Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-04-24@04:45:47 GMT

شانسی که در خانه سیگنال را زده!

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۳۶۱۹۲

شانسی که در خانه سیگنال را زده!

ایتنا - کوچ کاربران در هفتم ژانویه که الون ماسک، مدیرعامل شرکت تسلا در پیامی به ۴۰ میلیون هوادارش در توییتر توصیه کرد برنامه سیگنال را نصب کنند، شدت گرفت.
نگرانی نسبت به سیاست‌های حریم خصوصی واتس‌اپ باعث شده است علاوه بر میلیون‌ها کاربر در غرب، کاربران چینی هم به دانلود اپلیکیشن‌های پیام‌رسان سیگنال و تلگرام اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش ایتنا از ایسنا، پس از اطلاعیه واتس‌اپ که به کاربران درباره اشتراک‌گذاری اطلاعاتشان با فیس‌بوک یادآوری می کرد، کاربران کوچ به پلتفرم‌های رمزگذاری شده دیگر را آغاز کردند و طبق آمار کانال رسمی تلگرام، این اپلیکیشن پیام رسان در فاصله ۱۰ تا ۱۳ ژانویه ۲۵ میلیون کاربر جدید اضافه کرد. دانلود سیگنال از طریق فروشگاه‌های اپ استور اپل و گوگل پلی در ده‌ها کشور افزایش یافت.

کوچ کاربران در هفتم ژانویه که الون ماسک، مدیرعامل شرکت تسلا در پیامی به ۴۰ میلیون هوادارش در توییتر توصیه کرد برنامه سیگنال را نصب کنند، شدت گرفت.

رشد تلگرام و سیگنال در چین به اندازه مناطق دیگری که واتس‌اپ در آنجا اپلیکیشن اصلی مورد استفاده کاربران بوده، قابل ملاحظه نبوده است اما رشد اخیر کاربران این اپلیکیشن‌ها در چین که وی‌چت اپلیکیشن شماره یک به شمار می رود، نشان می دهد اپلیکیشن‌های پیام‌رسان دیگر با ظرفیت‌های متفاوت در چین همچنان وجود دارند.

طبق آمار شرکت تحقیقاتی سنسور تاور، سیگنال در فاصله هشتم تا ۱۲ ژانویه ۹ هزار دانلود جدید از فروشگاه اپ استور چین داشت که رشد ۵۰۰ درصدی در مقایسه با فاصله سوم تا هفتم ژانویه را نشان می دهد. تلگرام در فاصله هشتم تا ۱۲ ژانویه ۱۷ هزار دانلود جدید داشت که رشد شش درصدی در مقایسه با سوم تا هفتم ژانویه را نشان داد. رشد واتس‌اپ در مدت مذکور متوقف شد و ۱۰ هزار دانلود داشت.

این حقیقت که تلگرام، سیگنال و واتس‌اپ در چین قابل دسترس هستند، ممکن است برای برخی مایه تعجب باشد اما سایت رصد سانسور اپل نشان می دهد که همه اپلیکیشنهای پیام رسان غربی همچنان در فروشگاه برنامه اپل موجود هستند. وضعیت برای اندروید متفاوت است زیرا خدمات گوگل عمدتا در چین مسدود شده اند و کاربران اندروید از فروشگاه‌های برنامه اندروید که توسط شرکت‌هایی نظیر تنسنت و بایدو اداره می شوند، استفاده می کنند. تلگرام و سیگنال در این فروشگاههای اندروید برای دانلود موجود نیستند و تنها کاربرانی که از ابزارهای فیلترشکن استفاده می کنند، قادر به دسترسی به گوگل پلی و نصب این اپلیکیشن‌ها هستند.

چالش بعدی استفاده از این اپلیکیشن‌هاست. برخی مانند سیگنال بدون نیاز به ابزار فیلترشکن به راحتی کار می کنند اما مشکل اصلی ثبت نام در سیگنال است. کاربر باید با استفاده از یک شماره تلفن حسابش را فعال کنند و شماره‌های تلفن چینی با هویت واقعی کاربران ثبت شده اند. کاربران می‌گویند واتس‌اپ گاهی بدون نیاز به فیتلرشکن در چین کار می کند اما بسیار کند است و فیس‌بوک بدون فیلترشکن قابل دسترس نیست.

طبق قانون امنیت سایبر که از سال ۲۰۱۷ به اجرا گذاشته شد، شرکت‌ها برای فعالیت قانونی در چین باید اطلاعات کاربران را در سرورهای داخل این کشور ذخیره کنند و اطلاعات لازم را در اختیار مقامات قرار دهند. به عنوان مثال اپل با یک فراهم کننده خدمات ابری چینی برای ذخیره اطلاعات کاربران چینی خود همکاری می‌کند.

بر اساس گزارش تک کرانچ، این الزام پرسشهایی را درباره نوع تعامل سیگنال و سایر اپلیکیشن‌های خارجی با مقامات چینی برانگیخته است. سیگنال اعلام کرده که هیچ اطلاعاتی را به پلیس هنگ کنگ نداده است و هیچ اطلاعاتی برای ارایه به پکن ندارد.

منبع: ايتنا

کلیدواژه: سیگنال پیام رسان واتس اپ هفتم ژانویه اپلیکیشن ها پیام رسان واتس اپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۳۶۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیر عامل تلگرام : اپل با حذف تلگرام از اپ استور، گل به‌خودی زد

مدیرعامل تلگرام معتقد است که حذف این پیام‌رسان از اپ استور چین در نهایت به ضرر خود اپل خواهد بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ پاول دورف، مدیرعامل تلگرام، با انتشار پستی در کانال شخصی خود گفت پیام‌رسان موردبحث در رتبه‌ی اول دانلودشده‌ترین اپلیکیشن‌های اندرویدی در چین قرار دارد و محبوبیتش روزبه‌روز در حال افزایش است.

تلگرام در چین فیلتر است و کاربران برای دسترسی به آن باید از VPN استفاده کنند. دورف می‌گوید چینی‌ها از تلگرام خوش‌شان می‌آید و همواره راهی برای استفاده از آن پیدا می‌کنند.

هفته‌ی گذشته دولت چین به اپل دستور داد که تلگرام، واتساپ، سیگنال و تردز را از اپ استور این کشور حذف کند. دورف می‌گوید از آن زمان آمار دانلود تلگرام در چین به‌هیچ‌وجه افت نکرده است.

مدیرعامل تلگرام معتقد است که حذف این پیام‌رسان از اپ استور چین، در واقع اقدامی علیه اپل محسوب می‌شود: «مقامات چین در حال فشار آوردن به تعداد بیشتری از مردم برای مهاجرت از آیفون به گوشی‌های اندرویدی تولیدشده توسط شرکت‌های چینی نظیر شیائومی هستند.» او در ادامه به قابلیت سایدلود در گوشی‌های اندرویدی اشاره کرد و گفت حذف تلگرام از اپ استور در نهایت باعث مهاجرت تعداد بیشتری از مردم این کشور به پلتفرم اندروید خواهد شد.

پاول دورف در ادامه‌ی سخنانش گفت که «اپل بار دیگر گل به‌خودی زد» و دلیل این اتفاق، سیاست انحصارگرایانه‌ی «باغ محصول» است. به اعتقاد دورف، حذف پیام‌رسان‌ها از اپ استور چین در نهایت باعث کاهش سهم آیفون در بازار موبایل این کشور خواهد شد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ستاره آرسنال: با خوش‌شانسی به چلسی گل زدم
  • پوشش‌دهی موج FM در استان کرمان ارتقا یافت
  • مدیر عامل تلگرام : اپل با حذف تلگرام از اپ استور، گل به‌خودی زد
  • سامان قدوس، گزینه بدون هزینه در نقل‌وانتقالات
  • پاول دورف: اپل با حذف تلگرام از اپ استور، گل به‌خودی زد
  • دارایی کاربران ایرانی در کیف پول تلگرام مسدود شد؟
  • سیگنال جدید طلا به سکه؛ بازار از بلاتکلیفی خارج می‌شود؟
  • ۷ اپلیکیشن انحصاری اندروید که آیفون از آن‌ها محروم است
  • زنگ خطری بزرگ برای کاربران تلگرام
  • اجرای AR روی جعبه‌های جدید دیجی‌کالا