Web Analytics Made Easy - Statcounter

به‌گزارش خبرگزاری خبرآنلاین  استان سمنان، محمد خیاطیان روز سه‌شنبه ۳۰ دی‌ماه ۱۳۹۹ در جلسه بررسی پیشرفت پروژه گردشگری امید سرخه، گفت:«اجرای این پروژه نیاز به مشارکت استانداری سمنان در زمینه اجرای سیل‌بند و تملک زمین‌های اطراف دارد.»

او با اشاره به اینکه پروژه مشکل اعتباری ندارد ، افزود: «پیمانکار دوم نیز برای اجرای فاز دوم پروژه به‌زودی انتخاب می‌شود و به‌موازات فاز اول، کار فاز دوم هم انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

مدیرکل ارتباطات مردمی نهاد ریاست‌جمهوری نیز در این جلسه خواستار تسریع در اجرای پروژه شد و گفت: «این پروژه مورد تأکید ریاست‌جمهوری است و نیاز به جدیت و اهتمام بیشتری دارد.»

روح‌الله بشارت با تأکید بر اینکه برای تأمین اعتبار این پروژه مشکل وجود ندارد، افزود: «پروژه گردشگری امید سرخه در حال حاضر ۲۰ درصد پیشرفت دارد و در نیمه اول  سال ۱۴۰۰ زون ۳ و ۵ پروژه افتتاح می‌شود.»

او با تأکید بر اینکه زمین‌های اطراف هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف شود، گفت: «این پروژه، ملی است و به زوار حرم مطهر امام رضا (ع) خدمات‌رسانی خواهد کرد.»

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان نیز گفت: «طرح ساخت مجتمع فرهنگی و گردشگری سرخه ملی است و تنها مختص شهرستان سرخه نیست.»

منوچهر فخری تأکید کرد: «فعالیت پیمانکار برای اجرای این طرح مهم اقتصادی، فرهنگی، عمرانی، گردشگری و زیرساختی استان سمنان سرعت گیرد.»

خشایار نیکزادفر، مدیرعامل شرکت مادر تخصصی ایرانگردی و جهانگردی و نماینده وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در طرح مجتمع فرهنگی و گردشگری امید سرخه نیز گفت: «خرید ۱۰ هکتار زمین در اطراف مجتمع فرهنگی و گردشگری سرخه برای اجرای طرح‌های مختلف زیرساختی با هدف خدمات‌رسانی مطلوب‌تر به گردشگران در دستور کار است.»

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان نیز گفت: «احداث پروژه مجتمع فرهنگی، تفریحی، خدماتی و گردشگری سرخه به‌عنوان بزرگ‌ترین پروژه گردشگری استان از محل مصوبات سفر ریاست‌جمهوری در آذرماه سال ۹۷ به تصویب رسید.»

مهدی جمال افزود: «مجتمع فرهنگی و گردشگری سرخه در بخش گردشگری با ارائه خدمات پذیرایی مانند رستوران و کافه فعالیت می‌کند و کتابخانه، موزه، سالن چندمنظوره، کلاس و کارگاه‌های آموزشی از جمله بخش‌هایی است که در ساخت مجتمع فرهنگی و گردشگری سرخه در نظر گرفته شده است.»

او گفت: «اسکلت و دیوارچینی، جابجایی خطوط انتقال برق، لاشه‌چینی، بتن‌ریزی و ... از جمله فعالیت‌های انجام شده برای اجرای این پروژه است و تملک زمین‌های اطراف، افزایش قیمت مصالح، بارندگی شدید و سیل‌گرفتگی از جمله مشکلات پروژه است.»

جمال اجرای این طرح را در ماندگاری و جذب گردشگران در استان سمنان موثر دانست و تصریح کرد:«مجتمع گردشگری سرخه در زمینی به مساحت ۲۴ هزار مترمی باشد.

48

کد خبر 1477900

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان سمنان مجتمع فرهنگی و گردشگری سرخه پروژه گردشگری استان سمنان برای اجرای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۳۵۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغال و امید آفرینی با احیای واحدهای راکد

حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی در دیدار نوروزی رئیس و کارکنان مجموعه جهاد کشاورزی استان کردستان ضمن تبریک سال نو اظهار داشت: حوزه جهاد کشاورزی کردستان با وجود تنش‌ها و مراجعات بسیار، خوشبختانه سازمان موفقی است و این مهم نشأت گرفته از مدیریت و تلاش کارکنان این مجموعه است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان اظهار کرد: در حال حاضر آرامشی بر بازار حاکم است و امیدواریم شاهد کمترین نوسانات در قیمت‌ها باشیم چرا که سال مهمی پیش رو داریم.

وی خاطرنشان کرد: خیلی از کشور‌ها گرفتاری‌هایی دارند و کشور ما نیز قطعا در برخی حوزه‌ها مشکل دارد، اما باید فعال کردن کارگاه‌های راکد مورد توجه قرار گیرد تا اشتغال موجود حفظ شود و بر امیدآفرینی در جامعه افزوده شود.

در سال ۱۴۰۳ چند پروژه شیلاتی، گلخانه‌ای دراستان به بهره‌برداری می رسد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان نیز در این دیدار اظهار داشت: در حوزه کشاورزی استان اتفاقات خوبی در سال گذشته افتاد که افزایش تولید محصولات کشاورزی از ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تن به ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن از جمله این موفقیت‌ها بوده است.

وی افزود:  بیشترین افزایش تولیدات کشاورزی استان در حوزه گندم بوده است و سال گذشته یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن تولید داشتیم که ۱۰ درصد کل گندم تولیدی کشور را شامل می‌شود.

اسکندری در بخشی دیگری از سخنان خود به افزایش ۲.۷ برابری ظرفیت گلخانه‌ای استان در طول فعالیت دولت سیزدهم در استان خبر داد و گفت: در سال ۱۴۰۳ نیز شاهد افتتاح ده‌ها پروژه در حوزه کشاورزی استان خواهیم بود.

وی افزود: برای سال ۱۴۰۳ با توجه منویات رهبری تلاش خواهیم کرد که واحد‌های راکد از جمله دامداری‌های روستایی و صنعتی را فعال نماییم و در حوزه شیلات و تولید تخم‌مرغ و مرغ افزایش تولید داشته باشیم.

وی افزود: نهضت گلخانه‌سازی در استان شروع شده و در سال ۱۴۰۳ چند پروژه شیلاتی، گلخانه‌ای، تبدیل اراضی دیم استان به بهره‌برداری خواهد رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی خانه روزنامه‌نگاران تا تابستان امسال
  • اجرای جشن ملی نوروزگاه، فرهنگهای مختلف را معرفی می کند
  • اشتغال و امید آفرینی با احیای واحدهای راکد
  • اختصاص اعتبار به طرح‌های میراث فرهنگی در چهارمحال و بختیاری
  • مجتمع فرهنگی، موزه‌ای شهدای رامسر مقصد گردشگری
  • تقدیر استاندار فارس از عملکرد جهادی مدیر کل میراث فرهنگی دیار حافظ
  • کاهش ۵۳ درصدی مجموع فوتی‌های حوادث رانندگی
  • نظرات کارشناسان «قبل از اجرای پروژه‌ها» مدنظر قرار گیرد/ شهرداری در مواجهه با منتقدان از خود سعه‌صدر نشان دهد
  • اجرای مراسم هزار دف در پالنگان برای عیدفطر برنامه‌ریزی شود
  • اجرای پویش چشم به راهیم در سرخه