Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان  امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی عصر شنبه در جمع خبرنگاران گفت: دولت در قضیه بورس کم‌کاری، تخلف و سوءاستفاده کرده است که باید در این زمینه بررسی‌های لازم صورت بگیرد. با توجه به رشد نقدینگی که در کشور وجود دارد بدون هیچ فعالیت اقتصادی وضعیت دارایی شرکت‌های بورسی به شدت رشد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این خصوص گفت و گویی با کارشناسان این حوزه داشته ایم.

پیمان حدادی کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با خبرنگار بورس باشگاه خبرنگاران جوان،  در رابطه با نمود واقعی تخلف دولت در بورس، گفت: مهم ترین تخلف دولت این بود که مردم را فریب داد و دعوت برای ورود به بازار سرمایه از طریق خود رئیس جمهور و وزیر اقتصاد صورت گرفت و وقتی بازار شروع به ریزش کرد، اعلام کردند نوسان ذات بازار است و بورس هم ریسک دارد.

وی ادامه داد: اشتباه دولت این بود که صندوق هایی که به مردم فروخت به قیمت کارشناسی نبود و گران تر از ارزش واقعی آن فروخته شد.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: یک زمانی دولت مقصر بود، اما اکنون مجلس هم با شعارگرایی و بدون هیچ گونه اقدام عملی در این کار غلط، همراه دولت است و صرفا مطرح کردن این مسائل در رسانه ها دردی از مردم دوا نمی کند.

وی در رابطه با تخلف سازمان بورس در این موضوع عنوان کرد: در این مباحث پیش آمده سازمان بورس کم ترین تقصیر را دارد چرا که از کم کاری و مشکلات هیچ سودی نمی برد.

حدادی ادامه داد: کارشناسان بارها در رابطه با حبابی شدن بورس هشدار دادند و علت استعفای آقای شاپور محمدی هم همین مسائل بود. اما اگر بخواهیم مقصران اصلی این وضعیت را مطرح کنیم؛ ابتدا رئیس جمهور، وزیر اقتصاد و سپس رئیس کل بانک مرکزی با مداخله های بی مورد و کاهش نرخ سود سپرده بانکی در اردیبهشت ماه، در ایجاد این شرایط کوتاهی کرده اند.

دولت وظایف خود را در بازار بورس انجام نداد

فردین آقا بزرگی کارشناس بازار سرمایه درباره اظهار نظر نائب رئیس مجلس شورای اسلامی مبنی برتخلفات دولت در بورس، گفت: دولت با حضور غیر فعال و غیر مرتبط در کنار دعوت از مردم برای حضور در بورس، وظایف خودش را به نحو احسن انجام نداد. آن زمانی که عطش تقاضا به شدت افزایش یافته بود دولت به عنوان بزرگترین رکن اثر گذار و بازارگردان می بایست اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی و  عرضه همزمان ETFها و آزاد سازی غیر پلکانی سهام عدالت را رقم می زد و حمایت می کرد.

وی ادامه داد: دولت نه تنها اقدامی نکرد بلکه اتکا به سیاست های چند ساله و  پیامدهای این سیاست های  پولی، منتهی به تمرکز نقدینگی در بازار سرمایه شد و افزایش بی رویه سطح عمومی قیمت ها در چهار ماهه ابتدای امسال نیز نتیجه این سیاست ها بود و درست در زمانی که بازار نیاز به حمایت های مناسب داشت، دولت به عنوان پروزن ترین و اثرگذار ترین بازیگر بازار سرمایه کمترین فعالیت را در حوزه بازار سرمایه داشت.

این کارشناس بازار سرمایه مهم ترین عامل افزایش قیمت ها در بورس را افزایش نرخ ارز و انتظارات تورمی دانست.

آقابزرگی در رابطه با کم کاری مجلس و عدم اقدام عملی در این مسائل پیش آمده تصریح کرد: علت اصلی ایجاد این وضعیت مربوط به سیاست های اقتصادی دولت است.

این کارشناس بورس در پایان گفت: استفاده مقطعی و کوتاه مدت از ظرفیت های اقتصاد کشور و بازار سرمایه به منظور تحقق اهداف کوتاه مدت مشکل اصلی است. به علاوه در کنار این  ابزار بازار سرمایه حتی شاهد تغییرات مدیریتی نیز در این مورد بوده ایم که یکی از پیامدهای ناکارآمد و غیر موثر سیاست های دولت بود و متاسفانه در نهایت این مردم بودند که دچار زیان شدند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بازار بورس بازار سرمایه کارشناس بازار سرمایه سیاست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۳۵۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت خودروی تولید داخل به یک میلیارد تومان رسید!

روزانه در سایت "نبض بورس" گزید‌ه‌ای از آخرین اخبار و مطالب جذاب پیرامون بازار سرمایه، مسکن، ارز، انرژی و سرمایه گذاری تهیه و منتشر می‌گردد. گزارش کامل از گزیده‌ خبرهای امروز «نبض بورس» (https://nabzebourse.com) را با کلیک بر تیتر آن بخوانید.

قیمت یورو افزایش یافت؛ دلار ثابت

مهم‌ترین چالش همه بازار سرمایه ارز نیما است

۱۰ خبر داغ برای این بازار‌ها پیش بینی تحلیلگران برای طلا در کوتاه مدت و میان مدت

نقد و بررسی سریال Succession

خبری برای نماد‌های فرابورسی | سهامداران این ۱۶ نماد فرابورسی درجریان باشند

عرضه اولیه شرکت ۳۳۵ میلیارد تومانی

قیمت خودروی تولید داخل به یک میلیارد تومان رسید!

مرحله سوم سود سهام عدالت در چه تاریخی واریز می شود؟

 

 

 

دیگر خبرها

  • بررسی عملکرد نماگر‌های بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت
  • ریزش بورس آمریکا در پی اخبار حمله به اهدافی در ایران
  • قیمت خودروی تولید داخل به یک میلیارد تومان رسید!
  • توجه اهالی بازار سرمایه به نقدشوندگی و حمایت از شاخص‌ساز‌ها جلب شد
  • گلایه رئیس سازمان بورس از سود بانکی ۳۰ درصدی؛ مردم به سمت سهام نمی‌آیند!
  • نامه عشقی به پورابراهیمی/تبصره ۶ بودجه ۱۴۰۳ به ضرر بورس
  • بورس فروردین را با سبزپوشی به پایان رساند
  • ۲۰۰ شرکت در راه بازار سهام
  • بورس امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • جزئیات جدید از واریز سود سهام عدالت