Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامرضا حقایق پور،مدیرکل بنیاد شهید استان قزوین گفت: ساخت المان شهدای مفقودالاثر از مهمترین درخواست‌های خانواده شهداست که امیدواریم به زودی تعیین تکلیف شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قزوین، غلامرضا حقایق پور بعداز ظهر امروز(سه شنبه) در جلسه کارگروه گلزار شهدای استان قزوین که در سالن جلسات مدیریت بحران استانداری قزوین برگزار شد؛ با بیان اینکه این سومین کارگروه ساختاری است، اظهار کرد: در جلسه قبل این کارگروه بحث ساماندهی جاده‌های مواصلاتی به گلزار شهدا در روستاها تصویب و لیست این روستاها به راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ارسال شد که مشکل راه گلزار شهدای روستای زرجه بستان انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: لیست گلزارهای شهدای دارای اولویت برای بازسازی جهت تخصیص اعتبار، تهیه شد که اکنون بیشتر دستگاه‌ها با مشکلات اقتصادی مواجه هستند؛ اما سازمان مدیریت برنامه‌ریزی و بودجه همراهی خوبی دارد و در جلسه شورای مسکن هم درخواست‌هایی درباره گلزار شهدا مطرح شد.

مدیرکل بنیاد شهید استان قزوین ادامه داد: تمامی اعتبارات بنیاد شهید متمرکز است و تنها اعتباری که به صورت استانی تامین می‌شود در حوزه گلزار شهداست؛ اگر فرمانداران شهرستان‌ها همکاری و اقدام لازم را داشته باشند ما می‌توانیم تا پایان امسال بازسازی چند مزار شهدا را در دستور کار قرار دهیم.

ساخت المان شهدای مفقودالاثر از مهمترین درخواست‌ خانواده شهداست

این مقام مسئول عنوان کرد: ساخت المان شهدای مفقودالاثر هم از مهمترین درخواست‌های خانواده شهداست که در استان قزوین ۱۸۵شهید مفقودالاثر وجود دارد؛ اما متاسفانه این درخواست سابقه ۱۰تا۱۵ ساله دارد به طوری که تاکنون تعدادی از مادران و پدران این شهدا از دنیا رفته‌اند.

حقایق پور اذعان کرد: طرح ساخت المان شهدای مفقودالاثر سال‌ها در دستور کار قرار دارد که سال گذشته مجدد کلید خورد اما مجدد متوقف شد و مقرر بود که مجری طرح برنامه‌ها را ارائه دهد که تاکنون انجام نشده و مشکلات اداری ایجاد شده است که امیدواریم برطرف شود.

وی با بیان اینکه برای حل مشکل روشنایی گلزارهای شهدا با اداره برق مکاتباتی انجام شده است، ابراز کرد: گلزارهای شهدا پس از ساماندهی باید تحویل دهیاری و شهرداری‌ها داده شود که این کار انجام شده اما اقدامات مناسبی از سوی دهیاران و شهرداران برای نگهداری صورت نمی‌گیرد که شاهد تخریب این اماکن هستیم.

ساماندهی گلزارهای شهدای روستایی

مدیرکل بنیاد شهید استان قزوین اذعان کرد: طبق مصوبه کارگروه قبلی نیز قرار شد که بنیاد مسکن در هر روستایی که طرح هادی را اجرا می‌کند، لیست روستاها را به ما ارائه دهد تا برای ساماندهی گلزار شهدا هماهنگی و همکاری کنیم.

این مقام مسئول با تاکید براینکه امیدواریم المان شهدای مفقودالاثر به زودی تعیین و تکلیف شود، بیان کرد: اکنون ۱۰۰جانباز ۷۰درصد در استان داریم که طبیعتا شهید محسوب خواهند شد و شهدایی از مناطق مرزی و شهدای مدافع سلامت داریم که باید تدابیر لازم برای فراهم کردن مکان مناسب اندیشیده شود.

حقایق پور در پایان گفت: یک مکان ذخیره شهدا در گلزار شهدای قزوین داریم که در جریان ساخت پل امام رضا(ع) به صورت یک مخروبه درآمده و وضعیت نابسامانی دارد که انتظار داریم اکنون که این پروژه به اتمام رسیده، شهرداری اقدام لازم برای ساماندهی این مکان انجام دهد چون مکانی برای تجمع معتادین شده و مورد گلایه خانواده معزز شهدا است.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: گلزارهای شهدا استان قزوین بنیاد شهید گلزار شهدا حقایق پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۳۵۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکر‌های شهدای غزه در خیابان‌ها به خاک سپرده می‌شود

به گزارش خبرگزاری تقریب: فلسطین آنلاین با انتشار تصاویری از قبور شهدای فلسطینی در خیابان‌های نوار غزه نوشت به سبب شمار زیاد شهدا و نبود جا در قبرستان ها، پیکر‌های شهدا در خیابان‌های نوار غزه به خاک سپرده می‌شوند.

https://www.taghribnews.com/images/docs/files/000629/nf00629771-1.mp4

دیگر خبرها

  • پیکر‌های شهدای غزه در خیابان‌ها به خاک سپرده می‌شود
  • مراسم شب‌های قدر در گلزار شهدای قزوین برگزار می‌شود
  • ساخت کارخانه نوآوری و توسعه شرکت‌های دانش بنیان در زهک اجرا می‌شود
  • حال وهوای زائران نوروزی در گلزار شهدای کرمان
  • درگذشت پدر شهید والامقام رحیم میراب اورنگ
  • قزوین میزبان ۲ شهید گمنام می شود
  • برپایی مراسم شب‌های قدر در امامزاده حسین و گلزار شهدای قزوین
  • برگزاری مراسم شب‌های قدر در جوار گلزار مطهر شهدای بهشت رضا(ع) مشهد
  • جزئیات تشییع و خاک‌سپاری ۲ شهید گمنام در استان قزوین
  • تجمع دانشجویان زنجانی در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی+فیلم