Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-19@09:01:02 GMT

دانشگاهیان همکاری با دولت را ننگ نمی‌دانند

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۳۵۸۳۱

دانشگاهیان همکاری با دولت را ننگ نمی‌دانند

مشاور رییس جمهور با اشاره به نقش دانشگاه‌ها در حل مسائل کشور گفت: اکنون ما با دانشگاهیانی مواجهیم که به بلوغ حرفه‌ای رسیده و همکاری با دولت را ننگ نمی‌دانند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حسام‌الدین آشنا در مراسم رونمایی از برنامه جامع اقدام ملی کاهش آلودگی هوای کلانشهرها (سیاهه انتشار) گفت: بخش مهمی از کار یک دولت این است که بتواند برای کشور مسئله‌شناسی انجام دهد و البته این کار کاری سیاسی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه ما نیاز داریم سیاهه مسائل ملی را احصا کنیم تا مورد وفاق اکثریت مردم باشد، تصریح کرد: در غیر این صورت مبتلا به بی‌دردی می‌شویم و چنین ملت و دولتی بی‌سرنوشت خواهد بود.

مشاور رییس جمهور با بیان اینکه ما نیاز داریم برای دولت آینده فهرست مسائل را به میرات بگذاریم، اظهار کرد: باید در کشور مشخص شود که اولویت‌ها چیست. برای مثال یکی از اولویت‌ها آلودگی هواست که امروز ایجاد نشده و امروز هم نمی‌توان آن را حل کرد.

آشنا در ادامه با اشاره به برنامه جامع کاهش آلودگی هوای کلانشهرهای کشور که توسط دانشگاه‌ها با همکاری سازمان محیط زیست تدوین شده است، گفت: متاسفانه سال‌ها در کشور دانشگاه‌های در حوزه‌های تخصصی فریاد کشیدند و متهم شدند نمی‌دانید، نمی‌خواهید و نمی‌توانید.

به گفته مشاور رییس جمهور درحال‌حاضر ما با دانشگاهیانی مواجه هستیم که به بلوغ حرفه‌ای رسیده‌اند و همکاری با دولت را ننگ نمی‌دانند و پذیرفته‌اند که برای ملت کار کنند.

آشنا در پایان تصریح کرد: ما در کشور نیاز داریم که سیاهه مسائل داخلی و خارجی را فراهم کنیم و در این صورت است که رقابت ریاست جمهوری، مجلس و شوراها بر سر پیشنهادی واقعی برای حل مشکلات واقعی خواهد بود همچنین شناخت اولویت‌های هزینه‌ای کشور زمانی رخ می‌دهد که بر سر مسائل ملی توافق داشته باشیم.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: آشنا حسام الدین آشنا دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۳۵۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین گفتگوی رئیسی و پوتین بعد از حمله سپاه پاسداران به اسرائیل

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر امروز سه‌شنبه در گفتگوی تلفنی با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور فدراسیون روسیه، ضمن تبریک اعتماد دوباره مردم روسیه به وی و انتخاب مجدد برای این سمت، اظهار امیدواری کرد آغاز فعالیت دولت جدید روسیه، زمینه‌ای مناسب برای گسترش بیش از پیش روابط و همکاری‌های سازنده ایران و روسیه در عرصه‌های مختلف باشد.

بنابر روایت پایگاه اطلاع رسانی دولت، رئیس دولت حضور دو کشور در سازمان‌های منطقه‌ای مهم نظیر شانگهای و بریکس و همچنین تلاش برای عملی شدن توافقات صورت گرفته بین دو کشور از جمله احداث خط‌آهن رشت-آستارا را زمینه‌های مناسبی برای تقویت همکاری‌های فیمابین به ویژه ارتقای روابط اقتصادی و تجاری دو کشور دانست.

رئیسی در بخش دیگری از این مکالمه تلفنی با اشاره به تداوم جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم و مقتدر غزه، بر ضرورت اقدام موثر بین‌المللی برای توقف حملات جنایت‌بار صهیونیست‌ها و رفع محاصره و امدادرسانی گسترده به مردم غزه تاکید کرد.

روسای دولت دو کشور همچنین منافع مشترک منطقه‌ای از جمله در قفقاز را مورد توجه قرار دادند.

رئیس دولت با حساس خواندن روند تحولات و تحرکات موجود در منطقه قفقاز جنوبی، بر اراده و آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای حفظ ثبات منطقه و منافع راهبردی کشورمان تاکید کرد.

رئیس جمهور روسیه نیز در این مکالمه تلفنی ضمن سپاسگزاری از پیام کتبی و تماس تلفنی رئیسی برای تبریک انتخاب مجدد وی به ریاست جمهوری فدراسیون روسیه و تبریک متقابل فرارسیدن ماه مبارک رمضان و نیز آغاز سال نو خورشیدی، به نهایی شدن قریب‌الوقوع پیش‌نویس موافقتنامه جامع همکاری‌های ایران و روسیه اشاره کرد و افزود: برگزاری موفق نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور در تهران و نیز رشد ۷۷ درصدی تجارت کالا میان ایران و روسیه از نشانه‌های مثبت ارتقای همکاری‌های تهران-مسکو است.

ولادیمیر پوتین حضور جمهوری اسلامی ایران و روسیه در سازمان‌های بریکس و شانگهای را فرصتی ارزنده برای تعمیق تعاملات دو طرف دانست و تصریح کرد: دو کشور در موضوع حملات اسرائیل به غزه نیز مواضع مشابهی دارند و روسیه آماده است در این زمینه با ایران همکاری موثرتر و بیشتری داشته باشد.

۲۷۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895965

دیگر خبرها

  • واکنش واعظی به ادعای مقام دولت رئیسی علیه روحانی
  • واکنش واعظی به ادعای خیالی مشاور وزیر کشور درباره روحانی و ظریف
  • آماده همکاری با دولت برای استقرار شهر جهانی نوآوری در اصفهان هستیم
  • آماده همکاری با دولت برای استقرار شهر جهانی نوآوری کشور در اصفهان هستیم
  • واکنش واعظی به ادعایِ خیالی مشاور وزیر کشور درباره روحانی و ظریف /دولت به دنبال انحراف افکار عمومی است
  • بررسی مسائل و مشکلات خانواده با «مشاور»
  • نظر علی مطهری درباره بهشت زوری
  • دولت‌ها مسئولیت سعادت افراد جامعه را بر عهده دارند
  • اولین گفتگوی رئیسی و پوتین بعد از عملیات سپاه
  • اولین گفتگوی رئیسی و پوتین بعد از حمله سپاه پاسداران به اسرائیل