود: گردشگران خارجی حاضر در گیلان دارای ملیت آذربایجان، روسیه، فرانسه، ترکیه، افغانستان، ترکمنستان، مصری، چینی، عراقی و اوکراینی هستند  که دارای افزایش ۳.۹۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است.

وی با اشاره به اینکه اماکن گردشگری و اقامتی تحت نظارت بازرسین قرار دارند، گفت: از ابتدای طرح نوروزی تاکنون ۳۹۶ مورد بازدید نظارتی از تأسیسات گردشگری گیلان صورت گرفته که نتایج بازدیدهای نظارتی ۲۳۰ بازدید عادی، ۱۱۱ مورد تشویق، ۵۰ مورد تذکر و ۵ مورد اخطار کتبی بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان گفت: بر اساس داده‌های آماری ۴۱۹ هزار و ۷۰۳ نفر از موزه‌ها، بناهای تاریخی و جاذبه‌های گردشگری گیلان بازدید کردند که دارای کاهش ۴.۰۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته می باشد.

جهانی ادامه داد: شهرستان های رشت، رودسر، لاهیجان، آستارا و بندرانزلی بیشترین گردشگران نوروزی را داشته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خروج خودرو‌های مسافرتی از پایتخت
  • آمادگی تمامی ظرفیت‌های سیستان وبلوچستان برای پذیرایی از میهمانان نوروزی
  • همه ظرفیت‌ها برای پذیرایی از میهمانان نوروزی فراهم شود
  • تعرفه برق تأسیسات گردشگری تعیین شد
  • اجرای ۱۵۰۰ فقره بازدید نظارتی در کرمانشاه/ ۵۵ واحد تشویق شدند 
  • حمل و نقل دام در ایلام نیازمند اخذ گواهی بهداشتی قرنطینه‌ای است
  • انجام ۳۹۶ مورد بازدید نظارتی از تأسیسات گردشگری گیلان
  • ۶۱۸ بازدید نظارتی از دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی
  • انجام ۶۱۸ بازدید نظارتی از شرکت‌های خدمات مسافرتی خراسان رضوی
  • انجام ۳۰۶ مورد نظارت بر مراکز اقامتی و خدماتی نوروزی ایلام