Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-19@06:48:54 GMT

آب ماست بسیار مغذی است

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۳۶۱۰۳

آب ماست بسیار مغذی است

ایران اکونومیست- استادیار پژوهش مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع‌طبیعی لرستان گفت: آب ماست حاوی کلسیم و ویتامین‌های محلول در آب موجود در شیر شامل ویتامین‌های گروه B، پروتئین، چربی و برخی از املاح دیگر شیر بوده و بسیار مفید است و نباید دور ریخته شود.

 

بهروز یاراحمدی با اشاره به اینکه ماست در مقایسه با شیر به دلیل افزودن باکتری‌های مفید مقدار بیشتری کلسیم و پروتئین دارد، اظهار کرد: ماست یکی از فرآورده‌های تخمیری شیر است که در اثر افزودن مایه ماست به شیر و نگهداری آن در شرایط خاص حاصل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ماهیت مایه ماست از باکتری‌های استرپتوکوکوس ترموفیلوس و لاکتوباسیلوس بولگاریکوس است که به‌عنوان استارتر یا آغازگر در تولید فرآورده‌های تخمیر شده مثل ماست استفاده می‌شوند.

یاراحمدی عنوان کرد: ماست در مقایسه با شیر به دلیل افزودن باکتری‌های مفید مقدار بیشتری کلسیم و پروتئین دارد.

استادیار پژوهش مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع‌طبیعی لرستان بیان کرد: آب ماست حاوی کلسیم و ویتامین‌های محلول در آب موجود در شیر شامل ویتامین‌های گروه B، پروتئین، چربی و برخی از املاح دیگر شیر بوده و بسیار مفید است و نباید دور ریخته شود.

وی تصریح کرد: شیر در صورت مصرف مستمر، فشارخون افراد مبتلا به فشار را تنظیم می‌کند ولی درمورد آب ماست به دلیل وجود اسیدلاکتیک و نمک کم می‌تواند موجب کاهش فشارخون شود.

یاراحمدی تأکید کرد: ترشی ماست یکی‌از خواص ماهیتی آن بوده که در اثر فعالیت‌های لاکتیکی مایه ماست و تبدیل قند لاکتوز شیر به اسید لاکتیک ایجاد می‌شود، ماست در اثر فرآیند اعمال شده، شرایط نگهداری و مایه ماست مصرف شده می‌تواند از درجه ترشی و یا شیرینی متفاوتی برخوردار باشد.

ایسنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: مایه ماست آب ماست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۳۶۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارسلونا زندگی ماست!؛ تجمع هواداران کاتالان ساعاتی پیش از آغاز دیدار برگشت با پاری سن ژرمن / فیلم

ساعت 22:30 امشب بارسلونا و پاری سن ژرمن دیدار برگشت خود در یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا را برگزار خواهند کرد. دیدار رفت در پاریس با پیروزی 3-2 آبی و اناری ها خاتمه یافته بود.

دانلود (1.9MB)

دیگر خبرها

  • کوچک‌ترین بمب‌افکن دنیا
  • غذا‌های مفیدی که بدن هر بیماری را تقویت می‌کند
  • پروتئین بار خانگی و روش های درست کردن آن در خانه
  • حماس: آزادی اسرای فلسطینی همچنان در راس اولویت‌های ماست
  • ایستادگی مقاومت لبنان در مساله فلسطین، مایه افتخار همه ماست
  • «خدا رو شکر بین لشکر عشق هنوز قاسم سلیمانی زیاده»
  • خلاقیت در عرضه ماست (+عکس)
  • این تخمه ها منبع بزرگ پروتئین و خواص گوناگون هستند
  • بارسلونا زندگی ماست!؛ تجمع هواداران کاتالان ساعاتی پیش از آغاز دیدار برگشت با پاری سن ژرمن / فیلم
  • برای سلامتی موهایمان چه غذاهایی بخوریم؟