Web Analytics Made Easy - Statcounter

وقتی نام فرار از زندان را می شنویم ناخودآگاه یاد سریال فرار از زندان می افتیم که هنوز که هنوز مخاطبان زیادی حتی شده تکراری آن را مشاهده میکنند. با اینکه فیلم با موضوع فرار از زندان ژانر محسوب نمی شود و اینگونه فیلم ها اکثر در دسته بندی اکشن، پلیسی جای می گیرند. پس قطعا به یک بخش آرشیو که بتوان مستقیما به آن ها دسترسی داشته باشیم نیاز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نکته جالب اما اینجاست که فیلم های فرار از زندان خارجی هستند و 99 درصدی میتوان گفت فیلم ایرانی با موضوع فرار از زندان نداریم و اگر هم باشد آثار در خور توجه ای نیست.

غالبا در فیلم های فرار از زندان فیلمنامه یک شخصیت اصلی دارد که موفق می شود راهی برای فرار پیدا کرده و خود به تنهایی یا افرادی از هم بندی هایش را همراه می سازد و با نقشه ای دقیق قصد گریختن از زندان را دارند. هیجان در این گونه فیلم ها بسیار بالاست چرا که مخاطب را درگیر چندین سوال می کنند؛ زندانی نقشه فرار می کشد؟ زندانی چگونه با وجود محدودیت های زندان ابزار فرار از زندان را تهیه می کند؟ آدرنالین مخاطبان به حداکثر می رسد در لحظات فرار شخصیت اصلی آن هم عبور از موانع گوناگون مانند دیدبان های برجک ها، نگهبان های بخش های مختلف که با قیافه خشن و جدی با چراغ قوه ای به دست پست می دهند..

در این مقاله گریزی می زنیم بر بهترین فیلم های فرار از زندان چند دهه گذشته که باید حتما یک بار هم شده تماشا کرد.

1-رستگاری در شاوشنک (The Shawshank Redemption)

کارگردان: فرانک دارابونت بازیگران:  تیم رابینز، مورگان فریمن، باب گانتون سال ساخت: ۱۹۹۴

رستگاری در شاوشنک اینقد پربازدید و محبوب بوده که نیازی به مانور زیاد روی آن نیست اما همینقد بدانید که اگر این فیلم را تماشا نکرده اید دست به کار شده و برای یک بار هم شده از دیدن این اثر پر مفهوم و هیجانی لذت ببرید که در نوک قله بهترین هاست از نوع فرار از زندان.

این فیلم در مراسم اسکار نا امید کننده ظاهر شد و در گیشه هم عملکرد دلسرد کننده داشت تا اینکه گذر زمان توانست بار این فیلم را به اثبات برساند تا امروزه در سراسر جهان به یک پای ثابت این سبک فیلمها تبدیل شود.

قصه یک کارمند بانک که به دلیل پاپوش به زندان افتاده و متهم شده است به قتل همسرش، شخصیت اصلی داستان مردی آرام و باهوش است که رابطه خوبی با کتابدار زندان که البته ناصرخسرو زندان هم حساب می شود آغاز می کند و ابزار فرارش را از او می گیرد و برای یک فرار سالها تلاش میکند. او با هوشش باعث نزدیکی به رئیس زندان می شود تا جایی که در فساد های مالی رئیس زندان مشاور او می شود و در نهایت نیز با فرارش فسادهای رئیس زندان را افشا میکند..

فرار او یکی از چندش آورترین هاست چرا که به لوله فاضلاب وارد شده و در منجلابی از کثافت چیزی حدود 20 کیلومتر می رود تا خارج می شود، او بارها بارها بدحال می شود و باالا می آورد اما آزادی را نزدیک می بیند..

2-پاپیون (Papillon)

کارگردان: فرانکلین جی. شافنر بازیگران: استیو مک‌کوئین، داستین هافمن، ان برن سال ساخت: ۱۹۷۳

یک از خوش استایل ترین و تو دل برو ترین بازیگران دوران  1970 استیو مک کوئین است که «کینگ من» فیلم های فرار از زندان به حساب می آید که با دو عنوان در لیست ما می گنجد.

فیلمنامه این فیلم بر اساس یک داستان واقعی از کتاب زندگی نامه آنری شاریر نگاشته شده است که  این شخصیت توسط یک دادگاه در فرانسه به اتهام قتل محکوم شده بود و باید مابقی عمرش در زندان می گذشت، کسی که معتقد بود بی گناه است اما شرایط کار اجباری و سختی زندان باعث تصمیم فرار او شد تا جایی که نقشه هایش نقش بر آب شده و به جایی دشوار تر منتقل می شود اما درنهایت با آشنایی فردی بنام لوئیس دگا نقشه ای دقیق و با حساب می کشند که از قضا نیز موفقیت آمیز است.

3-فرار از آلکاتراز (Escape from Alcatraz)

کارگردان: دان سیگل بازیگران: کلینت ایستوود، پاتریم مک‌گوهان، فرد وارد سال ساخت: ۱۹۷۹

فیلم فرار از آلکاتراز یکی از مرموز ترین داستان های فرار از زندان را در خود می گنجاند، چرا که سه زندانی بعد از فرار از زندانی در جزیره آلکاتراز که تنها راه افتادن در آب و شنا کردن است مفقود شده و هیچگاه نه جسدی از آنان در آب پیدا شده و نه خبری از حضور آنها در شهر یا جامعه ای!!

فیلمی که آخرین همکاری میان کلینت ایستوود و دان سیگل را رقم می زند، ایستوود در این فیلم نقش فرانک موریس یکی از شخصیت های اصلی فیلم را ایفا می کند که شخصیتی طوفانی و تنها را داراست که باب دل کارگردان است.

این زندان در یک جزیره وسط اقیانوس در سان فرانسیسکو واقع است، زندانی که اگر هم بتوان از آن فرار کرد راهی جز دریا ندارد و زندانی ها با کشتی به اینجا منتقل داده می شوند، دیوارهای بلند زندان و صدای موج های دریا به گوش زندانیان می رسد و زندان بان ها با تلقین نا امیدی از واژه «راهی برای فرار نیست!» استفاده میکنند.

سه شخصیت اصلی فرار با نقشه ای هماهنگ هرکدام وظیفه ای بر عهده گرفته و طبق تایم منظمی عملی می کنند، یکی باید در عرض 10 دقیقه جوشکاری کرده و نرده ها را ببرد، دیگری باید یک طناب متصل کند برای پایین آمدن از دیوار..

4-فراری (The Escapist) کارگردان: روپرت ویات بازیگران: برایان کاکس، دیمین لوئیس، جوزف فاینز سال ساخت: 2008

در میان آثار ضعیت دهه گذشته یک اثر خوب دیده می شود آن هم فیلم فراری است که گروهی از زندانیان به سردستگی فرانک قصد فرار از سلولی با امنیت بالا را می  گیرند، انگیزه فرانک برای فرار ملاقات دخترش است که رو به مرگ است و دیگران هم به دلایل دیگری..رئیس زندان نیز فردی بی رحم بنام ریزا است که سعی در به دام انداختن آنها دارد اما...

5-خواهران مگدالن (The Magdalene Sisters)

کارگردان: پیتر مولان بازیگران: آیلین والش، دورثی دافی، نورا جین نونه سال ساخت: 2002

خواهران مگدالن درباره نقشه سه دختر است، هرچقدر فرار توسط مردان را تجربه کردیم بهتر است فرار به سبک زن ها را نیز ببینیم! اما داستان جایی رقم می خورد که سه دختر به دلایل گوناگون به ندامتگاهی (صومعه) فرستاده می شوند که شبیه به یک زندان است چرا که برخورد بدی با آنها می شود و کار اجباری جز برنامه آنهاست پس تصمیم به فرار می گیرند و با یک نقشه تر تمیز همه چیز را به چالش می کشند.

معرفی چند اثر دیگر از فیلم های فرار از زندان:

Get The Gringo (گرینگو را بگیر)

Escape from Pretoria (فرار از پروتوریا)

Shot Caller (شات کالر)

Escape to Victory (فرار به سوی پیروزی)

Unbroken (شکست‌ناپذیر)

The Next Three Days (سه روز آینده)

جهت دانلود و تماشا فیلم های هیجان انگیز فرار از زندان کلیک کنید لینک کوتاه: asriran.com/003DIC

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: فیلم های فرار از زندان شخصیت اصلی رئیس زندان سال ساخت فیلم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۳۵۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وصول ۱۱۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در سال گذشته

وزیر اقتصاد با بیان اینکه در سال گذشته یک عدد بی‌سابقه از فراریان مالیاتی وصول شد، گفت: سال گذشته ۱۱۰ هزار میلیارد تومان از ابر بدهکاران مالیاتی وصول شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی در جمع خبرنگاران، گفت: در حوزه ابر بدهکاران اتفاق جدیدی که رخ داده مربوط به بدهکاران مالیاتی است. سال گذشته تنها از 110  هزار میلیارد تومان از این محل وصول شده است. برخی از بانک‌ها نیز معوقات مالیاتی دارند.

وی افزود: نکته مهم این است که عدد 110 هزار میلیارد تومان تنها از عده محدودی از فراریان مالیاتی وصول شد که یک اتفاق بی‌سابقه است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • غیبت جود بلینگام در جدال رئال مادرید و رئال سوسیداد
  • اینقدر اغراق نکنید، مسی کند بود و دو گل معمولی زد!‏
  • فرار اسب‌های گارد سلطنتی انگلیس + فیلم
  • تاج صعود به جام جهانی را تماشا کرد (عکس)
  • لیست مرکز کاشت دندان در تهران
  • وصول ۱۱۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در سال گذشته
  • (ویدئو) غافلگیری زندانیان هنگام فرار از تونل حفر شده در زندان
  • راز فرار رونالدو از سفر به آمریکا چیست؟
  • فرار ۲۰۰ هزار صهیونیست به پناهگاه‌ها در شمال اراضی اشغالی
  • فیلم/ عجیب ترین جاده جهان را تماشا کنید!