Web Analytics Made Easy - Statcounter

مگنوس کارلسن نفر اول شطرنج جهان با درخشش در بازی‌های آنلاین شطرنج موفق شد عنوان پردرآمدترین بازیکن ورزشی سال ۲۰۲۰ را کسب کند.

به گزارش ایسنا، با توجه به شیوع کرونا در سال ۲۰۲۰، مگنوس کارلسن نروژی قهرمان شطرنج جهان تصمیم گرفت در بسیاری از رقابت‌های آنلاین شرکت کند. نفر اول شطرنج جهان در بیشتر رقابت‌های آنلاین این رشته مقام قهرمانی را با اقتدار به نام خود ثبت کرد و همین عامل باعث شد او بتواند به عنوان پردرآمدترین بازیکن ورزشی در سال ۲۰۲۰  شناخته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این قهرمان ۳۰ ساله توانسته بود از سایت چس ۲۴ (سایت آنلاین رقابت‌های شطرنج) بیش از نیم میلیون دلار جایزه کسب کند. این ستاره شطرنج در مجموع ۵۱۰ هزار و ۵۸۷ دلار را از این سایت آنلاین آن هم در زمان اوج شیوع کرونا به دست آورد.

با توجه به شیوع کرونا اکثر رقابت‌های ورزشی لغو و به زمان دیگری موکول شد اما مسابقات آنلاین شطرنج با قدرت به کار خود ادامه داد. تعطیلی مسابقات دیگر تاثیر زیادی بر کسب این عنوان توسط کارلسن داشت.

با توجه به آمار منتشر شده، درآمد کلی بازیکنان رشته‌های مختلف ورزشی به میزان قابل توجهی کاهش یافته و اکثر شرکت‌های بازی سازی در پاسخ به بحران کرونا، جایزه‌های خود را کاهش دادند. طبق تحقیقات انجام شده مشخص شد، ۵۰ بازیکن برتر در رشته‌های مختلف ورزشی، حدود  ۷۶ درصد کمتر از سال گذشته درآمد کسب کرده‌اند.

البته باید یادآوری کرد که کارلسن تورهای ۱ و ۱.۵ میلیون دلاری شطرنج به راه انداخته که با استقبال بی‌نظیر تماشاچیان و شطرنج بازان همران بوده است. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شطرنج شطرنج جهان سال ۲۰۲۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۳۵۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روئینگ انتخابی المپیک آسیا - اقیانوسیه؛ راهیابی رضوانی به فینال B

  به گزارش خبرنگار اعزامی گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، مسابقات روئینگ انتخابی المپیک آسیا و اقیانوسیه امروز در چونگجو کره جنوبی پیگیری می‌شود.   تیم قایقرانی روئینگ ایران با ۳ ورزشکار در بخش بانوان و یک ورزشکار در بخش آقایان در مسابقات انتخابی المپیک آسیا و اقیانوسیه حضور دارد.   حمیدرضا رضوانی در روئینگ تکنفره مردان در گروه دوم دور نیمه نهایی در رقابت با حریفانی از ازبکستان، هند، تایلند، عراق و چین‌تایپه با زمان ۷:۳۰.۵۱ دقیقه به عنوان قایق پنجم از خط عبور کرد و به فینال B مسابقات راه یافت. در این رقابت نمایندگان ازبکستان، هند و تایلند به ترتیب اول تا سوم شدند.   فینال B این ماده فردا ۲ اردیبهشت برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • ۷۰۰۰ ورزشکار سازمان یافته در رامسر فعال هستند
  • روئینگ انتخابی المپیک آسیا - اقیانوسیه؛ راهیابی رضوانی به فینال B
  • خانه شطرنج اسلامشهر افتتاح شد
  • مقام سوم نماینده شطرنج گیلان در لیگ برتر کشور
  • اعزام ۹ ورزشکار به مسابقات دوومیدانی جوانان آسیا
  • نفت تهران قهرمان لیگ برتر شطرنج شد
  • قهرمانی تیم نفت تهران در لیگ برتر شطرنج مردان کشور
  • نفت تهران قهرمان لیگ برتر شطرنج شد
  • قهرمانی زودهنگام تیم نفت تهران در لیگ برتر شطرنج آقایان
  • قهرمانی مقتدرانه و زودهنگام تیم نفت تهران در لیگ برتر شطرنج آقایان کشور