Web Analytics Made Easy - Statcounter

جمعی از مردم قم در نامه‌ای خطاب به آیت‌الله رئیسی، رئیس قوه قضاییه خواستار برخورد قاطع دستگاه قضا با توهین‌کنندگان به مردم قم و شهر قم شدند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، در نامه مردم شهر مقدس قم خطاب به آیت الله رئیسی، رئیس قوه قضاییه آمده است: همان طور که جنابعالی مستحضر هستید شهر مقدس قم، شهر خون و قیام و مادر انقلاب شکوهمند اسلامی، از همان ابتدای انقلاب تا به امروز مورد بغض و کینه دشمنان این مملکت بوده است و آن‌ها به بهانه‌های مختلف سعی نموده اند به تخریب و دروغگویی نسبت به این شهر مقدس و مردم شریف آن بپردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه این نامه آمده است: بعد از شیوع کرونا در سال گذشته با اینکه این ویروس به اذعان بسیاری از مطلعین ابتدا در شهر‌های دیگر کشور شیوع پیدا کرده بود، ولی این شهر قم و پزشکان متدین آن بودند که به محض اطلاع از موارد مشکوک، بلافاصله آن را با مسئولین وزارت بهداشت در میان گذاشتند، ولی متأسفانه به جای تشویق بابت این حس مسئولیت پذیری، شهر قم مورد هجمه شدید از داخل و خارج کشور واقع شد و قم هراسی به بهانه کرونا آغاز گردید.

در ادامه این نامه تصریح شده است: در این میان از مسئولین داخل کشور نیز به بوق قم هراسی می‌دمیدند که متأسفانه برخورد مناسب با آن‌ها صورت نگرفت.

در بخش دیگری از این نامه آمده است: در طول این یک سال شیوع کرونا، این مردم قم اعم از طلاب و اقشار دیگر مردم بودند که در رزمایش همدلی و مواسات که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بود خوش درخشیدند که قطعاً از حجم کار‌های انجام شده توسط مردم شریف قم مطلع هستید.

در نامه مردم قم خطاب به رئیس دستگاه قضا آمده است: حال بعد از گذشت یک سال از شیوع کرونا و رعایت بیش از ۸۰ درصدی پرتکل‌های بهداشتی در شهر به اذعان وزارت بهداشت و در حالی که بعد از رعایت مردم، شهر قم در وضعیت آبی کرونایی بود بعد از حدود ۲۴ هفته نماز جمعه قم با رعایت حداکثری پرتکل‌ها برگزار گردید. اما متأسفانه سخنگوی ستادملی کرونا در اظهاراتی کاملاً کذب و توهین آمیز که مصداق مجرمانه دارد به مردم شریف قم جسارت کرد و آن‌ها را آدم کش نامید. این اظهارات سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا، بلافاصله با استقبال رسانه‌های ضد انقلاب و دشمنان این ملت و نظام مواجه شد.

در این نامه تصریح شده است: آیت الله رئیسی ریاست محترم قوه قضائیه، مردم قم به شدت از این سخنان دروغ و سراسر کذب سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا آزرده و بسیار ناراحت هستند، لذا از جنابعالی درخواست می‌کنیم با کسانی که مسبب این تخریب‌ها و تهمت‌ها مخصوصا شخص سخنگوی ستاد ملی و افرادی که این گزارشات دروغ را به ستاد ملی مبارزه با کرونا داده‌اند و باعث جسارت و توهین به شهر قم و مردم شریف قم شدند، برخورد قاطع صورت گیرد که دیگر شاهد این تهمت پراکنی‌ها و دروغ پردازی‌ها نباشیم.

در این نامه افزوده شده است: قطعاً برخورد قاطع و سریع قوه قضاییه در این قضیه، می‌تواند مرهمی بر قلوب آزرده و شکسته مردم قم بابت این جسارت نابخشودنی باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سید ابراهیم رئیسی قوه قضاییه مردم قم کرونا سخنگوی ستاد مردم شریف ستاد ملی مردم قم شهر قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۳۵۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تا وقتی تکلیف واعظ توهین‌کننده به پیامبر و قضیه باغ ازگل را روشن نکنید، نمی‌توانید جامعه را ملتزم به دین و حجاب کنید

حجت الاسلام و المسلمین مسیح مهاجری مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی در یادداشتی نوشت: مسئولان دولت و نظام برای اجرای حکم شرعی و قانونی حجاب نمی‌توانند با توسل به روش‌هائی از قبیل گشت ارشاد و بگیر و ببند‌های معمول موفق شوند.

دستیابی به هدف شرعی و قانونی در این زمینه به تجدید نظر اساسی در عملکرد‌های مسئولین و سیاست‌های موجود و معمول حکمرانان نیاز دارد.

حتی ما نیرو‌های باسابقه و شناخته شده انقلاب و نظام که عمرمان را صرف خدمت به اسلام و تقویت آرمان‌های انقلابی و ترویج ارزش‌های دینی کرده‌ایم، اکنون به خاطر حاکم شدن فضای پرمغالطه بر جامعه که محصول قدرت گرفتن عناصر و جریان‌های افراطی است، چاره‌ای غیر از این نداریم که قبل از هر اظهارنظری، شهادتین سیاسی بر زبان و قلم جاری کنیم تا به بی‌دینی و ضدیت با انقلاب و نظام متهم نشویم. به همین دلیل اکنون که می‌خواهیم درباره گشت ارشاد اظهارنظر کنیم شهادت می‌دهیم مسلمان شیعه اثناعشری هستیم و به انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی التزام عملی و زبانی و قلمی و قلبی داریم.

این اعتقاد شرعی‌مان را نیز اضافه می‌کنیم که حجاب، یک حکم الهی است و رعایت آن قطعاً به سلامت اخلاقی جامعه کمک می‌کند. این را هم قبول داریم که دشمن برای ترویج بی‌حجابی در ایران برنامه دارد و تمام ایرانیان غیور لازم است برای خنثی‌سازی این توطئه دشمن برنامه حساب شده، معقول و منطقی داشته باشند.

اما حضرات مسئولین مطمئن باشند بدون بازگشت به اصول و آرمان‌های اولیه انقلاب و نظام جمهوری اسلامی که در قانون اساسی متبلور هستند، هیچ توفیقی برای اجرای احکام شرعی و مقررات قانونی مرتبط با شرع به دست نخواهند آورد.

علت، کاملاً روشن است و تعجب در اینست که حکمرانان ما چرا به موضوعاتی با اینهمه وضوح و بداهت توجه ندارند و عجیب‌تر اینکه بعد از اینهمه شکست در تلاش‌های مکرر در زمینه موضوعات مشخص باز هم به سراغ امتحان کردن همان روش می‌روند و از خیرخواهان دلسوز هم نمی‌پذیرند که این روش‌ها جواب نمی‌دهند و باید به مسیر صحیح بازگردند.

منظور کسانی که توصیه می‌کنند روش‌های تجربه شده و شکست خورده را کنار بگذارید این نیست که حکمرانان از حکم شرعی و قانونی حجاب صرفنظر کنند و کشف حجاب را به رسمیت بشناسند. منظور اینست که مدیریت جامعه براساس سیاست‌هائی مبتنی باشد که مردم را به دین جذب کند و گرایش قلبی به انجام وظایف دینی و احکام الهی به وجود بیاورد.

عملکرد‌ها متأسفانه اکنون در جهت عکس آن چیزی است که باید باشد و همین نوع عملکرد است که میان مردم و مسئولین و حتی احکام دینی فاصله می‌اندازد.

مردم می‌گویند شما که به نام دین بر این کشور حکومت می‌کنید اگر بی‌عدالتی، تبعیض، مماشات با مفسدان، نادیده گرفتن اهانت به پیامبر و امیرالمؤمنین در موارد خاص، تکریم کسانی که تخلفشان در جابجائی اموال و زمین و باغ کاملاً محرز و دروغ بستنشان به امام زمان کاملاً مستند است، خواست دین است ما را با چنین دینی نسبتی نیست.

حکمرانان بپذیرند که فقط همین دو فقره اخیر مماشات با آن واعظ اهانت‌کننده و تکریم این امام جمعه موقت مرتبط با ماجرای باغ گل اُزگُل، میلیون‌ها نفر را نسبت به دین بدبین و در اعتمادشان به نظام تزلزل ایجاد کرد، چون این برخورد‌های حاکمیتی به نام دین صورت گرفته‌اند. اگر گزارش‌هائی برخلاف این واقعیت به حکمرانان رسیده، لازم است در گزارشگران تجدید نظر کنند و تردیدی به خودشان راه ندهند که این گزارشگران حتی اگر خودشان افراد صالحی هستند، از متن جامعه بی‌خبرند. در چنین وضعیتی چگونه فکر می‌کنند ازسرگرفتن مبارزه با بی‌حجابی جواب می‌دهد؟!

با عملکردی که ما داریم، دشمن برای اجرای برنامه‌هایش به هیچ تلاش و سرمایه‌گزاری و هزینه کردن و حتی تبلیغات نیازی ندارد. ما با کارهائی که می‌کنیم به صورت مجانی برنامه‌های دشمن را به دقیق‌ترین شکل به اجرا درمی‌آوریم.

برای خنثی کردن توطئه دشمن، این ما هستیم که باید در سیاست‌هایمان و عملکردهایمان تجدید نظر کنیم. اگر ما عدالت را بدون اغماض اجرا کنیم، تبعیض‌ها را کنار بزنیم، مفسدان را بطور یکسان به محاکمه بکشانیم، متخلفان را در هر مقام و لباس و جایگاهی که هستند به سزای تخلفشان برسانیم، بحران اقتصادی را ریشه‌کن نمائیم، مشکلات معیشتی مردم را حل کنیم، آزادی‌های مشروع را تأمین نمائیم و حقوق قانونی مردم را به رسمیت بشناسیم، بدون اینکه نیازی به گشت ارشاد و بگیر و ببند باشد مردم احکام دین و قانون را داوطلبانه عمل می‌کنند، نقشه دشمن نقش بر آب می‌شود و ریزش‌ها به رویش‌ها تبدیل می‌شوند. در غیر اینصورت، متأسفانه باز هم دین باید هزینه اشتباهات حکمرانان را بپردازد. چرا اینهمه از دین خرج می‌کنید؟

دیگر خبرها

  • پلیس به دنبال پرونده‌سازی برای موضوعات هنجاری و ارزشی نیست/ طرح نور هوشمند می‌شود
  • پاسخ همایون اسعدیان به توهین مدیر نماوا: دیگر با نماوا همکاری نمی‌کنم
  • رئیس جمهور: برای مردم پاکستان که از ظلم رژیم صهیونیستی به ستوه آمده‌اند احترام قائلیم
  • تامین امنیت جامعه و مقابله با ناهنجاری های اجتماعی و برخورد با مخلین امنیت از خدمات دستگاه قضایی است
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است/ دوران شیوع کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است / دوران کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم
  • سپاه پاسداران؛ از سربلندی در آزمون کرونا تا امداد به سیل‌زدگان
  • آیا امر به معروف و نهی از منکر، توهین به کرامت طرف مقابل است و یا سوق دادن او به مرتبه‌ای بالاتر از کرامت انسانی؟
  • سپاه وجودش را وقف آرمان های الهی و مردم کرده است
  • تا وقتی تکلیف واعظ توهین‌کننده به پیامبر و قضیه باغ ازگل را روشن نکنید، نمی‌توانید جامعه را ملتزم به دین و حجاب کنید