Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، در این نشست که صبح روز سه شنبه 30 دی ماه در سالن اجتماعات دانشگاه مذاهب اسلامی برگزار شد، کارشناسان و مدیران مجمع جهانی تقریب و دانشگاه مذاهب اسلامی حضور داشتند.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حمید شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در این نشست به تشریح مدل مفهومی اتحادیه اسلامی و پنج لایه این مدل برای رسیدن به اتحادیه اسلامی پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در پایان این نشست کارشناسان و مدیران پیشنهادات و سوالات خود پیرامون مدل مفهومی را ارائه کردند و حجت الاسلام و المسلمین دکتر شهریاری توضیحات لازم پیرامون یکایک سوالات و پیشنهادات را ارائه کرد.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: دبیرکل مجمع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۳۴۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست هم‌اندیشی تربیت تسهیل‌گر جوانی جمعیت

در این همایش انسیه کتابچی در این نشست به موضوع کاهش تمایل به فرزندآوری در ایران پرداخت و با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر حل این معضل، بر لزوم رفع موانع ذهنی در این زمینه تأکید کرد.

وی گفت: مشکلات اقتصادی، بهانه‌ای متداول در میان خانواده‌های ایرانی برای عدم تمایل به فرزندآوری بیشتر بوده و برای رفع این مشکل دولت مشوق‌های مختلف را ارائه می دهد.

کتابچی تصریح کرد: این مشوق‌ها که در سال گذشته شامل وام ۲۰۳ هزار میلیارد تومانی به خانواده‌ها می‌شد، به منظور حمایت از فرزندآوری و نشان دادن استقبال حاکمیت از این امر در نظر گرفته شده است.

 وی خاطرنشان کرد: صرف ارائه مشوق‌های اقتصادی، راه‌حل نهایی برای افزایش نرخ باروری نیست که اگر مسائل اقتصادی تنها دلیل عدم تمایل به فرزندآوری بود، مشوق‌های دولت تاکنون تاثیر خود را بر افزایش نرخ باروری نشان داده بودند.

معاون ستاد ملی جمعیت کشور در ادامه به تلاش‌های ستاد ملی جمعیت برای ارائه خدمات مناسب به خانواده‌ها در زمینه فرزندآوری اشاره کرد و بیان داشت: معتقدم مشوق‌ها علاوه بر اثر اقتصادی، می‌توانند تاثیر فرهنگی مثبتی نیز داشته باشند. به عنوان مثال، فراهم کردن تمهیدات لازم برای امنیت شغلی و تحصیلی بانوان شاغل یا دانشجو، می‌تواند انگیزه آنان را برای فرزندآوری افزایش دهد.

 کتابچی همچنین بر لزوم فرهنگ‌سازی در زمینه فرزندآوری تأکید کرد و گفت: این امر باید توسط افرادی انجام شود که به ضرورت افزایش جمعیت معتقد باشند.

 وی در این خصوص به نقش شهرداری‌ها در ارائه تخفیف به خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر اشاره کرد.

کتابچی در ادامه به موضوع ناباروری پرداخت و خواستار مطالبه‌گری برای ایجاد پروتکل واحد در جهت اجرای مرحله به مرحله درمان زوجین نابارور شد.

وی با بیان اینکه ناباروری نیازی به فرهنگ‌سازی ندارد، بر لزوم رویکرد علمی به این موضوع و بررسی مشکلات و سبک زندگی زوجین نابارور در کنار درمان آنها تأکید کرد.

معاون ستاد ملی جمعیت در خصوص نقش تسهیل‌گر جوانی جمعیت و فرزندآوری اشاره کرد: با توجه به تنوع مخاطبان، ارائه راه‌حل‌های متناسب با هر گروه، از جمله افراد تحصیل‌کرده، کم‌برخوردار، با گرایش‌های مذهبی و قومی متفاوت، ضروری است.

منبع: آستان نیوز

دیگر خبرها

  • نشست هم‌اندیشی تربیت تسهیل‌گر جوانی جمعیت
  • برگزاری نشست هم اندیشی استاندار با فعالان محلات استان قزوین
  • آغاز نشست هم اندیشی سراسری هیات‌های رزمندگان اسلام در مشهد
  • اولین نشست حلقه «بچه‌های ایران آینده» در فرهنگسرای نهج‌البلاغه
  • دشمنان وحدت و تقریب امت اسلامی را هدف گرفته اند
  • مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ لزوم وحدت و تقریب بین همه ادیان و مذاهب
  • نشست هم‌اندیشی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران با معتمدین معین ایثارگر
  • گفتگو درباره کتاب «بازآرایی نهاد دین در برابر نهاد دولت»
  • نخستین نشست هم‌اندیشی اعضای هیئت علمی گروه‌های آموزشی هنر، ارتباطات و رسانه
  • نشست هم‌اندیشی اعضای هیئت علمی گروه‌های آموزشی هنر، ارتباطات و رسانه