Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از شهرداری منطقه ۱۹، در این مراسم زهرا نژاد بهرام عضو و نایب رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران ایجاد این بوستان را گامی مهم در راستای بهبود وضعیت محیطی شهرک وصال و ارتقاء کیفیت زندگی شهروندان این منطقه دانست و گفت: این بوستان بنا بر ضرورت بهره برداری از فضاهای  شهری بویژه برای سالمندان و کودکان، متناسب با جمعیت ساکن در این شهرک و با رعایت ضوابط مناسب سازی و رفع فضاهای شهری احداث می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول ضمن قدردانی از مدیریت شهری منطقه در پیگیری مطالبات بحق شهروندان و رفع آن ها بیان کرد: پیش از این نیز آسفالت این بوستان به همت  شهرداری منطقه انجام و درنتیجه باعث تسهیل تردد شهروندان و رضایت آنان شد.

در این مراسم شهردار منطقه ۱۹ نیز رسیدگی به معابر شهرک وصال را از مطالبات جدی شهروندان و شورایاران دانست و اعلام کرد: معابر این شهرک نزدیک به ۹ سال به صورت خاکی بود و در راستای رفع این مشکل آسفالت ۵ خیابان متصل به شهرک با تأمین بودجه مورد نیاز انجام شد.

علی توکلی ادامه داد: احداث این بوستان به منظور تأمین سرانه فضای سبز شهرک وصال در اولویت اقدامات اجرایی این منطقه قرار گرفت که به منظور تکمیل آن بحث احداث فضای سبز  تا پایان سال اجرا و در سال آتی نیز ابنیه بوستان ایجاد خواهد شد.

به گفته وی، بوستان وصال در زمینی به مساحت ۳ هزار و ۱۰۰ متر مربع به امکاناتی همچون ۲۵۰ مترمربع زمین بازی، هزار و ۳۰۰ متر مربع فضای سبز و ۲۰۰ مترمربع فضای اداری مجهز می شود.

براساس این گزارش زهرا نژاد بهرام عضو شورای اسلامی شهر تهران با همراهی شهردار و مدیران شهرداری منطقه ۱۹ در ادامه به منظور بررسی اقدامات مناسب سازی در معابر منطقه از  خیابان های وصال و مطهری و بوستان یاس بازدید کردند.

اهالی باغ فیض «هم سایه هم» می‌شوند

 شهردار منطقه پنج از آغاز پویش ارتقای فرهنگ آپارتمان نشینی در این منطقه خبر داد و افزود: این طرح با هدف افزایش مشارکت و مسئولیت پذیری شهروندی در یکی از مجتمع های مسکونی پرجمعیت محله باغ فیض اجرا می‌شود تا تمرینی برای تحقق شعار تهران شهری برای همه و ارتقای فرهنگ آپارتمان نشینی دراین محله قدیمی با رویکرد" هم سایه هم بودن " باشد.

محمود کلهری با اشاره به برنامه های فرهنگی سال ۱۴۰۰ برای قشرهای مختلف مردم گفت: این پویش بر اساس نیاز سنجی محلات به کمک گروه های تسهیل گر، سازمان های غیر دولتی و مردم نهاد، جلب مشارکت معتمدین و متنفذین محلی با تاکید بر حفظ هویت محلات و ارتقای فرهنگ هم زیستی در کنار هم و گره گشایی از مشکلات موجود است.

وی بیان کرد: انتظار می‌رود این طرح سبب افزایش مشارکت و روحیه مسئولیت پذیری، مدیریت و کاهش تولید پسماند و آموزش قوانین و مقرارت آپارتمان نشینی و حریم خصوصی شود.

کلهری اقدامات محوری این پویش را  شامل برنامه های گسترده تبلیغاتی، آموزشی، ترویجی و تغییر و پایدار سازی رفتار  دانست و تاکید کرد: این برنامه  از طریق تشکیل تیم های تسهیل گری میدانی و مجازی، برگزاری جلسات توجیهی، نیاز سنجی مشارکتی، تولید محتوی و طراحی و اجرای رویداد های خرد اجتماع محور با همکاری گروه های محلی و تسهیل گری در حال اجرا است.

وی خاطر نشان کرد: این طرح در محله باغ فیض شهرک الزهرا از دی ماه سال ۹۹ آغاز و تا شهریور ۱۴۰۰ ادامه دارد تا با همکاری و مشارکت شهروندان به بستر سازی در زمینه ارتقای فرهنگ همسایگی کمک کند. پس از این مدت  پایدار سازی و تغییر رفتار درحوزه آپارتمان نشینی سنجیده و ارزیابی می‌شود.

لایروبی مستمر کانال ها و مسیل های منطقه ۲

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۲ تهران از اجرای طرح لایروبی مستمر کانال ها ومسیل ها خبرداد

علی اکبر کریمی پوربا اعلام این خبر اظهار داشت: با توجه به  فصل بارندگی، تمهیدات لازم از سوی مدیریت شهری منطقه انجام شده است تا هدایت و حرکت آب های سطحی ناشی از بارندگی های فصلی در مسیر کانال های جمع آوری کننده به سرعت انجام شود.

وی  افزود:  به منظور کنترل و پیشگیری از جاری شدن سیلاب  احتمالی، لایروبی و پاکسازی مسیل  اوین و درکه به صورت مستمر و فوریتی در دستور کار ویژه  این معاونت قرار گرفت.

کریمی پور  با اشاره به اینکه پاکسازی و لایروبی مسیل ها، شبکه های اصلی و فرعی، انهار روباز، حوضچه های رسوبگیر وچاه های جذبی، بهسازی، تعمیر و نگهداری شبکه اصلی جمع آوری آبهای سطحی به صورت مستمر و منظم در حال اجراست، افزود: در همین راستا لایروبی و پاکسازی ٣٠ کیلومتر مسیل و ۵٠ کیلومتر کانال اصلی و ۱۳۰ هزار متر طول کانال های فرعی با استفاده از عوامل کارگری، ماشین آلات و ادوات سنگین انجام شد.

وی ادامه داد: شهرداری منطقه دو با به کارگیری تمام توان و امکانات خود تلاش دارد در روزهای بارندگی از ورود هر گونه آبگرفتگی و اخلال در رفت وآمد شهروندان پیشگیری کند ...

معاون خدمات شهری منطقه ۲  با اشاره به اینکه نیازمند مشارکت شهروندان در خصوص عدم تخلیه زباله های شهری در انهار و کانال های عبوری هستیم، یادآور شد: با توجه به اینکه مدیریت شهری تمهیدات لازم را پیش بینی کرده است ولی همچنان از طریق سامانه های ۱۳۷ و ۱۸۸۸ آماده دریافت نظرات و نقطه نظرات شهروندان است.

برچسب‌ها شهرداری منطقه نوزده تهران شهرداری منطقه پنج تهران شهر تهران شهرداری منطقه دو تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری منطقه پنج تهران شهر تهران شهرداری منطقه پنج تهران شهر تهران شهرداری منطقه دو تهران اخبار کنکور آپارتمان نشینی شهرداری منطقه ارتقای فرهنگ کانال ها منطقه ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۳۵۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح‌های شهری با دید کارشناسی اجرا شوند

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در سمنان، بر استفاده حداکثری از برکات ماه مبارک رمضان تاکید کرد و با اشاره به وسعت وظایف و ماموریت‌های شهرداری‌ها، گفت: اولویت‌بندی طرح‌ها با توجه به حجم فعالیت‌های شهرداری باید بطور ویژه مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه مدیران شهرداری سمنان باید زمینه طرح دغدغه‌ها و ایده‌های شهروندان را فراهم کنند، تصریح کرد: اگر قبل از اجرای هر طرح‌ یا برنامه، نظرات صاحب‌نظران و شهروندان دریافت و مطالعات کارشناسی کافی در مورد هر موضوعی انجام شود، کیفیت کارها ارتقا خواهد یافت و شاهد طرح انتقاداتی از سوی برخی افراد نخواهیم بود.

امام جمعه سمنان با تاکید بر اهمیت پیشبرد امور شهری با استفاده از نظرات کارشناسان ادامه داد: به‌عنوان مثال اگر در مورد طرح استراحتگاه ورودی غربی سمنان فقط یک نفر تصمیم گرفته باشد و نظرات کارشناسان لحاظ نشده باشد، می‌توان گفت این کار از ابتدا ایراد داشته و نباید انجام می‌شد، چراکه برای این کار هم ظرفیت شورای اسلامی شهر وجود دارد و هم شهرداری از کارشناسان فراوانی برخوردار است.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • عملکرد شهرداری تهران در سال ۱۴۰۲ | آیا کیفیت زندگی در تهران افزایش یافته است؟
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • پیوست فرهنگی بوستان‌ها تدوین شود
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • اسکان نوروزی در ۷ بوستان پایتخت + آدرس
  • اسکان مسافران نوروزی در ۷ بوستان پایتخت
  • طرح بوستان بزرگ زندگی نیازمند عزم جدی و بهره برداری تا پایان شورای ششم
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • طرح‌های شهری با دید کارشناسی اجرا شوند
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز سه‌شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق