Web Analytics Made Easy - Statcounter

عصرایران نوشت: حجت الاسلام سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه قم با بیان اینکه اگر تحریم‌ها رفع نشود و آمریکا به برجام برگردد ملت ایران متضرر می‌شود، فرموده‌اند: «قطع ارتباط با بیگانگان مانع فقر می‌شود.»

کاش حضرت امام جمعه می‌گفتند، منظورشان از بیگانگان کدام کشور‌ها هستند. آیا فقط آمریکا و انگلستان در این دایره قرار می‌گیرند؟ همه کشور‌های اروپایی را شامل می‌شود؟ چین و روسیه هم بیگانه به حساب می‌آیند؟ حالا ما فرضیه‌های مختلف را بررسی می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر منظور جناب سعیدی همه کشور‌ها هستند و شرق و غرب هم ندارد. احتمالا قرار است بشویم چیزی شبیه کره شمالی!

چه مثال خوبی؛ می‌شود گفت در حال حاضر، کره شمالی تنهاترین کشور جهان است. به جز چین، تقریبا با هیچ کشور دیگری معامله ندارد. به دلیل در‌های بسته، تقریبا کسی نمی‌داند در کره شمالی چه خبر است. انتشار چند کتاب و خاطرات آن‌هایی که به این پیونگ‌یانگ سفر کرده‌اند، تنها منابع اطلاعاتی ما از کره شمالی است.

یکی از آخرین نمونه‌های آن کتاب «نیم دانگِ پیونگ‌یانگ» رضا امیرخانی است. کتابی که حاصل سفر نویسنده کتاب «من او» به کره شمالی همراه با حزب موتلفه اسلامی بود.

به بحث خودمان برگردیم. طبق آماری که در سال ۲۰۱۸ اعلام شد، حدود ۴۳.۴ درصد از جمعیت کره شمالی دچار سوءتغذیه بوده‌اند. طی قحطی دهه ۱۹۹۰ این کشور حدود دو میلیون انسان جان خود را از دست دادند.

اگر گفته‌های امام جمعه درست بود الان باید مردم کره شمالی، هر روز کباب بره به دندان می‌کشیدند و در رفاه کامل زندگی می‌کردند.

در فرضیه بعدی احتمالا منظور ایشان فقط آمریکا و انگلستان است. ما الان هم با آمریکا رابطه نداریم و با انگلستان هم در حد یک سلام و علیک. پس امام جمعه حرف جدیدی نزده و تکرار مکررات کرده است. به نظر هم نمی‌رسد چه اصلاح طلب سرکار باشد چه اصول‌گرا، ما خارج از برجام با آمریکایی‌ها به توافق برسیم.

یادمان نرود در مقطع تحریم‌های فعلی، چین و روسیه به عنوان دو کشور بیگانه، نه به خاطر ایران بلکه به خاطر منافع خودشان کمک بسیاری به اقتصاد تحت تحریم کشورمان کردند؛ و اگر این دو نبودند معلوم نبود وضعیت اقتصاد ایران به کدامین سمت می‌رفت.

تاریخ نشان داده است که هیچ کشوری بدون داشتن روابط خارجی، نتوانسته است وضعیت باثبات و به سامان داشته باشد. مقام معظم رهبری هم بار‌ها بر داشتن رابطه با کشور‌های جهان تاکید کرده‌اند.

همانطور که در بالا اشاره شد، کره شمالی نمونه بارز کشوری است که با جهان رابطه ندارد. مالزی، اندونزی و قطر هم کشور‌های مسلمانی هستند که در‌های خود را به روی جهان باز کرده‌اند. ما باید از بین این دو یکی را انتخاب کنیم. دوست داریم کره شمالی باشیم یا مالزی؟

مسیر مشخص است و نمی‌شود در جهانی که به اندازه یک تبلت کوچک شده است، دور خودمان دیوار بکشیم و بگوییم ما چقدر خوشبختیم.

منبع: فرارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۳۶۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«بارانی» امام جمعه موقت سمنان شد

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان در حکمی حجت‌الاسلام «محمد بارانی» را به عنوان امام جمعه موقت سمنان منصوب کرد.

متن حکم نماینده ولی فقیه در استان به این شرح است:

جناب حجت‌الاسلام آقای شیخ محمد بارانی (دامت توفیقاته)

سلام علیکم

ضمن تقدیر از تلاش‌های صادقانه و خدمات خالصانه جنابعالی در دوره مسئولیت امامت جمعه شهرستان مهدیشهر، شما را که به زینت تقوا و معنویت، علم و معرفت و نیز مردمداری آراسته هستید به عنوان امام جمعه موقت شهرستان سمنان منصوب می‌کنم.

رجاء واثق دارم حضور جنابعالی در این مسئولیت نیز منشأ خدمات و برکات فراوانی برای مؤمنین و بویژه جوانان و فرهیختگان خواهد بود. امید است در ظل توجهات حضرت ولی‌عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف در جهت تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی موفق و سربلند باشید.

به گزارش مهر، حجت الاسلام بارانی، امام جمعه مهدیشهر بود که جمعه این هفته جای خود را به حجت الاسلام سید علی مهدی نژاد داد.

کد خبر 6079931

دیگر خبرها

  • قدردانی امام جمعه اشنویه از عملیات وعده صادق
  • «بارانی» امام جمعه موقت سمنان شد
  • برگزاری یادواره شهدا در ملکان
  • حضور کاظم صدیقی در تریبون نماز جمعه از نگاه دو عضو جامعه روحانیت
  • علما مرزبانان سنگرهای عقیدتی هستند
  • حضور کاظم صدیقی در تریبون نماز جمعه از نگاه ۲ عضو جامعه روحانیت مبارز
  • تقدیر نماینده ولی‌فقیه خراسان‌شمالی و امام جمعه بجنورد از سپاه پاسداران
  • عملیات قاطع ایران کاخ مستکبران را به لرزه در آورد + تصاویر
  • منتظر اجرای طرح نیمه‌کاره انتقال آب خزر به استان سمنان هستیم/ رؤسای جمهور پیشین برای این پروژه اقدامی نکردند
  • پیام امام جمعه بوشهر در حمایت از حمله موشکی و پهپادی علیه رژیم صهیونیستی