Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها – مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: ۶۰ سکونتگاه غیررسمی در استان وجود دارد و ۱۷ پایگاه فرهنگی اجتماعی در این مناطق راه اندازی شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، حجت الاسلام نورالله ولی نژاد عصر امروز در نشست مدیران دفاتر تبلیغات اسلامی با محوریت بنیاد هدایت، اظهار داشت: برای کاهش آسیب‌های اجتماعی، مسجد و امام محله نقش پررنگی دارند و برای پیشگیری نیاز به نهضت عمومی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه 60 سکونتگاه غیررسمی در گلستان وجود دارد، گفت: این مناطق باید آسیب شناسی و سپس برنامه ریزی شوند، 17 پایگاه فرهنگی اجتماعی از سوی قرارگاه تحول اداره کل تبلیغات اسلامی استان در این مناطق راه اندازی شده اما فاصله زیادی تا رسیدن به اندازه مطلوب داریم.

ولی نژاد با بیان اینکه رسالت امام محله کارکردهای فرهنگی، اجتماعی، آموزشی، مواسات، اشتغالزایی و غیره است، بیان داشت: امام محله زبان گویای مردم و مسئولان و زمینه ساز رشد و عالی هر محله است و برای اجرای طرح در محلات کم برخوردار به اعتبار نیاز داریم.

وی افزود: در کارکردهای اجتماعی باید ساز و کار، زیرساخت‌ها، سنجه‌ها و پیش درآمدها مورد توجه قرار بگیرد و به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی در محلات کم برخوردار استقرار یک روحانی توانمند در قالب امام به همراه خانواده در این محلات ضروری است.

وی ادامه داد: وجود امام محله موجب تداوم فعالیت‌های فرهنگی، مدیریت خدمات عمومی، ارتقای سطح فرهنگی، ایجاد امنیت و رفع آسیب‌های موجود در محله می‌شود و باید با تخصیص اعتبار در سایر محلات کم برخوردار اجرایی شود.

طرح " امام محله" در 80 هزار محله کشور اجرا می‌شوداجرای طرح امام محله در 5 هزار مسجد کشوری/مسجد محور اصلی کاهش آسیب‌های اجتماعی استطرح "امام محله" در 5000 مسجد کشور اجرا می‌شود

رئیس بنیاد هدایت سازمان تبلیغات اسلامی هم با بیان اینکه طرح امام محله در راستای تقویت فرهنگی جامعه شکل گرفته، گفت: با انجام کارهای تبلیغاتی، گفتمان سازی و الگوسازی به دنبال تقویت این طرح هستیم.

حجت الاسلام سیدناصر میرمحمدیان افزود: در این طرح هر امام جماعت مسجد محله، امام آن محله محسوب می‌شود، امام محله به مباحث و مسائل مختلف محله می پردازد و برای حل و فصل آنها تلاش خواهد کرد.

وی ادامه داد: نگاه سازمان تبلیغات به این طرح تسهیل گرانه است و به امامان محله خدماتی از قبیل محتوایی، آموزشی، مشاوره و خدمات رسانه‌ای ارائه می‌شود.

انتهای پیام/588/ ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تبلیغات اسلامی امام محله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۳۶۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رودخانه «قره سو» پُرآب شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ بارش‌های چند روز اخیر در مناطق مختلف استان گلستان به ویژه در سرشاخه‌های رودخانه قره‌سو باعث شد تا این رودخانه پُرآب شود و حتی در برخی مناطق، طغیان کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • رودخانه «قره سو» پُرآب شد
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • عملیات ساخت پایگاه سلامت شهدای «کهنه‌دژ» آغاز شد
  • تبلیغات و اطلاع‌رسانی از راهکار‌های رونق گردشگری است
  • افتتاح پایگاه آموزش قرآنی مساجد در مسجد صاحب الزمان (ع) مشهد
  • دشمن در تلاش برای ایجاد دوگانگی و اختلافات قومی و مذهبی است
  • بررسی مسائل و مشکلات محلات حاشیه نشین شهر یزد
  • نبود آموزش‌های شهروندی در حوزه فرهنگی و اجتماعی/ فعالیت‌های پردوام و فاخر محدود است
  • اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی ویژه خانواده و بانوان در البرز
  • ساماندهی بیش از ۷ هزار آسیب‌دیده اجتماعی در تهران