Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-مدیرکل بیمه سلامت استان قم با اشاره به هزینه‌های درمانی این بیمه از ابتدای سال جاری گفت: ۱۳۹ میلیارد تومان در این مدت هزینه شده است که به‌زودی ۷۳ میلیارد تومان باقی‌مانده پرداخت می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، محمدرضا فخاریان‌ قمی امروز در نشست خبری با اشاره به عملکرد بیمه سلامت در سطح استان قم اظهار داشت: براساس آمار پایان آذرماه، 322 هزار و 835 نفر در استان قم تحت پوشش بیمه سلامت‌ هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بیمه سلامت استان قم افزود: از این تعداد 97 هزار و 168 نفر عضو صندوق بیمه همگانی،‌ 18 هزار و 931 نفر عضو صندوق بیمه ایرانیان، ‌54 هزار و 159 نفر عضو صندوق بیمه روستائیان هستند.

وی با بیان اینکه از مجموع بیمه‌شدگان سلامت، 90 هزار و 638 نفر عضو صندوق سایر اقشار یعنی شامل بیمه‌شدگان بنیاد شهید،‌ بهزیستی،‌ طلاب ایرانی و غیرایرانی، دانشجویان، اتباع و کمیته امداد و همچنین 61 هزار و 939 نفر عضو صندوق کارکنان دولت هستند، گفت: در مجموع 542 مرکز طرف قرارداد با بیمه سلامت در سطح استان قم هستند که شامل ‌145 داروخانه، 24 آزمایشگاه،‌ 35 فیزیوتراپی، 6 مرکز جراحی محدود و 6 بیمارستان دولتی و 4 بیمارستان غیردولتی است.

فخاریان‌ قمی خاطرنشان کرد: همچنین 125 پزشک عمومی،‌ 83 پزشک متخصص و 27 پزشک فوق‌تخصص در قم طرف قرارداد با بیمه سلامت هستند.

مدیرکل بیمه سلامت استان قم عنوان کرد: در حال حاضر نیز یک مرکز رادیوتراپی، ‌18 دندانپزشک،‌ 17 درمانگاه خصوصی، ‌2 درمانگاه دولتی دانشگاهی، ‌هشت درمانگاه تخصصی طرف قرارداد بیمه سلامت در مسیر خدمت‌رسانی است.

وی با تأکید بر اینگه از دیگر مراکز تحت قرارداد بیمه سلامت در قم سه درمانگاه دولتی غیردانشگاهی، 12 درمانگاه خیریه، 6 مرکز ترک اعتیاد، 14 مرکز بهداشتی درمانی روستایی و 35 مرکز بهداشتی درمانی شهری است، ابراز کرد: از ابتدای سال 219 هزار و 675 دفترچه بیمه صادرشده و تسهیلات در شرایط کرونایی باعث کاهش چشمگیر بیماران شد.

مدیرکل بیمه سلامت استان قم اظهار داشت: ارائه دستورالعمل‌های آموزشی، تسهیل در ارائه استعلاجی و مرخصی برای همکاران در صورت داشتن علائم بیماری و تهیه ماسک و ملزومات برای پرسنل و عدم ارجاع اسناد دفاتر پیشخوان و پاسخگویی به‌صورت تلفنی و کاهش مراجعات حضوری از جمله اقدامات مهم در شیوع کرونا به شمار می‌رود.

بدهی بیمه سلامت ‌به موسسات دولتی و غیردولتی در خراسان جنوبی ‌پرداخت شدطرح ارجاع صندوق بیمه سلامت همگانی در چهارمحال و بختیاری آغاز شد

وی در مورد هزینه‌های درمانی بیمه سلامت از ابتدای سال جاری تصریح کرد: 139 میلیارد تومان در این مدت هزینه شده است که توانسته‌ایم 65 میلیارد و 800 میلیون تومان را پرداخت کنیم و به‌زودی 73 میلیارد تومان باقی‌مانده پرداخت می‌شود.

فخاریان‌ قمی ادامه داد: به‌طور متوسط ماهانه 18 میلیارد و 500 میلیون تومان برای بیمه‌شده‌های بیمه سلامت در استان قم در روند درمان هزینه می‌شود که 8 میلیارد و 900 میلیون تومان مربوط به مراکز دولتی دانشگاهی و 9 میلیارد و 600 میلیون تومان مربوط به مراکز غیردولتی است.

وی یادآور شد: 1200 نفر از بیماران خاص در قم تحت پوشش خدمات بیمه‌ای هستند که شامل ‌55 نفر بیمار هموفیلی،‌ 94 نفر تالاسمی، ‌407 نفر دیالیزی، 501 نفر ام اس و 143 نفر بیماران پیوند کلیه هستند.

مدیرکل بیمه سلامت استان قم با تأکید بر اهمیت توسعه نسخه‌نویسی الکترونیکی بیان کرد: در حال حاضر نسخه‌نویسی در 90.8 درصد مطب‌های طرف قرارداد و 96 درصد از داروخانه‌های طرف قرارداد با بیمه سلامت در قم به‌صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: قم در نسخه‌نویسی الکترونیک دارای رتبه 14 در سطح کشور است و برآنیم بتوانیم با ایجاد زیرساخت‌های لازم این رتبه را ارتقا دهیم.

فخاریان‌ قمی عنوان کرد: افرادی که دارای تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند می‌توانند تا پایان سال جاری با مراجعه به دفاتر پیشخوان عضو صندوق بیمه همگانی شوند.

انتهای پیام/457/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: عضو صندوق بیمه میلیارد تومان بیمه سلامت نفر عضو صندوق میلیون تومان طرف قرارداد نسخه نویسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۳۵۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت هزینه‌های خدماتی و درمانی بیماران سرطانی توسط دولت، به زودی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، تامین هزینه و خدمات درمانی بیماران سرطانی و بهره برداری از تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی و راه اندازی مجدد درمانگاه هلال احمر خبرهای مطرح شده در نخستین جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان مهاباد در قالب کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت و زنان و خانواده بود.

فرماندار ویژه مهاباد با اعلام این خبر در نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان از راه‌اندازی مجدد درمانگاه هلال احمر در هفته‌های آتی هم خبر داد.

حسن عباسی افزود: در حال حاضر حدود 80 درصد از هزینه های خدمات و درمان بیماران سرطانی که مراحل شیمی درمانی را طی می کنند پرداخت می شود.

او اضافه کرد: هر چند این امر برای نیازمندان به صورت کامل پرداخت می شود اما دولت در حال برنامه ریزی است تا  این هزینه ها را به صورت کامل برای همه بیماران سرطانی پرداخت و نیازهای دارویی آنها را تامین کند.

فرماندار ویژه مهاباد گفت: همچنین تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی که یکی از نیازهای منطقه بود در حال اتمام و بهره برداری است.درمانگاه هلال احمر که مدت ها راکد بود قرار است به زودی راه اندازی و دوباره فعال شود.

درادامه این نشست از ویژه برنامه های هفته سلامت با الگوگیری از شعار سال گفته شد.

 علیزاده آذر رئیس مرکز بهداشت مهاباد گفت: گلباران مزار شهدای مدافع سلامت، زنگ سلامت، راه اندازی کلینیک سیار دندانپزشکی به مدت سه روز، ویزیت رایگان در قالب بسیج جامعه پزشکی در مناطق کمتر برخوردار، برپایی ایستگاه سلامت در حاشیه برپایی نماز جمعه، آموزش مردم با محور حفظ و ارتقای سلامت در پایگاه های سلامت توسط مراقبین سلامت از ویژه برنامه های هفته سلامت در شهرستان مهاباد است.

تشدید نظارت ها بر نحوه عملکرد رستوران ها و غذاخوری ها، ارایه برنامه های ادارات در مسیر حفظ و ارتقای سلامت عمومی، فراهم کردن بستر فرهنگ سلامت اجتماعی  با استفاده از ظرفیت رسانه ملی و فضای مجازی و تجلیل از فعالان حوزه سلامت از دیگر برنامه‌ها و محورهای مهم این جلسه بود.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پرداخت هزینه‌های خدماتی و درمانی بیماران سرطانی توسط دولت، به زودی
  • پرداخت بیش از ۱۲ هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال به مراکز درمانی
  • پرداخت ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات پزشکان و مراکز درمانی طرف قرارداد
  • هزینه ۱۳ میلیارد ریالی درمان بیمه شدگان کرمانشاهی طی سال گذشته
  • پرداخت ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌ها و پزشکان طرف قرارداد تأمین‌اجتماعی
  • پرداخت ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌ها و مراکز درمانی
  • واریز بخشی از مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد تامین‌ اجتماعی
  • واریزبخشی از مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد تامین‌اجتماعی
  • فعالیت سامانه نسخ الکترونیک بیمه سلامت پایدار شد
  • قرارگیری ۱۴ هزار نفر از مردم محلات کم برخوردار بام ایران زیرپوشش بیمه سلامت