Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@17:21:52 GMT

کشف کپی قیمتی از گران ترین نقاشی جهان

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۳۵۳۸۷

کشف کپی قیمتی از گران ترین نقاشی جهان

پلیس نسخه کپی‌شده تابلو نقاشی مشهور «سالواتور موندی» که به سرقت رفته بود را کشف کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از سی ان ان، تابلو نقاشی که گمان می‌رود توسط یکی از شاگردان «لئوناردو داوینچی» نقاش نامدار ایتالیایی در قرن ۱۶ میلادی خلق شده باشد پس از آنکه که از موزه‌ای واقع در «ناپل» به سرقت رفته بود توسط ماموران پلیس در آپارتمان یک فرد ۳۶ ساله کشف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پلیس این تابلو نقاشی را با جست ‌و جوی آپارتمان فردی که به اتهام دریافت آثار مسروقه دستگیر شده بود کشف کرده است.

هنرمند این تابلو نقاشی یکی از آثار «لئوناردو داوینچی» را که مسیح (ع) را به تصویر کشیده است کپی کرده است. تابلو نقاشی «سالواتور موندی» اثر «لئوناردو داوینچی» که مسیح (ع) را درحالی به تصویر کشیده که با یک دست درحال دعا و با دستی دیگر یک گوی شفاف را نگه داشته است به عنوان گرانترین تابلو نقاشی جهان شناخته می‌شود.

تابلوهای کپی‌شده متعددی از «سالواتور موندی» در زمان حیات داوینچی توسط شاگردانش خلق شد.

در وبسایت موزه «دومنیکو ماجوره» که خانه این تابلو مسروقه است نوشته شده است فرضیه‌های بسیاری درباره هویت هنرمند این نسخه از «سالواتور موندی» وجود دارد اما محتمل‌ترین فرضیه آن است که این تابلو نقاشی توسط «جیرولامو الیبرندی» یکی از شاگردان «داوینچی» خلق شده است.

همچنین گمان می‌رود این تابلو نقاشی پیش از آنکه به «ناپل» منتقل شود در «رم» خلق شده باشد.

این تابلو نقاشی در سال ۲۰۱۹ برای مدت کوتاهی به پایتخت ایتالیا منتقل شد تا در نمایشگاه «لئوناردو در رم» به عنوان یکی از بهترین کپی‌های «سالواتور موندی» به نمایش گذاشته شود.

پلیس اطلاعات دقیقی درباره زمان به سرقت رفتن این تابلو نقاشی از موزه منتشر نکرده است.

تابلو نقاشی اصلی «سالواتور موندی» اثر «داوینچی» در سال ۲۰۱۷ به قیمت ۴۵۰.۳ میلیون دلار در حراجی «کریستیز» به فروش رسید و به گرانترین تابلو نقاشی جهان تبدیل شد.

با این حال برحی از کارشناسان در مورد صحت اصالت این اثر تردید دارند و این فرضیه را مطرح کردند که دست کم بخشی از این نقاشی توسط شاگردان داوینچی خلق شده است.

از زمان به فروش رسیدن تابلو «سالواتور موندی» در نوامبر ۲۰۱۷، این اثر تاکنون در انظار عمومی به نمایش گذاشته نشده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سالواتور موندی نقاشي تابلو نقاشی سالواتور موندی خلق شده خلق شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۳۵۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«سپاه» مایه دلگرمی مظلومان جهان و خصم زورگویان و سلطه‌گران است

به گزارش خبرنگار مهر، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه امروز (یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) صحن مجلس، گفت: فرارسیدن روز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به همه پاسداران عزیز که پشتیبان امنیت و آرامش کشور و مرزهای ما و همچنین مایه دلگرمی مظلومان جهان و خصم زورگویان و سلطه‌گران هستند، تبریک می‌گویم.

گفتنی است، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پس از پیروزی انقلاب اسلامی به دستور بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در ۲ اردیبهشت ۱۳۵۸ تأسیس شد.

کد خبر 6083997 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۴ ارديبهشت
  • جواد مجابی: کمال‌الملک شاگردان را به کپیه باسمه‌های فرنگی واداشت/حیدریان: دلش چون بید می‌لرزید که مبادا آن برگ پیش از آن‌که در تابلو ترسیم شود بیفتد
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۳ ارديبهشت
  • (ویدئو) گران‌ترین رادار آمریکایی چطور در اسرائیل منهدم شد؟
  • همه چیز در مورد گران‌ترین و ارزان‌ترین جت‌های شخصی
  • پیدا شدن نقاشی گمشده بعد از ۴ سال
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۲ ارديبهشت
  • سپاه؛ مایه دلگرمی مظلومان جهان و خصم زورگویان و سلطه‌گران
  • قالیباف: «سپاه» مایه دلگرمی مظلومان جهان و خصم زورگویان و سلطه‌گران است
  • «سپاه» مایه دلگرمی مظلومان جهان و خصم زورگویان و سلطه‌گران است