Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، تقی رستم وندی، در حاشیه جلسه بررسی پیامدهای اجتماعی شیوع ویروس کرونا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جلسه امروز به گفتگو با جامعه شناسان و اساتید علمی کشور به ویژه در حوزه علوم اجتماعی اختصاص داشت.

وی افزود: مهم‌ترین تصمیمی که در این جلسه مورد تاکید وزیر ورزش قرار گرفت بحث بهره وری از ظرفیت‌های جامعه علمی در قرارگاه مقابله با کرونا بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رستم وندی تصریح کرد: تحقیقات علمی و مطالعاتی در حوزه مقابله با کرونا صورت گرفته که می‌توان از نتایج آن در سیاست گذاری ها و اجرا برای مقابله با کرونا بهره گرفت.

رئیس سازمان امور اجتماعی کشور گفت: محورهای مختلفی از طریق اساتید مورد تاکید قرار گرفت تا در سیاست‌ها از آنها استفاده شود.

وی افزود: موضوع فرد گرایی و جمع گرایی و تأثیرات بیماری کرونا مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تجربه یکسال اخیر نشان می‌دهد جامعه ایرانی همسویی و همراهی خوبی را داشته است.

رستم وندی عنوان کرد: در این جلسه مفهوم خطر و جدی گرفتن آن مورد تاکید قرار گرفت و نقش رسانه‌ها برای جدی گرفتن این موضوع مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: همچنین بحث کودکان و نوجوانان و آموزش غیرحضوری و استفاده از فضای مجازی و مخاطرات آن نیز بررسی شد و بر اساس اعلام وزارت علوم تا پیش از شیوع بیماری کرونا تنها یک درصد از آموزش غیرحضوری یعنی معادل ۳۶ هزار نفر سطح دانشگاهی را داشتیم اما امروز آموزش غیرحضوری معادل ۱۰۰ درصد جامعه دانشگاهی یعنی ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر را در برمی‌گیرد.

رستم وندی بیان کرد: این تغییرات یکباره به لحاظ جامعه شناسی باید مورد توجه قرار گیرد و چالش‌ها و فرصت‌های شیوع کرونا ویروس باید مورد توجه صاحب نظران قرار گیرد لذا مقرر شد اتصالی میان جامعه علمی و قرارگاه مبارزه با کرونا برقرار شود تا از مطالعات انجام شده استفاده شود.

کد خبر 5125799 مهسا شمس

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا سازمان امور اجتماعی کشور شهرداری تهران شورای شهر تهران ویروس کرونا وزارت آموزش و پرورش آلودگی هوا شهر تهران قوه قضاییه شورای شهر کمیته امداد امام خمینی آتش سوزی شهرداری تذکر به شهردار تهران مترو آب و هوا مقابله با کرونا رستم وندی قرار گرفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۳۵۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم استفاده از ظرفیت‌های استانی در ساخت موزه دفاع مقدس

به گزارش خبرگزاری مهر، اسدالله عباسی در جلسه هماهنگی افتتاح مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس گیلان، نقش موزه‌های دفاع مقدس در بازگو کردن فداکاری‌های رزمندگان اسلام برای نسل جدید را بسیار مؤثر دانست و اظهار کرد: برای حفظ آثار و ارزش‌های شهدا، این مجموعه را باید در حوزه مادی و معنوی غنا ببخشیم تا جوانان، نوجوانان، دانش آموزان، دانشجویان و مردم از آن استفاده کنند.

وی با تأکید بر برنامه دشمن برای کمرنگ جلوه دادن فرهنگ ایثار و شهادت در کشور در طرق مختلف از جمله فضای مجازی و جنگ نرم افزود: در قالب برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی باید فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه گسترش و رواج دهیم زیرا تنها راه پیشبرد اهداف انقلاب و سربلندی این نظام توجه به سیره و روش شهدا است.

استاندار گیلان با اشاره به اهتمام مسؤولان برای ساخت موزه دفاع مقدس در گیلان بیان کرد: گیلان مهد شهیدان و سرداران در دوران دفاع مقدس است که هر کدام گنجینه و دانشگاه معرفت هستند ولی افتتاح موزه دفاع مقدس در گیلان به نسبت سایر استان‌ها با تأخیر آغاز شد، لذا باید با جدیت تمام آن را افتتاح کنیم.

عباسی با بیان اینکه تقدیم هشت هزار شهید در گیلان، نشان‌دهنده ولایتمداری مردم این استان در طول ۴۵ سال گذشته است، گفت: در دوران دفاع مقدس مردم گیلان رزمندگان گیلانی، سرداران دلاور جبهه‌های حق علیه باطل بودند که با ایثار خود باعث سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی و جهان اسلام شدند.

وی با تأکید بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های استانی در ساخت موزه دفاع مقدس تصریح کرد: باید در کنار ظرفیت‌های ملی از ظرفیت و متخصصان استانی هم برای ساخت موزه دفاع مقدس در گیلان نهایت بهره را برد زیرا باید فضای ساختاری و محیطی موزه دفاع مقدس متفاوت از دیگر موزه‌های دفاع مقدس کشور باشد.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه توجه به زیست بوم گیلان یک اصل برای در احداث موزه دفاع مقدس باشد، گفت: به زیست بوم گیلان در ساخت موزه دفاع مقدس گیلان باید توجه شود از این رو انتظار دارم موزه دفاع مقدس ساخته شده حال و هوای دوران دفاع مقدس را برای ما تداعی کند.

گفتنی است، مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس گیلان در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار در مسیر ورودی اصلی به استان گیلان و شهر رشت در حال احداث می‌باشد که فاز اول این پروژه ۲ هزار متر مربع زیربنا و یک هکتار محوطه دارد و در سوم خرداد ماه سال جاری توسط رئیس محترم جمهور به صورت ارتباط تصویری همزمان با پنج استان دیگر افتتاح خواهد شد.

کد خبر 6088001

دیگر خبرها

  • تشکیل قرارگاه ارتقای کمک به کارآمدی نظام حکمرانی کشور در بسیج اساتید
  • لزوم توجه به باورهای فرهنگی جامعه
  • لزوم تعریف پروژه‌های هوشمندسازی مبتنی بر ظرفیت کردستان
  • لزوم استفاده از ظرفیت‌های استانی در ساخت موزه دفاع مقدس
  • استفاده از ظرفیت های منطقه ویژه اقتصادی بانه
  • مجتمع کُک طبس باید به حداکثر ظرفیت تولید برسد
  • لزوم تحلیل استراتژیک مسئله حجاب و عفاف برای مقابله با بدحجابی/استاد قانون‌گریز راه به‌جایی نمی‌برد
  • مقابله با معضلات فرهنگی به کمک کاربردی‌سازی سیره حضرت عبدالعظیم(ع)
  • لزوم رسیدگی مجلس به لایحه مهارت آموزی کارکنان وظیفه/ آموزش مهارتی بیش از ۱ میلیون سرباز وظیفه طی ۶ سال اخیر 
  • لزوم استفاده از ظرفیت قرارگاه خاتم‌الانبیا در حل مشکلات بندرعباس