Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جلسه شورای آموزش و پرورش شهرهای شمالی استان اردبیل شامل پارس آباد، بیله‌سوار، اصلاندوز و جعفرآباد در سالن اجتماعات شهرستان پارس آباد برگزار شد.

مهرالله رخشانی‌فر، معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش در این جلسه اظهار کرد: ۲ میلیارد تومان برای تجهیز و نوسازی مدارس شهرستان پارس آباد اختصاص داده خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابراهیم امامی، فرماندار شهرستان پارس آباد نیز اظهار کرد: ۳۳۰ باب مدرسه در شهرستان پارس آباد وجود دارد که سالانه حدود ۱۵۰۰ نفر دانش‌آموز به تعداد دانش‌آموزان شهرستان اضافه می‌شود و اکثر مدارس به صورت دو شیفته فعالیت می‌کنند.

وی گفت: آموزش و پرورش شهرستان پارس آباد با کمبود تجهیزات آموزشی و نیروی انسانی مواجه بوده و ۷/۶ درصد سرانه آموزشی و فقط ۲ سالن ورزشی دارد.

حجت‌الاسلام  علی اکبر باقری بنابی، امام جمعه شهرستان پارس آباد نیز از هموار نبودن پیاده‌روهای جلو مدارس و وضیعت بد نمازخانه‌های مدارس پارس آباد انتقاد کرد و گفت: باید پیاده‌روهای جلوی بعضی مدارس موزائیک یا آسفالت‌ریزی شود که دانش‌آموزان در موقع رفت و آمد با مشکل مواجه نشوند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان پارس آباد خواستار تامین اعتبار برای اردوگاه دانش‌آموزی این شهرستان شد که زمین این اردوگاه مدتهاست بلاتکلیف مانده است.

دولت لطفی، مسؤول نوسازی مدارس استان اردبیل بیان کرد: ۴۶ مدرسه نیمه تمام در استان وجود دارد که ۳ مدارس و ۱۱ باب نمازخانه و ۲ سالن ورزشی در شهرستان پارس آباد به صورت نیمه تمام است و با تخصیص اعتبار یک میلیارد تومان، تا آخر سال تحصیلی ۱۴۰۰ به اتمام و بهره‌برداری خواهد رسید.

گفتنی است، در سفر مهر‌الله رخشانی‌فر، معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش به شهرستان پارس آباد ساخت مدرسه ۱۲ کلاسه در حیاط کانون علامه طباطبایی، کلنگ‌زنی شد.

-انتهای پیام/3463/630/

منبع: فارس

کلیدواژه: آموزش و پرورش مدارس استان اردبیل اردبیل معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش شهرستان پارس آباد آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۳۷۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی مدرسه اوتیسم در اردبیل

به گزارش خبرنگار مهر، بهزاد محمدی شامگاه چهارشنبه در جلسه هماهنگی بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه ساز در استانداری اردبیل اظهار کرد: با همکاری مجمع خیرین مدرسه ساز و جذب اعتبارات ملی اردیبهشت ماه شاهد تکمیل و تجهیز اولین مدرسه اوتیسم در اردبیل خواهیم بود و قرار است مبلغ ۴.۵ میلیارد تومان اعتبار اولیه به ۱۰ میلیارد تومان افزایش یابد.

وی خاطرنشان کرد: این مدرسه به مدرن ترین امکانات و فضای آموزشی خاص بیماران اوتیسم مجهز شده و افتتاح آن را در نیمه اول سال شاهد خواهیم بود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل به برگزاری بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه ساز در اردبیل اشاره کرد و گفت: این جشنواره ۲۷ اردیبهشت ماه در سالن شهید خودسیانی دانشگاه محقق اردبیلی برگزار خواهد شد و تلاشمان بر این است تا با همکاری استانداری اردبیل و مجمع خیرین مدرسه ساز میهمانان گرانسنگی را از تهران و حتی خارج از کشور دعوت کنیم تا در این جشنواره حضور پیدا کنند.

محمدی بیان کرد: در حال رایزنی هستیم تا از صنوف مختلف به ویژه صنعتگران و کارآفرینان در قالب مسئولیت اجتماعی دعوت کنیم تا در این مراسم کمکی را به امر مدرسه سازی داشته باشند.

وی افزود: رویکرد سازمان نوسازی مدارس در بهره گیری از ظرفیت خیرین تکمیل پروژه‌های نیمه تمام است و ما سعی خواهیم کرد تا در این راستا از ظرفیت اتاق بازرگانی، صنعتگران، دانشگاهیان، مهندسان و اطبا و سایر گروه‌های توانمند مالی دعوت کنیم تا در این جشنواره حضور پیدا کنند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل از تولید و پخش برنامه‌های رسانه‌ای، تبلیغات و فضاسازی‌های شهری برای برگزاری این جشنواره خبر داد و اظهار کرد: در سالی که مزین به «جهش تولید با مشارکت مردم» است کمک خیرین و آحاد مردم می‌تواند جهش آموزشی و تربیتی را به دنبال داشته باشد.

در این جلسه رییس مجمع خیرین مدرسه ساز استان اردبیل نیز گفت: برای ساخت و تکمیل مدرسه اوتیسم خیرین دست به کار شده‌اند و در تجهیز آن از مجموعه خیرین پایتخت نیز استفاده خواهیم کرد.

جواد قرآن نویس اضافه کرد: خیرین در این سه دهه در ساخت مدارس شهری و روستایی و افزایش سرانه آموزشی سنگ تمام گذاشته و ما قدردان همکاری خوب اداره کل نوسازی مدارس هستیم که در برگزاری جشنواره بیست و ششم برنامه ریزی مناسب و منسجمی را انجام داده است.

وی تصریح کرد: برای جشنواره بیست و ششم از خیرین سایر استان‌ها به ویژه خیر خوشنام جهرمی دعوت خواهیم کرد تا ساخت چندین مدرسه ۶ و ۹ کلاسه را تعهد کرده و در سال‌های آینده شاهد بهره برداری از این پروژه‌ها باشیم.

کد خبر 6081590

دیگر خبرها

  • رویکرد نوسازی مدارس تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است
  • بهره برداری از دو مدرسه شش کلاسه در میناب/ساخت مدرسه روستای شَمجُو نیز از محل مولدسازی و فروش املاک مازاد دولتی
  • آغاز ساخت مدرسه و بهره برداری از ۴ زمین چمن مصنوعی در بهمئی
  • راه اندازی مدرسه اوتیسم در اردبیل
  • اجرای آموزش «حداقل یک رشته ورزشی برای هر دانش آموز» در مدارس
  • ساخت مدرسه ۶ کلاسه در صالح شهر گتوند
  • مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور صادر شد
  • معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش: مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان صادر شد
  • احداث مدرسه ۶ کلاسه صالح شهر در دستور کار قرار گرفت
  • ۱۰۳ مدرسه در استان بوشهر تکمیل و به بهره برداری رسید