Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-29@06:40:14 GMT

همایش ملی آموزش زبان فارسی به غیر فارسی‌زبانان

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۳۴۷۱۳

همایش ملی آموزش زبان فارسی به غیر فارسی‌زبانان

سومین همایش ملی دوسالانه آموزش زبان فارسی به غیر فارسی‌زبانان، اول و دوم بهمن‌ماه سال جاری،‌ برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسنا، سومین همایش ملی دوسالانه آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان، به میزبانی دانشگاه شهید بهشتی، روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه، اول و دوم بهمن ماه سال ۱۳۹۹ برگزار می‌شود.

اولین دوره این همایش در سال ۱۳۹۵ با محوریت واکاوی منابع آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان و همایش دوم در سال ۱۳۹۷ با محوریت استانداردسازی مواد آموزشی برگزار شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اینک سومین دوره این همایش با محوریت آموزش ادبیات، تاریخ و فرهنگ به غیرفارسی‌زبانان به‌صورت مجازی برگزار می‌شود.

این همایش شامل شش نشست با عناوین «نقد و بررسی منابع آموزشی»، «ایران‌شناسی»، «جایگاه فرهنگ در آموزش زبان فارسی»، «دستور آموزشی»، «محتوای چندرسانه‌ای در آموزش و مطالعات زبان فارسی»، «گسترش زبان فارسی در جهان؛ پیشرفت‌ها و چالش‌ها» است.

در این نشست‌ها، سخنرانان نتیجه مطالعات و پژوهش‌های خود در زمینه‌های مختلف را به صورت سخنرانی ارائه می‌کنند. علاوه بر آن، یک نشست به گفت‌وگو دربارۀ «آموزش زبان فارسی؛ مجالی برای ترویج فرهنگ و تاریخ ایران» با حضور استادانی از دانشگاه تهران، دانشگاه شهید بهشتی و بخش شرق‌شناسی دانشگاه گرجستان اختصاص دارد. مقالات برگزیدۀ این همایش، در مجلۀ تاریخ ادبیات (ویژه‌نامۀ همایش) منتشر خواهد شد.

این همایش توسط مرکز بین‌المللی آزفا با همیاری معاونت پژوهشی دانشکدۀ ادبیات و معاونت پژوهشی دانشگاه شهیدبهشتی و وبینار بهشتی به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

 محورهای این همایش شامل: نقش ادبیات، تاریخ و فرهنگ ایران در گسترش آموزش زبان فارسی، تاریخ آموزش زبان فارسی در داخل و خارج از مرزهای ایران، نقش سایر کشورهای فارسی زبان در اشاعه زبان فارسی در گذشته و امروز، بررسی فعالیت نهادهای آموزش زبان فارسی در خارج از ایران، خدمات ایرانشناسان غیرایرانی به زبان فارسی، بررسی و نقد و استانداردسازی منابع آموزش زبان فارسی، تدوین منابع آموزش زبان فارسی با محوریت اهداف ویژه (ادبیات؛ تاریخ فرهنگ و ایران شناسی)، روش ها و نظریه های آموزش زبان فارسی و راهکارهای بومی سازی آنها، اصول و مبانی سطح بندی محتوای آموزشی، روش های آزمون سازی، تهیه محتوای چند رسانه ای در آموزش زبان فارسی، آموزش زبان فارسی در بسترهای مجازی و مبتنی بر وب (باتوجه به بحران های کنونی) و رابطه آموزش زبان فارسی و سایر مطالعات میان رشته‌ای است.

بر اساس اعلام اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، برای ورود به جلسۀ هر سخنرانی، در زمان مقرر از طریق لینک به آدرس اینترنتی https://sbu.ac.ir/webinar قابل دسترسی است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان دانشگاه شهيد بهشتي آموزش زبان فارسی زبان فارسی فارسی زبانان منابع آموزش فارسی زبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۳۴۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسداشت زبان فارسی در مقابل هجوم زبان‌های بیگانه لازم است

دریافت 7 MB کد خبر 6062610

دیگر خبرها

  • سرایش اشعاری درباره غزه به زبان فارسی و ترکی
  • همایش دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین برگزار می‌شود
  • پل بزن بین بلخ و نیشابور، هردو اقلیم یک خراسان است
  • زبان فارسی میراث مشترک ایران و افغانستان
  • شبکه‌های معاند فارسی‌زبان به بی‌پولی افتادند
  • رایزن فرهنگی ایران: زبان فارسی میراث مشترک با افغانستان است
  • مظلومیت زبان فارسی از نگاه رهبر معظم انقلاب
  • کتابی که تئوری کودتای رضا شاه بود
  • پاسداشت زبان فارسی در مقابل هجوم زبان‌های بیگانه لازم است
  • رونمایی از ترجمه‌ کتاب «داستان‌های منتخب شاهنامه» به اردو