Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: ۱۴۰ کیلوگرم پسماند مواد سرطان‌زا اتیدیوم بروماید برای اولین بار در این دانشگاه امحا شد.

علی بهشتی‌آل‌آقا، رئیس پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه رازی کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با اشاره به امحای ۱۴۰ کیلوگرم پسماند اتیدیوم بروماید، گفت: اتیدیوم بروماید یکی از سرطان‌زاترین مواد در کره خاکی است و از بین بردن پسماند‌های مربوط به آزمایشگاه بیوتکنولوژی گروه مهندسی تولید و ژنتیک گیاهی برای اولین بار در دانشگاه رازی صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهشتی‌آل‌آقا افزود: اتیدیوم بروماید ماده‌ای جامد به رنگ قرمز مایل به قهوه‌ای و نسبتا محلول در آب با متاژن بسیار قوی و سمی که با تابیدن نور uv به آن، فلورسنت ساطع و در پوست انسان باعث ایجاد متاسیون و در نهایت سرطان می‌شود که از بین بردن این گونه مواد به سلامت محیط زیست و انسان کمک می‌کند.
رئیس پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه رازی کرمانشاه بیان کرد: تفکیک پسماند‌های جامد و مایع اتیدیوم بروماید به صورت مکانیزه و با رعایت اصول کاملا بهداشتی صورت گرفته که هدف از این اقدام جلوگیری از رها شدن پسماند‌ها در محیط زیست است که موجب آلودگی خاک و آب و در نتیجه آسیب به موجودات زنده می‌شود.
وی با اشاره به صرف هزینه بالغ بر ۱۰۰ میلیون ریال برای از بین بردن این پسماندها، خاطرنشان کرد: در ابتدای کار، با ثبت‌نام در سایت سازمان محیط زیست و طی قراردادی با شرکت ره پویان صالح اصفهان که از جمله فعالیت‌های این شرکت از بین بردن پسماند‌های صنعتی است، در این راه گام نهادیم. در این شرکت با استفاده از دستگاه‌های پسماندسوز در درجه حرارت ۱۱۰۰ درجه سانتی‌گراد مواد به خاکستر تبدیل شدند.
وی این اقدام را نقطه شروعی برای جمع‌آوری و امحای پسماند‌های مضر در آینده دانست و اظهار کرد: زمان سپری شده برای به اتمام رساندن این پروسه حدودا ۹ ماه بوده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه رازی کرمانشاه تفکیک پسماند ژنتیک گیاهی دانشگاه رازی بین بردن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۳۶۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضبط ۱۰۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد توسط تعزیرات البرز

ایسنا/البرز مدیرکل تعزیرات حکومتی البرز از کشف و ضبط بیش از ۱۰۰ کیلوگرم انواع مواد غذایی پخته و منجد فاسد و غیر بهداشتی خبر داد.

حمیدرضا کیوانفر روز چهارشنبه هشتم فروردین اظهار کرد: این مقدار مواد غذایی فاسد شامل برنج، انواع خورشت، گوشت و ... بوده که حین بازدید بازرسان کشف و ضبط شده است.

کیوانفر بیان کرد: تعدادی واحد صنفی عرضه مواد غذایی نیز به دلیل عدم رعایت اصول بهداشتی در البرز پلمب شد.

کیوانفر گفت: طرح تشدید نظارت بر فعالیت رستوران‌ها و مراکز عرضه مواد غذایی (بیرون بر) از ابتدای ماه مبارک رمضان در البرز آغاز شده و با جدیت ادامه دارد.

وی یادآورشد: طرح ویژه نظارت بر مراکز عرضه مواد غذایی روزانه توسط گشت مشترک تعزیرات حکومتی با همراهی دامپزشکی و بهداشت انجام می‌شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی البرز از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف موارد را به مراجع ذیربط اعلام کنند تا در سریع‌ترین زمان رسیدگی شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۱۱۱ کیلوگرم مواد مخدر در زاهدان کشف شد
  • افزایش نظارت‌ بر پسماند بیمارستانی در مازندران
  • تاکید بر افزایش نظارت‌ پسماند بیمارستانی در مازندران
  • مراسم احیاء شب های قدر و عزاداری شهادت امام علی(ع) در کرمانشاه
  • ابتکار دانشمند ایرانی در استفاده از نانوذرات طلا برای از بین بردن باکتری‌ دهان و دندان
  • کشف بیش از ۵ کیلوگرم تریاک در شهرستان کاشمر 
  • ۷۹ هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد درالبرز معدوم شد
  • کشف بیش از ۱۰۳ کیلوگرم انواع مواد مخدر در مازندران
  • ضبط ۱۰۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد توسط تعزیرات البرز
  • مواد غذایی سرطان‌زا را بشناسید