Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالهادی فقهی‌زاده شامگاه سه‌شنبه در حاشیه نشست با مدیران موسسات قرآنی استان سمنان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این کمک‌ها در ۲ مرحله انجام شد بیان کرد: در مرحله نخست، ۳۰ میلیارد ریال از کمیسیون توسعه فعالیت های تبلیغی و ترویجی قرآن کریم به صورت بلاعوض به موسسات قرآنی وابسته به معاونت قرآن و عترت آسیب دیده از کرونا پرداخت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بودجه مورد نیاز برای حمایت واقعی خیلی بیش از این مبلغ است افزود: ۱۴ میلیارد ریال دیگر نیز به فاصله ۲ ماه باز هم به موسسات قرآنی اختصاص داده شد.

فقهی‌زاده ادامه داد: کلیه موسسات قرآنی زیرمجموعه سازمان تبلیغات اسلامی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در قالب دریافت ۲ نوع تسهیلات حمایت شدند.

این مدرس دانشگاه و پژوهشگر قرآنی گفت: یکی از انواع تسهیلات، در مجموع ۲۰۰ میلیارد ریال با کارمزد ۴ درصد و دیگری تسهیلاتی به مبلغ در مجموع ۷۰۰ میلیارد ریال و با کارمزد ۱۲ درصد بود که متقاضیان می‌توانستند با ثبت نام در سامانه کارا دریافت کنند ولی استقبال از تسهیلات نوع دوم خوب نبود.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۲۰۰ میلیارد ریال  اعتبار دیگر برای پرداخت مجدد تسهیلات ۴ درصدی از ریاست جمهوری درخواست شده اما هنوز محقق نشده است.

فقهی‌زاده گفت: سال‌های گذشته و به ویژه در دوران شروع کرونا توجه جوانان و نوجوانان به فضای مجازی بسیار زیاد شد،  لازم است سازمان‌ها و دستگاه‌های فرهنگی حضور خود را در عرصه‌های مختلف فرهنگی، از جمله فرهنگ اسلامی در فضای مجازی تقویت کنند.

وی افزود: معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سال ۹۷ نخستین جشنواره «چلچراغ آسمانی» را برای تولید محتوا در فضای مجازی در حوزه مفاهیم قرآن و عترت راه اندازی کرد و بیش از یکهزار فیلم کوتاه برای این جشنواره فرستاده شد و برگزیدگان معرفی شدند.

فقهی‌زاده ادامه داد: سال ۹۹ نیز دومین جشنواره چلچراغ آسمانی در اداره کل تبلیغات و ترویج در معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال اجراست.

وی ادامه داد: کلیه جشنواره‌ها و برنامه‌های کلان ملی دیگر نیز پیوست فضای مجازی دارد.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: در استان سمنان نیز امسال دوره جدید جشنواره آیات با موضوع مطبوعات، رسانه و فضای مجازی، به صورت انحصاری در فضای مجازی و در سطح ملی برگزار می‌شود.

فقهی‌زاده گفت: امید است با تقویت اعتبارات معاونت قرآن و عترت در سال آینده توجه به فضای مجازی از این بیشتر شود.

وی ادامه داد: در نیمه نخست سال ۹۹ تعداد  ۷۲ طرح نیمه بزرگ استان های مختلف در فضای مجازی با حمایت جدی این معاونت برگزار شد و این اقدامات در مجموع منجر به تقویت محتوای قرآنی در فضای مجازی می شود.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای شرکت در شورای قرآنی استان، افتتاح دبیرخانه جشنواره ملی مطبوعات و رسانه آیات و نشست با روسای مراکز قرآنی به استان سمنان سفر کرد.

به گزاش ایرنا، ۴۸ موسسه قرآنی زیر نظر معاونت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان سمنان فعال است.

برچسب‌ها ویروس کرونا اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان سمنان عبدالهادی فقهی زاده معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرآن کریم پروندهٔ خبری خسارت اقتصادی کرونا به اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان سمنان ویروس کرونا اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان سمنان عبدالهادی فقهی زاده معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرآن کریم اخبار کنکور وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معاونت قرآن و عترت فضای مجازی میلیارد ریال موسسات قرآنی استان سمنان فقهی زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۳۶۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در تهران مسدود شد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سردار کیومرث عزیزی فرمانده انتظامی غرب استان تهران اظهار کرد: در راستای ترویج فرهنگ و عفاف و حجاب و در جریان اجرای طرح نور با رویکرد پایش فعالیت‌ها در فضای مجازی، با رصد مأموران پلیس امنیت عمومی و فتا در فضای مجازی، اطلاعاتی از فعالیت چند صفحه در خصوص انتشار تصاویر نامناسب و هنجارشکن به‌دست آمده و بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در این راستا مأموران پلیس امنیت عمومی، ۲۱ صفحه اینستاگرامی با مجموع مخاطبان زیاد را مورد شناسایی قرار داده و با پاکسازی و مسدودسازی صفحات اعلامی، با گرداننده آن‌ها نیز برخورد قانونی به‌عمل آمد.

فرمانده انتظامی غرب استان تهران خاطرنشان کرد: پلیس به صورت مستمر، فعالیت صفحه‌های مختلف اجتماعی و فضای مجازی را مورد رصد قرار می‌دهد و در صورت بروز هرگونه جرایم در این فضا، برابر قانون با افراد خاطی برخورد خواهد کرد، بنابراین به افراد فعال در فضای مجازی توصیه می‌شود در این عرصه نیز با رعایت ضوابط و قوانین کشوری و رعایت هنجار‌های اجتماعی فعالیت کنند.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توجه به قرآن، بسیاری از مشکلات امروز ما را حل می‌کند
  • امضای تفاهم نامه همکاری میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی
  • تفاهم نامه میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی منعقد شد
  • اعتبارات جبران خسارت‌های سیلاب ۹۸ در حوزه راه پرداخت نشده است
  • دهمین کنفرانس بین‌المللی وب پژوهی برگزار می‌شود
  • تصویر ایران در جهان اسلام درباره اهتمام به قرآن اصلاح شد
  • جهانی شدن تنها از طریق قرآن ممکن خواهد بود
  • ارسال اثر به دبیرخانه جشنواره تولیدات فضای مجازی همدان
  • ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در تهران مسدود شد
  • اعلام راهبردهای مدیریت حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان در سال جدید