Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده انتظامی البرز از شناسایی اعضای باند بزرگ جعل مدارک دانشگاهی کشورهای خارجی در رشته پزشکی که اقدام به ۱۰۰ میلیارد ریال کلاهبرداری در سراسر کشور کرده بودند خبر داد.

سردار عباسعلی محمدیان در گفت و گو گفت: ماموران پلیس امنیت عمومی استان البرز با اشرافیت بالای خود و در پی یک کاردقیق علمی و پلیسی از فعالیت یک شبکه بزرگ جعل مدارک دانشگاهی پزشکی از دانشگاه‌های خارج از کشور و فروش آن به صورت میلیونی به متقاضیان مطلع شده و بلافاصله روند تحقیقات را وارد مرحله گسترده‌تری کردند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی اظهار کرد: در تحقیقات تکمیلی ماموران محرز شد که اعضای این باند با تهیه مدارک جعلی اقدام به بارگذاری مدارک تحصیلی جعلی دانشگاه‌های پزشکی خارج از کشور در سامانه‌های استعلام  و اخذ تاییدیه آن از مبادی قانونی و انتقال دانشجو به داخل و یا خارج از کشور می‌کنند.

فرمانده انتظامی استان البرز خاطرنشان کرد: با اقدامات گسترده پلیسی یکی از سرکرده‌های اصلی این باند که یک خانم بود در مهرشهر کرج شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی و رعایت موازین شرعی و قانونی در بازرسی از منزل وی تعدادی اوراق و مدارک تحصیلی مربوط به افراد مختلف و یک دستگاه شوکر برقی فاقد مجوز، کشف و به همراه متهم به پلیس امنیت عمومی استان البرز منتقل شد.

سردار محمدیان در ادامه از دستگیری دو نفر دیگر از اعضای این باند در نقاط مختلف شهر کرج خبر داد و گفت: متهمان ضمن اعتراف به جرم خود مبنی بر جعل مدارک دانشگاهی پزشکی دانشگاه‌های خارج از کشور و ثبت آنها در سیستم‌های دانشگاه، اذعان داشتند که مدارک را به قیمت دو تا هفت میلیارد ریال به افراد فروخته‌اند.

وی با بیان این که اعضای این باند تا کنون از ۴۰ نفر در استان‌های مختلف کشور کلاهبرداری کرده‌اند که با تلاش‌های صورت گرفته ۲۰ نفر از مال باختگان شناسایی شده و برای آنها پرونده تشکیل شده است خاطرنشان کرد: متهمان حدودا صد میلیارد ریال از طعمه‌های خود کلاهبرداری کرده‌اند.

فرمانده انتظامی استان البرز با هشدار به استفاده کنندگان از اسناد جعلی افزود: افرادی که از اسناد و مدارک جعلی استفاده می کنند برابر قانون مجرم بوده و تحت تعقیب کیفری قرار می‌گیرند.

لینک کوتاه: asriran.com/003DIP

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: خارج از کشور استان البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۳۵۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان رضوی صاحب ۶ رتبه برتر اهدای عضو در کشور

    به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در رتبه بندی و آمار اهدای عضو وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ۶ رتبه از ۱۲ رتبه اول در بین ۶۳ دانشگاه کشور به دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی خراسان رضوی تعلق گرفت.   دکتر ابراهیم خالقی افزود: رتبه بندی و آمار اهدای عضو وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، براساس شاخص اهدای عضو به ازای هر یک میلیون نفر جمعیت تحت پوشش دانشگاه (PMP) است.   وی با بیان این که در این ارزیابی که در پایان سال ۱۴۰۲ انجام شده است ۶ دانشگاه علوم پزشکی استان خراسان رضوی موفق به کسب رتبه برتر شده اند ادامه داد: در بین این دانشگاه‌ها، دانشگاه علوم پزشکی نیشابور رتبه نخست اهدای عضو در سال گذشته را به خود اختصاص داده و دانشگاه‌های علوم پزشکی تربت‌جام رتبه پنج کشور، گناباد رتبه شش کشور، تربت حیدریه رتبه هشت کشور، سبزوار رتبه دهم و مشهد رتبه دوازدهم را به خود اختصاص داده‌اند.   مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: همچنین دانشگاه‌های علوم پزشکی شهر فسا رتبه دوم، شهر شیراز رتبه سوم و شهر یزد نیز در این ارزیابی رتبه چهارم را کسب کرده اند.   ابراهیم خالقی با بیان این که استان خراسان رضوی در سال گذشته پیشرو در شناسایی و اهدای عضو در کشور بوده است افزود: مهمترین علت افزایش شناسایی و اهدای عضو در شهر‌های استان، اطلاع‌رسانی مداوم و آموزش‌های دوره‌ای برای تیم‌های پزشکی در آی. سی. یو‌ها و بیمارستان‌های این شهر‌ها بود.   وی با اشاره به این که طی سال گذشته ۱۷۴ فرد مرگ مغزی از مشهد و شهر‌های مختلف این استان به بیمارستان منتصریه مشهد معرفی شده‌اند ادامه داد: این افراد پس از رضایت و عمل اهدای عضو، موجب نجات و ادامه زندگی ۷۳۳ بیمار نیازمند به عضو شد.   واحد پیوند اعضا از بیماران مرگ مغزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد که شمال‌شرق کشور را زیر پوشش دارد از سال ۱۳۸۰ فعالیت خود را آغاز کرده است.

دیگر خبرها

  • دستگیری باند سارقان کابل برق در تالش
  • دستگیری باند جویندگان گنج در رودبار
  • دستگیری اعضای باند خانوادگی سرقت در زنجان
  • اعضای باند خانوادگی سرقت در زنجان دستگیر شدند
  • دستگیری اعضای باند سارقان خودرو در شیراز
  • اولین مرکز «ترس از زایمان» کشور در کرمانشاه راه‌اندازی می‌شود
  • فرصت جدید تکمیل مدارک آزمون دستیاری پزشکی آغاز شد
  • خراسان رضوی صاحب ۶ رتبه برتر اهدای عضو در کشور
  • همکاری مشترک دانشگاه آزاد کرمانشاه با برخی دانشگاه‌های خارج کشور
  • دستگیری یکی از اعضای شورای شهر رشت توسط پلیس گیلان