Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

سید نقی عزیزی روز سه شنبه در حاشیه بیست و هشتمین جلسه کمیته فنی اداره کل منابع طبیعی استان تهران اعلام کرد: با توجه به دستورالعمل‌ها، ضوابط و قوانین مربوطه، کمیته فنی بالاترین مرجع تصویب و تصمیم گیری درخصوص اجرای طرح های منابع طبیعی و آبخیزداری است.

وی در ادامه به موضوعات اولویت‌دار کمیته فنی در سال جاری پرداخت و اظهار کرد: در راستای اقدامات جهشی در قالب طرح ۹ در ۹۹، یکی از موضوعاتی که با اولویت در دستور کار این کمیته در سال جاری قرار دارد، احاله مدیریت بهره‌وری پارک‌های جنگلی است که در صدد هستیم در قالب طرح‌های مصوب تا پایان سال جاری ۱۲ پارک جنگلی به شهرداری‌ها احاله مدیریت شود و در این خصوص تاکنون موضوع احاله مدیریت ۸ پارک جنگلی در کمیته فنی مورد تأیید قرار گرفته و مابقی نیز در حال رسیدگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عزیزی، طرح‌های مرتعداری را یکی دیگر از موضوعات اولویت‌دار این کمیته بر شمرد و تصریح کرد: در سال جاری ۱۸ فقره طرح مرتعداری در این کمیته مورد بررسی قرار گرفته و تاکنون چهار طرح مرتعداری تصویب و تأیید شده است.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران خاطر نشان کرد: طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری، ذخیره‌گاه‌های جنگلی، جنگل‌کاری، بیابان زدایی و... از جمله برنامه هایی است که در سال جاری و با اولویت از سوی کمیته فنی دنبال می شود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه کمیته فنی، کمیته‌ای کاملا تخصصی است، گفت: این کمیته یکی از قدیمی‌ترین مراجع تصمیم‌گیری سازمانی و بازوی فنی مجموعه منابع طبیعی به شمار می‌آید و از آنجائی که تمامی موضوعات فنی، اجرایی، دستورالعمل‌ها، طرح‌ها و پروژه‌ها باید با تأیید این کمیته انجام شود، نقش آن در تصمیم‌سازی‌هایی که در جهت رفع تهدیدات و توسعه منابع طبیعی اتخاذ می‌شود بسیار با اهمیت است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: پارک جنگلی شهرداری تهران منابع طبیعی سال جاری کمیته فنی طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۳۴۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت یکی از عاملان قطع ۷۰ اصله درخت جنگلی در بهشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بهشهر از برخورد قاطع، جدی و قانونی دستگاه قضایی با متعدیان به حریم جنگل و قاچاقچیان چوب در این شهرستان خبر داد و گفت: متاسفانه در ماه‌های اخیر شاهدیم که متعدیان به منابع طبیعی و قاچاقچیان چوب، ضمن از بین بردن منابع خدادادی با ارزش استان، حافظان منابع طبیعی را نیز مورد تعرض قرار می‌دهند که در این راستا دستگاه قضایی ضمن تشدید برخورد قانونی با متعدیان به منابع طبیعی، دست سودجویان حوزه منابع طبیعی را از تعرض به منابع طبیعی استان قطع خواهد کرد.

ابوالقاسم کیانی افزود: طی چند روز گذشته شاهد بودیم که قاچاقچیان چوب در شهرستان بهشهر، نسبت به قطع ۷۰ اصله درخت در حاشیه جاده جنگلی پاسند رز- سرخ او شهرستان بهشهر اقدام نموده تا حافظان منابع طبیعی را از برخورد قانونی خود در صیانت از جنگل منصرف کنند که قطعاً در مسیر صیانت از حریم جنگل ها، دستگاه قضایی، حامی منابع طبیعی خواهد بود.

او ادامه داد: در خصوص موضوع قطع ۷۰ اصله درخت فوق الذکر، با صدور دستور قضایی، رصد دقیق اطلاعاتی و اقدامات پلیسی، ضمن تشکیل پرونده، مجرمین تحت تعقیب قرار گرفتند که در این راستا تاکنون یک نفر دستگیر شده و سایر متهمین تحت تعقیب قضایی قرار دارند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بهشهرگفت: اقدامات پلیسی و امنیتی برای دستگیری و برخورد قانونی با تمامی عاملان تعرض و تخریب منابع طبیعی شرق استان و قطع درختان جنگلی در شهرستان بهشهر تا پاکسازی کامل منطقه با جدیت ادامه خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۴ هزار مترمربع از اراضی ملی سوادکوه
  • ماجرای دیده شدن چند شغال در پارک لویزان چیست؟ | واکنش سازمان پسماند شهرداری نسبت به این اتفاق
  • رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی در شهرستان ساری
  • کشف ۱۴۰ اصله قنداق جنگلی در اردبیل
  • دستگیری یکی از عاملان قطع ۷۰ اصله درخت جنگلی در بهشهر
  • بازداشت یکی از عاملان قطع ۷۰ اصله درخت جنگلی در بهشهر
  • کشف و توقیف بیش از ۲ هزار کیلوگرم چوب قاچاق در ارزوئیه
  • قاچاقچیان چوب در دام مأموران یگان حفاظت منابع طبیعی
  • رفع تصرف اراضی مستحدث ساحلی در شهرستان نور
  • پلمب یک واحد دپوی چوب در شهرستان بهشهر