Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-24@11:24:34 GMT

مبلغ وام مسکن ایثارگران افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۳۴۹۰۷

مبلغ وام مسکن ایثارگران افزایش یافت

رویداد۲۴ بانک عامل بخش مسکن در ابلاغیه‌ای از افزایش سقف تسهیلات فردی ساخت و خرید مسکن ایثارگران در سال جاری خبر داد.

بر این اساس، سقف تسهیلات ساخت و خرید مسکن ایثارگران از این پس در چهار طبقه بندی مختلف متناسب با مشخصات جغرافیایی محل تقاضا، افزایش خواهد یافت. این اقدام در راستای افزایش قدرت خرید و ساخت مسکن در میان این گروه از متقاضیان مسکن انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بانک مسکن از سال‌های گذشته تاکنون اقدام به پرداخت تسهیلات خرید و ساخت مسکن به گروه‌ها و اقشار مختلف کرده است که پرداخت تسهیلات مسکن به ایثارگران نیز یکی از این اقدامات به شمار می‌رود.

در ابلاغیه افزایش سقف تسهیلات خرید و ساخت مسکن ایثارگران که توسط بانک مسکن صادر شده است آمده است: در اجرای مفاد بند «د» تبصره ۱۷ قانون بودجه سال ۱۳۹۹ و به استناد نامه ۴ شهریور امسال بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، افزایش سقف فردی تسهیلات خرید و ساخت مسکن ایثارگران در سال ۱۳۹۹ به ازای هر واحد مسکونی به شرح ذیل جهت ابلاغ به واحدهای اجرایی اعلام می‌شود:

در شهرهای با جمعیت بیش از یک میلیون نفر یک میلیارد و ششصد میلیون ریال معادل ۱۶۰ میلیون تومان

در مراکز استان‌ها یک میلیارد و دویست میلیون ریال معادل ۱۲۰ میلیون تومان

در سایر شهرستان‌ها یک میلیارد ریال معادل ۱۰۰ میلیون تومان

در روستاها ششصد میلیون ریال معادل ۶۰ میلیون تومان

افزایش سقف تسهیلات خرید و ساخت مسکن ایثارگران مطابق با این ابلاغیه در راستای سیاست‌های اعتباری بانک مسکن در سال جاری و بر اساس مقررات و ضوابط پرداخت تسهیلات در شبکه بانکی و همچنین مقررات و ضوابط پرداخت تسهیلات از سوی بانک مسکن صورت گرفته است.

همچنین با توجه به اینکه سهمیه هر کدام از استان‌ها در پرداخت این تسهیلات در سال جاری نزد اداره کل اعتبارات متمرکز می‌باشد، لذا متناسب با میزان تقاضا و سیاست‌های اعتباری بانک مسکن و اعلام بنیاد شهید و امور ایثارگران متفاوت بوده و سهمیه‌های مربوط به هر کدام از استان‌ها به مدیریت‌های شعب مناطق و یا استان‌ها به منظور تسریع در روند به روز رسانی سقف تسهیلات خرید و ساخت مسکن ایثارگران ابلاغ خواهد شد تا در اسرع وقت نسبت به پرداخت تسهیلات با سقف‌های جدید اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: چرا مسکن در اطراف تهران گران شد؟

در این ابلاغیه تاکید شده است: همچنین اعطای تسهیلات صرفاً از محل سهمیه سال ۱۳۹۹ امکان‌پذیر بوده (اعتبار ابلاغی سال ۱۳۹۹) لذا متقاضیان در صورت ارائه معرفی نامه جدید می‌توانند از سقف تسهیلات ابلاغی بهره‌مند گردند، مضافاً اینکه افزایش سقف فوق به متقاضیانی که قرارداد آنان در سیستم تسهیلاتی بانک ثبت قطعی گردیده است (از محل سهمیه سال ۱۳۹۸)، قابل تسری نخواهد بود. به این معنا که متقاضیان دریافت این تسهیلات در سال ۹۹ که تاکنون موفق به دریافت به آن نشده‌اند می‌توانند از سقف جدید تسهیلات با ارائه معرفی نامه از نهاد ذی محل برخوردار شوند.

منبع: خبرآنلاین لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 قیمت مسکن بازار مسکن تسهیلات خرید و ساخت مسکن ایثارگران پرداخت تسهیلات سقف تسهیلات افزایش سقف ریال معادل بانک مسکن استان ها سال ۱۳۹۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۳۴۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰ میلیارد ریال تسهیلات مسکن به مددجویان بهزیستی سبزوار پرداخت شد

مرضیه کیانی گفت: ۲۰ میلیارد ریال از این رقم برای ساخت و یا خرید مسکن و ۲۰ میلیارد ریال نیز به عنوان کمک هزینه ودیعه مسکن به مستأجران مددجوی بهزیستی سبزوار اعطا شده است.

وی اظهار کرد: مددجویان متقاضی ساخت مسکن از ابتدای دریافت پروانه ساختمانی علاوه بر برخورداری از یک تا ۲ میلیارد ریال تسهیلات ساخت مسکن از امتیازهای دیگری چون آب، برق و گاز رایگان نیز برخوردار می شوند.

کیانی ادامه داد: این تسهیلات برای خانواده های با یک معلول و خانواده های زنان سرپرست خانوار یک میلیارد ریال و برای خانواده های دومعلولی ساکن شهرها ۲ برابر این رقم است.

وی افزود: این تسهیلات برای خانواده های دومعلولی در روستاها یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است.

رییس اداره بهزیستی سبزوار یکی از رویکردهای مهم بهزیستی را رساندن جامعه هدف به استقلال و خودکفایی عنوان کرد و گفت: ما با کمک به مددجویان در زمینه تامین تسهیلات اشتغال، شهریه دانشگاه و مهارت آموزی سعی داریم مددجویان را به افرادی توانمند و مستقل تبدیل کنیم که وابستگی آن ها به کمک های حمایتی برطرف شود.

حدود ۲۳ هزار نفر زیر پوشش خدمات حمایتی بهزیستی سبزوار هستند.

سبزوار در ۲۳۰ کلیومتری غرب مشهد واقع است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • ۴۰۰ روستایی در چناران تسهیلات ساخت مسکن دریافت کردند
  • وام خرید خودرو؛ شرایط جدید و مبلغ وام خودرو بانک‌ها اردیبهشت ۱۴۰۳
  • افزایش تسهیلات ودیعه مسکن در خوزستان+فیلم
  • نحوه دریافت وام ۵۰۰ میلیونی بانک ملت اعلام شد +مبلغ اقساط
  • ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات مسکن به مددجویان بهزیستی سبزوار پرداخت شد
  • انعقاد قرارداد تسهیلات ۴۵۰ هزار واحد مسکونی
  • بخشودگی ۴۱۰ میلیارد ریال سود تسهیلات بانک کشاورزی چهارمحال و بختیاری
  • جذب حدود ۵۳ میلیارد ریالی تسهیلات دولتی برای مشاغل خانگی نیشابور
  • وزیر راه‌ و رئیس بانک مرکزی مسئول اجرای تعهدات دولت در عرضه زمین و تسهیلات مسکن هستند
  • پرداخت تسهیلات ساخت مسکن به ۴۵۰ هزار متقاضی