Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-23@20:05:17 GMT

خودرو تا پایان سال گران نمی‌شود

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۳۵۸۷۳

رئیس شورای رقابت گفت: با توجه به روند نزولی بازار خودرو در روز‌های گذشته این شورا تصمیم گرفت که هیچ افزایش قیمتی در خصوص خودرو‌ها تا پایان سال اعمال نشود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

"رضا شیوا" با اشاره به تورم ۱۴ درصدی خودرو گفت: با توجه به شاخص میزان بهره‌وری و کیفیت که مطابق فرمول باید از قیمت‌ها کاسته شود و همچنین در نظر گرفتن تورم بخشی ۱۴ درصدی باید حداکثر ۱۰ درصد تورم شامل حال خودروسازان می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: قیمت گذاری خودرو‌ها تا پایان سال و با توجه به نیمه تعطیل بودن فروردین ماه ۱۴۰۰ از همان فرمول قبلی تبعیت خواهد کرد و هیچ افزایش جدیدی در قیمت‌ها اعمال نخواهد شد.

رئیس شورای رقابت گفت: زمانی تورم کشور بسیار بد و لجام گسیخته بود به همین دلیل تصمیم گرفتیم هر سه ماه یک بار با درنظر گرفتن تورم بخشی قیمت‌های جدید ارائه کنیم، اما اکنون میزان تورم در مسیری قابل کنترل افتاده و همه بازار‌ها روند کاهشی گرفته است براین اساس شاید در آینده نسبت به تغییر هر ۶ ماه یک بار قیمت‌ها و شاید همچون گذشته به تغییر همه ساله قیمت‌ها اقدام کنیم.

شیوا بیان کرد: تا پایان امسال با توجه به اتفاقات مختلف جهانی، وضعیت تحریم‌ها، فروش نفت و غیره بازار را رصد خواهیم کرد و براساس آن تصمیم می‌گیریم که چه اقدامی انجام دهیم.

رئیس شورای رقابت درباره تصمیم پیشین شورای رقابت درباره تفاوت قیمت‌گذاری خودرو‌های لوکس و با قیمت بالاتر ایران خودرو و سایپا گفت: آن فرمول یک شرط مهم داشت و آن افزایش تولید ۵۰ درصدی در دی ماه بود، اما ظاهرا این شرط اجرایی نشده و افزایش تولید یادشده به راحتی امکان‌پذیر نیست.

برچسب ها: بازار خودرو ، قیمت خودرو ، شورای رقابت

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: بازار خودرو قیمت خودرو شورای رقابت شورای رقابت تا پایان قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۳۵۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نباید قیمت‌ های سلیقه‌ای خودروسازان ملاک قرار بگیرد

رضا تقی‌پور ،نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با پارس نیوز، درباره وضعیت بازار خودرو، اظهار داشت: نظام حکمرانی صنعت و بازار خودرو باید تدوین و نقش دولت و تولیدکننده در این مسیر به درستی و با دقت تعیین شود. در این میان گروهی مشخص همه موضوعات مربوط به این حوزه از جمله قیمت را تعیین تکلیف کنند که به نظر من این وظیفه باید برعهده وزارت صمت باشد، زیرا شورای رقابت نهادی عمومی است و چارچوب‌ها را تعیین می‌کند.

وی ادامه داد: این اقدام برخلاف آنچه برخی افراد بیان می‌کنند، قیمت‌گذاری دستوری نیست و قیمت کنترل شده است. بیشتر مواد اولیه و نرخ برق، آب و ... با قیمت کنترل شده تامین می‌شود، نه نرخ‌های بازار آزاد.

نماینده مردم تهران مجلس شورای اسلامی گفت: از آنجاکه هدف دولت این است که خودرو را با قیمت‌های عادلانه به دست مصرف‌کننده برساند،  بنابراین قیمت خودرو باید تعیین شود، اما در این مسیر این نکته را نیز قبول داریم که در تعیین قیمت باید تمام هزینه‌ها لحاظ شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: مشکلی که در این مسیر وجود دارد این است که بسیاری از هزینه‌ها از نظر حسابداری تمام شده مورد قبول نیستند و نباید در قیمت نهایی لحاظ شود. بنابراین نهاد تنظیم‌گر باید نظارت کند و براساس صورت‌های مالی قیمت‌های منطقی و عادلانه را تعیین کند. علاوه بر صورت‌های مالی ما مرجع‌های دیگری نیز مانند قیمت خودروهای مشابه در منطقه و کشورهای همسایه داریم که باید در تعیین قیمت به این نکات نیز توجه کنیم.

دیگر خبرها

  • واکنش شورای رقابت به افزایش ۱۵۰ میلیونی قیمت پژو پارس
  • افزایش قیمت کارخانه ای خودرو‌؛ کسی گرانی را به گردن نمی‌گیرد
  • ماجرای دنباله دار افزایش ۵۰ درصدی قیمت پژو پارس؛ وزیر صمت و شورای رقابت چه می گویند؟ | قیمت های جدید را ببینید
  • وزیر صمت: در مورد قیمت پژو پارس، شورای رقابت مسؤول است
  • شورای رقابت قیمت گذار خودرو نیست
  • بیشترین نارضایتی مردم از خودرسازان چیست؟ | ویدئو
  • شورای رقابت قیمت گذار خودرو نیست/ ثبت ۲ هزار شکایت از خودروسازان
  • رسیدگی به ۲ هزار شکایت از خودروسازان در شورای رقابت
  • قیمت محصولات ایران‌خودرو یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ دنا گران شد
  • نباید قیمت‌ های سلیقه‌ای خودروسازان ملاک قرار بگیرد