Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، فرشید فلاح عصر سه‌شنبه در نشست با مدیران موسسات قرآنی استان سمنان با حضور معاون عترت و قرآن وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار حکیم‌الهی فرهنگسرای کومش این شهر ابراز داشت: تا کنون سه دوره از جشنواره آیات با موضوعات هنرهای مفهومی، قصه‌گویی، صنایع دستی برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه ۱۰۰ رسانه دارای مجوز در استان سمنان فعال هستند افزود: رسانه‌های استان سمنان پویا و بانشاط هستند و استفاده از تولیدات قرآنی آنان می‌تواند منجر به محتواهای مناسب و آموزنده‌ای در فضای مجازی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان سمنان گفت: بیش از ۴۰ موسسه از ۱۲۰ مرکز قرآنی در استان سمنان فعال است.
فلاح ادامه داد: ۱۹ دوره آزمون سراسری قرآن و عترت با حضور بیس از ۱۳۰ ثبت نام کننده در استان سمنان برگزار شد.
وی بیان کرد: در استان سمنان ۱۹۰ حافظ کل قرآن حضور دارند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان افزود:  امروز، هم به دلیل شیوع کرونا و هم به دلیل اهمیت بالای این فضا، عمده فعالیت‌های فرهنگی قرآنی استان در فضای مجازی انجام می‌شود.
فلاح بیان کرد: تا کنون ۱۰ نمایشگاه هنری قرآنی و چندین دوره جشن رمضان در استان برگزار شده است.
وی بیان کرد: هفته های قرآن و عترت در یک دوره با ۲۲ رشته برگزار شد که بیش از یکهزار اثر به دبیرخانه ارسال شد.
به گزارش ایرنا، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای شرکت در شورای قرآنی استان سمنان، افتتاح دبیرخانه جشنواره ملی مطبوعات و رسانه آیات، بازدید از دبیرخانه پایتخت کتاب و نشست با روسای مراکز قرآنی به استان سمنان سفر کرد.

برچسب‌ها اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان سمنان معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرآن کریم فضای مجازی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان سمنان معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان سمنان معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرآن کریم فضای مجازی اخبار کنکور فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان قرآن و عترت فضای مجازی برگزار شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۳۵۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آلبوم مرقع «دولت قرآن» یدالله کابلی رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی نگارخانه ترانه باران، همزمان با برگزاری نخستین نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی «روایت باران» از مجموعه «دولت قرآن» که شامل مرقعات دیده نشده از آثار خوشنویسی یدالله کابلی با موضوع آیات قرآن است، در فرهنگسرای نیاوران رونمایی شد.

این مجموعه که تجربه‌ای از خط شکسته در ارایه شکل هنری قرآن مجید است، شامل ۱۵ اثر در ابعاد و اندازه یکسان میشود که در ماه رمضان ۱۳۷۶ تحریر شده و از منحصربه‌فردترین مجموعه‌هایی است که در حوزه آثار قرآنی نوشته شده است.

در بخشی از معرفی این مجموعه آمده است: «از آنجا که خوشنویسی احادیث و آیات قرآنی همواره به جهت اعراب‌گذاری فضایی خاص را در سطربندی و ترکیب طلب کرده خط شکسته به دلیل پیوستگی‌های مدام کمتر توانسته است در این امر حضوری شایان داشته باشد و از دیرباز در عظمت آینه‌داری کلام الهی حتی بزرگان بی‌بدیل این وادی نیز مفرّی نجسته و در این تنگنا سر از این آرزو بر نتافته‌اند و تنها اثر فاخری که در نهایت توفیق و زیبایی در آسمان هنر خط شکسته جلوه‌گری می‌نموده و می‌نماید اثر «فاتحه‌الکتاب» است که حدود دو قرن پیش به دست توانای نابغه یگانه «درویش عبدالمجید طالقانی» رقم تحریر یافته و بر جای مانده است.

جز عشق که اشرف بود از جمله کمالات/ دیگر به کمالی نتوان کرد مباهات

امید است این مرقع که بخشی از یک مجموعه نمایشگاهی و تجربه تازه‌ای است از خط شکسته در ارایه شکل هنری قرآن مجید در پیشگاه آن زیبایی مطلق ازلی مقبول افتاده و بارقه کتاب کرامتش گرمابخش حیات این هنر ظریف و روشنگر چشم مشتاقان گردد و ذوق ارباب بصیرت و حامیان نشر فرهنگ فضیلت و طالبان ترویج هنرهای شریف ایرانی را فراهم آورده، آغاز نوینی باشد برای خیل عظیم پویندگان مشتاق‌تر و موفق‌تر بر صراط مستقیم هنر بالنده خوشنویسی اسلامی.»

یدالله کابلی عضو شورای عالی انجمن خوشنویسان ایران بوده و ابداعات بسیاری در حوزه خوشنویسی به ویژه خط شکسته دارد. در نخستین نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی «روایت باران» بالغ بر ۱۷۰ اثر هنری با محوریت آیات قرآن از هنرمندان و اساتید برجسته کشور همچون غلامحسین امیرخانی، علی‌اشرف صندوق‌آبادی، احمد شفیعی‌ها و ... به نمایش در آمده است.

آثار متعددی نیز از شکسته، نسخ، نستعلیق، خط نقاشی از هنرمندان قرآنی در این نمایشگاه در معرض بازدید علاقمندان قرار دارد.

نمایشگاه روایت باران تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۳ در گالری ۱ و ۲ فرهنگسرای نیاوران از ساعت ۱۰ الی ۱۹ و در روزهای تعطیل از ۱۴ الی ۱۹ پذیرای علاقمندان به هنر خوشنویسی و آیات قرآن است.

کد خبر 6084216

دیگر خبرها

  • طنز در فضای مجازی با اقتصاد پیوند خورده است
  • جشنواره قرآنی «حیات» در مشهد برگزار می‌شود
  • جهانی شدن تنها از طریق قرآن ممکن خواهد بود
  • جشنواره موسیقی «شب‌های موسیق تاک در ملایر برگزار می‌شود
  • اعلام راهبردهای مدیریت حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان در سال جدید
  • پروانه فعالیت ۵ موسسه فرهنگی قرآن و عترت در سنندج صادر شد
  • از آلبوم مرقع «دولت قرآن» اثر یدالله کابلی رونمایی شد
  • ارسال ۵۸۷ اثر به دبیرخانه دومین جشنواره مطبوعات شرق کشور
  • آلبوم مرقع «دولت قرآن» یدالله کابلی رونمایی شد
  • پیشتازی یزدی‌ها در تربیت حافظ قرآن کریم