Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-23@16:56:38 GMT

قیمت گوشت گوساله وارداتی اعلام شد

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۳۶۰۴۹

قیمت گوشت گوساله وارداتی اعلام شد

کارگروه تنظیم بازار قیمت گوشت گوساله وارداتی را بر اساس نرخ ارز نیمایی، در زمان واردات این محصول به کشور، ۷۳ تا ۱۲۰ هزار تومان تعیین کرد.

 

به گزارش پول نیوز، کارگروه تنظیم بازار قیمت گوشت گوساله وارداتی را بر اساس نرخ ارز نیمایی، در زمان واردات این محصول به کشور ،73 تا 120 هزار تومان تعیین کرد.

برابر قیمت محموله‌های وارداتی بر مبنای ماهانه نرخ ارز سامانه نیما در زمان تحویل گوشت قرمز به شرکت پشتیبانی امور دام کشور در هفت ماه اول سال جاری، به تفکیک فروردین ماه 73 هزار تومان اردیبهشت ماه 76 هزار تومان خرداد ماه 85 هزار تومان تیر ماه 95 هزار تومان مردادماه 100 هزار تومان شهریورماه 120 هزار تومان و مهرماه تعیین شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این مصوبه آمده است:

با توجه به درخواست شماره 370/17008 مورخ 99/10/21 در خصوص تعیین تکلیف قیمت گوشت منجمد گوساله تاریخ دار بخش خصوصی قابل تهاتر با شرکت پشتیبانی امور دام کشور در جلسه مطرح و مورد موافقت قرار گرفت.

شرکت پشتیبانی امور دام کشور مربوط به فهرست واردکنندگان مشتمل بر میزان قرارداد منعقده به میزان تحویل و تعهدات و... را به همراه کلیه اسناد مثبت به سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان ارائه تا سازمان مذکور به تفکیک هر محموله و مطابق ضوابط قیمت‌گذاری نسبت به تعیین قیمت اقدام نماید.

تبصره 1: قیمت محاسبه شده توسط سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان مشکلات تسویه حساب با وارد کنندگان خواهد بود.

برابر قیمت محموله‌های وارداتی بر مبنای ماهانه نرخ ارز سامانه نیما در زمان تحویل گوشت قرمز به شرکت پشتیبانی امور دام کشور در هفت ماه اول سال جاری به تفکیک فروردین ماه 73 هزار تومان اردیبهشت ماه 76 هزار تومان خرداد ماه 85 هزار تومان تیر ماه 95 هزار تومان مردادماه 100 هزار تومان شهریورماه 120 هزار تومان و مهرماه در مورد تایید نمایندگان وزارت جهاد کشاورزی و وزارت اطلاعات و تشکل مربوطه قرار گرفت( ضمن فرآورده‌های خام دامی شرکت پشتیبانی امور دام سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان).

 

منبع: تسنیم

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: قیمت گوشت پول نیوز گوشت وارداتی گوشت گوساله دام شرکت پشتیبانی امور دام کشور هزار تومان قیمت گوشت نرخ ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۳۶۰۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گوشت قرمز وارداتی در راه بازار/ سرانه مصرف گوشت قرمز در کشور چقدر است؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مجتبی نوروزی، رئیس سازمان دامپزشکی کشور،‌ در نشست خبری اظهار کرد:« مردم از دست زدن به دام و کنه‌ها خودداری کنند زیرا در فصل گرما طبق روال هر ساله شاهد طغیان این بیماری در کشور هستیم.»

براساس گزارش تسنیم، رئیس سازمان دامپزشکی کشور در ادامه گفت:« تا به امروز ۳ مورد ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو مواجه بودیم که به منجر به فوت یک نفر نیز شده است.»

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت:« استان‌های جنوبی کشور از جمله سیستان و بلوچستان با این پدیده مواجه هستند اما با اطلاع‌رسانی مناسب به مردم در مقایسه با سال قبل شاهد کاهش ۴۰ درصدی موارد ابتلا بوده‌ایم.»

نوروزی تصریح کرد:« بارش‌های مناطق جنوبی کشور امکان تکثیر و ازدیاد ویروس‌ها را فراهم می‌کند. همچنین تعداد کنه‌ها نیز افزایش خواهد یافت.»

سرانه ۷ کیلوگرمی گوشت قرمز در سال

وی در ارتباط با سرانه محصولات گوشت قرمز در کشور گفت:«سرانه مصرف گوشت قرمز در سال گذشته برای هر نفر ۷ کیلوگرم در سال بود که در مقایسه با سال قبل خود کاهش یافته است اما این رقم با مصرف گوشت سفید جبران شده است.»

رئیس سازمان دامپزشکی کشور در پاسخ به سوالی درباره قاچاق یا صادرات دام از کشور گفت:« هیچ مجوزی برای صادرات دام صادر نشده زیرا کشور نیازمند گوشت قرمز است اما در ۴۵ روز گذشته هزار تن گوشت سفید به کشورهای همسایه صادر شده که عمده آن به عراق بوده است.»

امکان افزایش صادرات مرغ

وی گفت:« نیاز کشورهای همسایه به گوشت قرمز در سال ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تن است که می‌توانیم ۳۰۰ هزار تن آن را تامین کنیم.»

رئیس سازمان دامپزشکی کشور تصریح کرد:« دوره‌های پرورش مرغ ۳.۶ در سال است که در صورتی که این رقم به ۴ دوره افزایش یابد ۱۷۰ میلیون قطعه جوجه در کشور تولید می‌شود که باید مازاد آن را صادر کنیم.»

نوروزی افزود:« اگر بتوانیم با تولید مرغ سایز در ۶ دوره در سال جوجه‌ریزی داشته باشیم و وزن مرغ‌ها را به صورت نیمچه به کشتارگاه ارسال کنیم حتی این قابلیت وجود دارد که بتوانیم در سال یک میلیون تن تولید مازاد خود را صادرات کنیم.»

وی تصریح کرد:« مرغ نیمچه ۳۷ تا حداکثر ۴۰ روزه روانه کشتارگاه می‌شود که طعم بهتری نیز در مقایسه با مرغ‌های بزرگ دارد و در نهایت میزان تولید در کشور افزایش می‌یابد.»

رئیس سازمان دامپزشکی کشوردر پاسخ به سوال گفت: وضعیت تولید تخم مرغ نیز در کشور منطقی است به طوریکه در سال قبل ۱۳۶ هزار ۵۰۰ تن تولید مازاد صادر شده است.

نوروزی در پاسخ به سوال دیگری در ارتباط با اینکه با توجه به یارانه‌ای بودن تولید مرغ در کشور آیا برنامه‌ای برای افزایش صادرات این محصول وجود دارد، اظهار کرد:« وظیفه تصمیم‌گیری درباره صادرات یا افزایش صادرات مرغ و تخم‌مرغ با وزارت جهاد کشاورزی است و ما تنها درخصوص امکان و ظرفیت‌های تولید در کشور اظهار نظر می‌کنیم.»

وی افزود:« با این وجود نظر شخصی من آن است که تولید در کشور باید با هدف صادرات انجام شود.»

شرایط واردات گوشت قرمز و دام از ۷ کشور فراهم شد

وی در خصوص واردات دام نیز گفت:« کشورهای روسیه، گرجستان، قزاقستان، اروگوئه، استرالیا، نیوزلند، از جمله کشورهایی هستند که واردات دام و گوشت قرمز از آنها مشکلی ندارد. همچنین اجازه واردات برخی از کشتارگاه‌های هند و پاکستان نیز صادر شده است.»

رئیس سازمان دامپزشکی کشور در پاسخ به سوال دیگری افزود:« در حال حاضر واردات دام از هند و پاکستان نیز انجام می‌شود اما در استان سیستان و بلوچستان قرنطینه و در همانجا سمپاشی شناسنامه‌دار انجام می‌شود و بعد از آنجا همانجا ذبح یا پرورش داده می‌شوند.»

وی افزود:« درصورتی که برزیل نیز مستندات لازم را ارائه دهد شرایط واردات از این کشور نیز فراهم می شود اما در حال حاضر تجار تمایل کمتری به واردات دام زنده دارند.»

۲۲۷۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897941

دیگر خبرها

  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳+جدول
  • گوشت قرمز ۲۹۹ هزار تومانی وارد بازار شد؛ از کجا می‌توان گوشت ارزان خرید؟
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳+جدول
  • گوشت قرمز وارداتی در راه بازار | سرانه مصرف گوشت قرمز در کشور چقدر است؟
  • ادامه توزیع گوشت قرمز منجمد گوساله و گوسفند در مشهد
  • گوشت قرمز وارداتی در راه بازار/ سرانه مصرف گوشت قرمز در کشور چقدر است؟
  • گوشت تنظیم بازاری وارداتی به زودی در سراسر کشور عرضه می‌شود
  • عرضه گوشت تنظیم بازاری وارداتی به زودی در سراسر کشور
  • عرضه گوشت تنظیم بازاری وارداتی به زودی در سراسر کشور | قیمت گوشت گوساله در میادین و فروشگاه ها
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳+جدول