Web Analytics Made Easy - Statcounter

امید ماهرانی، سه‌شنبه در نشست تخصصی کمیسیون کارآفرینی، کسب و کارهای نوین و دانش بنیان این اتاق که به شکل برخط (آنلاین) برگزار شد افزود: شرکت‌های دانش بنیان برای صادرات محصولات خود نیاز دارند از الزامات بازار و قراردادهای بین‌المللی آگاهی کامل و جامع داشته باشند تا بتوانند با ارائه مدارک صحیح، مسائل قانونی صادرات را پیش ببرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: شرکت در مناقصه‌های بین‌المللی یکی از مباحث مهم قانونی برای گرفتن پروژه‌های بین‌المللی از سوی فعالان اقتصادی و شرکت‌های دانش‌بنیان است که این مناقصه‌ها در سطح بین‌المللی روال مشخصی دارد و شرکت‌هایی که حضور در مناقصه‌ها را به عنوان یکی از درگاه‌های تداوم فعالیت و درآمدزایی مدنظر دارند باید از مشاوران متخصص برای ارزیابی مناقصه‌ها و تامین مستندات برای شرکت در آنها استفاده کنند.
او اظهار داشت: به روز بودن اسناد و معرفی پایگاه‌هایی که مناقصه‌های داخلی و خارجی را به متقاضیان ارائه دهد نیز از اقدامات مهم در این حوزه است که باید مورد توجه قرار گیرد.
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی فارس بیان کرد: یکی از اولویت‌های ما در فارس ایجاد شرایط برای صادرات محصولات شرکت‌های دانش بنیان بزرگ استان است که در این بخش مشکلات و ضعف‌هایی نیز وجود دارد.
ماهرانی گفت: ما در اتاق بازرگانی فارس در کنار شرکت‌های دانش بنیان و فعالان اقتصادی این حوزه هستیم و می‌کوشیم از هرگونه موازی کاری در این حوزه جلوگیری شود و هم‌افزایی بیشتری بین دستگاه‌های متولی و فعالان اقتصادی در شرکت‌های دانش بنیان فارس ایجاد شود تا فضا برای فعالیت شرکت‌ها در این استان هموارتر شود.
وی اضافه کرد: هم اینک استان فارس با برخورداری از حدود ۲۰۰ شرکت ثبت شده فعال دانش بنیان، در جایگاه چهارم کشور قرار دارد که عمده فعالیت این شرکت‌ها در حوزه‌های صنایع غذایی، دارو، فرآورده‌های پیشرفته، تشخیص و درمان، فناوری و موارد پیشرفته، ماشین‌آلات و تجهیزات پیشرفته، وسایل و تجهیزات پزشکی، برق و الکترونیک، مخابرات و خدمات تجاری سازی است.
ماهرانی ادامه داد: هم‌اینک در کشورمان، حمایت‌های مختلفی از شرکت‌های دانش بنیانی که توان صادرات دارند می‌شود و این شرکت‌ها باید برای اطلاع از این حمایت‌ها به سایت شرکت‌های دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مراجعه کنند.

برچسب‌ها اتاق بازرگانی ایران شیراز دانش‎ بنیان ‎ها صادرات غیر نفتی فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اتاق بازرگانی ایران شیراز دانش بنیان ها اتاق بازرگانی ایران شیراز دانش بنیان ها صادرات غیر نفتی فارس اخبار کنکور شرکت های دانش بنیان بین المللی مناقصه ها شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۳۶۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نمایشگاه بین المللی و جایزه ملی انرژی‌های تجدیدپذیر در ایران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، هشتمین نمایشگاه و کنفرانس بین المللی و پنجمین جایزه ملی انرژی‌های تجدید پذیر ایران با همکاری کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی ایران و ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان انرژی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری برگزار می شود.   از مهم‌ترین موضوعات مطروحه در این رویداد بین المللی، بررسی سیاست‌ها و برنامه‌های دولت در توسعه انرژی‌های تجدید پذیر، استفاده از ظرفیت‌های داخلی و توسعه صنعت دانش بنیان انرژی‌های تجدید پذیر، چالش‌های توسعه نیروگاه‌های تجدید پذیر در صنایع انرژی بر، بررسی چالش بازار انرژی‌های تجدید پذیر و مدل‌های جدید سرمایه گذاری و روش‌های نوین تامین مالی است.   در بیانیه پایانی اجلاس کاپ ۲۸ دبی، کشور‌های جهان بر گذار از انرژی‌های فسیلی به انرژی‌های نو اجماع حاصل کردند و به عبارتی دوران پایان انرژی‌های فسیلی آغاز شده است. همگام با رویکرد‌های جهانی و البته به دلیل ناترازی‌های انرژی در سال‌های گذشته، توسعه ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه تجدید پذیر تا سه سال آینده در دستور کار وزارت نیرو قرار دارد که البته توسعه دانش بنیان این صنعت و ارتقای توانمندی‌های فناورانه در این حوزه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.   در همین راستا، انجمن انرژی‌های تجدیدپذیر ایران با توجه به رسالت خود در نظر دارد، هشتمین نمایشگاه و کنفرانش بین المللی و پنجمین جایزه ملی انرژی‌های تجدید پذیر ایران را با همکاری کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی صنایع، معاون و کشاورزی ایران برگزار کند.   همچنین در این رویداد پنجمین  جایزه ملی انرژی‌های تجدید پذیر به فعالان این حوزه اهدا خواهد شد. هشتمین نمایشگاه و کنفرانس بین المللی و پنجمین جایزه ملی انرژی‌های تجدید پذیر ایران  ۶ و ۷ خرداد در مرکز همایش‌های بین المللی صدا و سیما برگزار می‌شود. متقاضیان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت WWW.irec.irrea.ir/fa مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • جهش تولید با حضور در بازارهای جهانی
  • پاویون دانش‌بنیان‌ها در نمایشگاه «ایران‌هلث» برپا می‌شود
  • ایران هلث ۱۴۰۳؛ سکوی پرتاب شرکت‌های دانش‌بنیان به سوی صادرات
  • کتاب «قوانین و مقررات صادرات و واردات» منتشر شد
  • بسته حمایت از صادرکنندگان محصولات دانش بنیان رونمایی شد
  • رونمایی از بسته حمایت از صادرکنندگان محصولات دانش بنیان
  • افزایش حدود پنج برابری صادرات شرکت‌های دانش بنیان طی سال‌های ۹۹ تا ۱۴۰۱
  • افزایش ۵ برابری صادرات شرکت‌های دانش بنیان در سال‌های ۹۹ تا ۱۴۰۱
  • برگزاری نمایشگاه بین المللی و جایزه ملی انرژی‌های تجدیدپذیر در ایران
  • افزایش ۵ برابری صادرات شرکت‌های دانش بنیان در ۳ سال