Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز شرکت آسترازنکا برای نخستین بار در آذر ماه اعلام کرد در حال بررسی امکان کار کردن با دانشمندان روسی بر روی یک واکسن ترکیبی برای پیشگیری از کرونا است و مسکو این اعلام را به عنوان رای اعتمادی به واکسن روسی تلقی کرد.

هنوز جزئیات چندانی درباره چگونگی انجام این کارآزمایی بالینی منتشر نشده است، اما آلکسیب رپیک، رئیس آر-فارم که شرکتش هر دو واکسن اسپوتینک V و آسترازنکا را در روسیه تولید خواهد کرد، گفت انتظار می‌رود کارآزمایی بالینی واکسن ترکیبی در اوائل ماه آینده آغاز شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت کارآزمایی‌های این واکسن ترکیبی در آذربایجان، آرژانتین، عربستان سعودی، امارات متحده عربی، بلاروس، روسیه و کشورهای دیگر انجام خواهد شد.

یک منبع آگاه نزدیک به انستیتوی گامالیای روسیه، سازنده واکسن اسپوتنیک نیز گفت نخستین تزریق‌های این واکسن جدید در اوائل فوریه (اواسط بهمن) آغاز خواهد شد وافزود که اوکراین نیز از جمله کشورهایی است که در این کارآزمایی شرکت دارند.

کیریل دیمیتریف، رئیس «بنیاد سرمایه‌گذاری مستقیم روسیه» (RDIF) که مسئول بازاریابی واکسن اسپوتنیک V در خارج است، قبلا گفته بود که ترکیب این دو واکسن اثربخشی واکسن آسترازنکا ار تشدید خواهد کرد.

شرکت آسترازنکا با روسیه برای ساختن واکسن مشترک کرونا همکاری می‌کند

میانگین میزان اثربخشی واکسن آسترازنکا بر اساس داده‌های مقدماتی کارآزمایی بالینی مرحله نهایی ۷۰.۴ درصد بود، در حالیکه میزان اثربخشی واکسن اسپوتنیک V در کارآزمایی‌های بالینی بیش از ۹۱.۴ درصد اعلام شده است و با توجه به این تفاوت واکسن‌سازان روسی پیشنهاد کردن تلاشی برای ترکیب این دو واکسن انجام شود.

هر دوی این واکسن در دو دوز تزریق می‌شوند، یک دوز اولیه و یک دوز یادآور و هر دوی آنها از یک ویروس سرماخوردگی به عنوان ناقل ژن‌های کروناویروس استفاده می‌کنند.

حدود ۱۰۰ نفر در کارآزمایی مرحله اول/دوم این واکسن شرکت خواهند داشت. این افراد ابتدا واکسن آسترازنکا و ۲۹ روز بعد واکسن اسپوتنیک  V را دریافت خواهند کرد.

کد خبر 580162 برچسب‌ها كروناويروس واکسن

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس واکسن واکسن اسپوتنیک دو واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۳۷۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لاوروف شرط بازگشت به معاهده منع جامع آزمایش هسته‌ای را گفت

به گزارش خبرآنلاین رئیس مجلس سفلی پارلمان روسیه (دوما) سال گذشته از تصمیم کشورش برای لغو معاهده ممنوعیت جامع آزمایش هسته‌ای به دلیل نگرش غیرمسئولانه آمریکا در قبال امنیت جهانی، خبر داد.

طبق گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه خطاب به حاضران در کنفرانس مربوط عدم اشاعه تسلیحات هسته‌ای بیان کرد: «خروج روسیه از تصویب این معاهده، پاسخی منطقی به اقدامات مخرب ایالات متحده و سایر کشورهای غربی بود.»

به نقل از ایسنا وی افزود: «ما آماده‌ایم تا به موضوعات مربوط به تصویب معاهده منع جامع آزمایش‌های هسته‌ای بازگردیم البته به محض آنکه ایالات متحده اقدام مشابهی را انجام دهد.»

طبق اعلام سازمان ملل متحد، در مدت پنج دهه از سال ۱۹۴۵ تا زمان ارائه معاهده ممنوعیت جامع آزمایش‌های هسته‌ای در سال ۱۹۹۶، بیش از ۲۰۰۰ آزمایش هسته‌ای اتفاق افتاد که ۱۰۳۲ مورد آن توسط ایالات متحده آمریکا و ۷۱۵ مورد آن توسط شوروی انجام شد.

روسیه بعد از لغو این معاهده در وضعیتی مشابه با آمریکا همچنان به‌عنوان یکی از امضاکنندگان آن باقی مانده و به همکاری با سازمان مربوط به معاهده ممنوعیت آزمایش‌های هسته‌ای و نظام رصد جهانی که به جهان از بابت هرگونه آزمایش هسته‌ای هشدار می‌دهد، ادامه می‌دهد. روسیه از بعد از سقوط شوروی هرگز آزمایش هسته‌ای انجام نداد.

۳۱۱۳۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898254

دیگر خبرها

  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • تمجید ویژه ده‌روسی از آزمون پس از گلزنی
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • کارت‌های بانکی اعتباری روسی در راه ایران
  • آغاز به کار آزمایشی «سینما دانش» شهرستان قوچان 
  • اظهارات عجیب ده‌روسی درباره سردار آزمون | نمی خواستم او را در ترکیب بگذارم!
  • اعلام شرط روسیه برای بازگشت به معاهده منع جامع آزمایش هسته‌ای
  • لاوروف شرط بازگشت به معاهده منع جامع آزمایش هسته‌ای را گفت
  • شرط روسیه برای بازگشت به معاهده منع جامع آزمایش هسته‌ای
  • سردار آزمون در ترکیب اصلی رم مقابل بولونیا به میدان می‌رود