Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-24@04:09:47 GMT

خرید تضمینی 26 هزار تن گوجه فرنگی در کردستان

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۳۵۱۶۹

خرید تضمینی 26 هزار تن گوجه فرنگی در کردستان

پیمان اسکندری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: با توجه به اینکه در زمان پیک برداشت گوجه فرنگی، بازار کشش جذب این محصول تولیدی برای تازه‌خوری را نداشت و قیمت گوجه فرنگی به پائین‌ترین حد ممکن رسیده بود سازمان تعاون روستایی به منظور حمایت از تولیدکنندگان و جلوگیری از ضرر و زیان به کشاورزان اقدام به خرید حمایتی این محصول کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر تعاون روستایی کردستان با اشاره به وضعیت و نحوه خرید گوجه فرنگی بصورت حمایتی توسط دولت برای دومین سال متوالی در استان‌های تولیدکننده این محصول، افزود: امسال 26 هزار و 829 تن گوجه فرنگی در قالب 8 هزار و 121 محموله خریداری شد که نسبت به سال گذشته با افزایش قابل‌توجهی مواجه بود.

اسکندری یادآور شد: محصول خریداری شده به دو کارخانه فرآوری محصول گوجه فرنگی، روژین تاک در استان‌ کرمانشاه و خرمدشت در دهگلان انتقال داده شد تا پس از فرآوری به صورت رب اسپتیک و عرضه از طریق بورس کالا روانه بازار مصرف شود.

وی با اشاره به اینکه تعیین نرخ خرید حمایتی به ازای هر کیلوگرم گوجه فرنگی ۱۰ هزار ریال توسط دولت، یادآور شد: بهای محصول خریداری شده بطور کامل به حساب کشاورزان بصورت صددرصدی واریز شده است.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس

کلیدواژه: گوجه فرنگی کردستان سنندج خرید تضمینی گوجه فرنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۳۵۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۵۳۰ هزار تن محصولات پاییزه در خوزستان خریداری شد

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا سید احمدی بعد از ظهر امروز یکشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای بیان کرد: از آغاز فصل برداشت گندم تاکنون ۲۰۴ هزار و ۶۸۳ تن گندم از سطح ۹۹ هزار و ۵۰۹ هکتار از مزارع خوزستان خریداری شده است.

وی افزود: کلزا دیگر محصول پاییزه استان که در حال برداشت است که از آغاز برداشت آن تاکنون ۳۱ هزار و ۸۳۸ تن از این محصول از سطح ۱۸ هزار و ۸۹۵ هکتار برداشت و از کشاورزان کلزاکار خریداری شده است.

سید احمدی تصریح کرد: با آغاز برداشت چغندر قند پاییزه در خوزستان تاکنون ۳۰۰ هزار تن محصول از سطح ۵۰۰ هکتار از این محصول توسط کارخانجات قندی از سطح مزارع برداشت شده است.

کد خبر 6084646

دیگر خبرها

  • مازندران رتبه دوم کشور در سطح زیر کشت توت‌فرنگی
  • خرید تضمینی بیش از ۳۰۸ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی
  • ۱۷ هزار تن توت فرنگی در مازندران تولید می‌شود
  • خرید بیش از ۳۰۸ هزار تن گندم در خوزستان
  • برداشت محصول گوجه سبز در ۲ روستای پیران و کلاهمال
  • آغازبرداشت نوبرانه گوجه سبز از باغات سرپل ذهاب
  • خرید تضمینی بیش از ۱۱ هزار تن گندم در هرمزگان
  • بیش از ۵۳۰ هزار تن محصولات پاییزه در خوزستان خریداری شد
  • خرید توافقی گوجه فرنگی صنعتی در استان بوشهر
  • قیمت انواع سبزیجات برگی و غیر برگی در میادین میوه و تره‌بار